Toon posts:

pas dat wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi ik heb een fujitsu&siemens kast die in 98 bij de albertheijn te koop was. ik wil er nu een xtra harde schijf in monteren.

een: IBM DESKSTAR 120 GXP 40GB 7200 RPM IC35L040A

zou dit wel in mijn kast passen? en is het compatibel met mijn overige hardware? mobo enz: mobo is een:asus p2b-vm os is xp

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
yep, je moet waarschijnlijk wel ff een bios update doen...

Verwijderd

Topicstarter
maar zo`n bios update brengt toch zo zijn benodigde risico`s met zich mee? dat hij strax niet meer opstart ofzo?

en kan de os van de ene schijf naar de andere schijf gecopierd worden. en dan op de oude schijf de os wissen??

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-04 22:34
Aan een bios update is niets gevaarlijks aan. Tenzij je een verkeerde biosupdate hebt gedownload. Verder denk ik dat je beter het OS opnieuw kan installeren ipv kopieren. Ik heb geen idee of het kopieren werkt, maar het lijkt me eerlijk gezegt van niet.

Edit: kopieren van je OS kan wel, maar dan moet je dat doen met Ghost, normaal kopieren gaat niet werken.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

copieren van OS is niet aan te raden, vooral XP gaat dit niet slikken ivm activatie + hardwarecontrole (of heb moet zijn dat je zo'n speciale 'backup' hebt ;) ) ...

BIOS moet je updaten met bootable media (bij voorkeur een diskette)
je moet idd wel zorgen dat je de goede bios hebt, maar met een merk als ASUS zal die niet moeilijk te vinden zijn...

¯\_(ツ)_/¯

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 14:16 schreef beschuitfluiter het volgende:
copieren van OS is niet aan te raden, vooral XP gaat dit niet slikken ivm activatie + hardwarecontrole (of heb moet zijn dat je zo'n speciale 'backup' hebt ;) ) ...

*knip
Euh, je kunt gewoon een HD vervangen. Daar doet de XP activatie echt niet moeilijk over.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, je bios moet het aankunnen.. Dus als je bios het niet slikt, dan moet je updaten..
Andere oplossing is om met diskmanagers te werken.. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

En het overzetten van een compleet systeem kun je met cloning doen..
[search=cloning software]
[search=imaging software]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.