Toon posts:

Harddisk probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen doet mijn harddisk erg vreemd. Bij het opstarten hoor ik mijn hardisk pruttelen als normaal.
Tijdens de boot zegt de boot. Detecting primary slave. Na 7/8 seconden krijg ik de melding. Bootfailure. insert bootdisk en press enter.
Als ik hard reset. Aan/uit knop achterkant pc dan hoor ik direct mijn harddisk 4 harde tikken geven. Hij schiet dan wel door de boot en start xp op.
Nu durf ik hem niet meer uit en aan te zetten. Iemand enig idee wat er aan de hand is??
In mijn device manager ziet in XP maar 1 schijf. Is dit het probleem?? toch kan ik beide schijven wel via explorer bereiken. Zit hier het probleem..........???????

Tnx

systeem is
Pentium III
win XP
twee harddisks. aparte C en een aparte D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik heb je titel even een beetje aangepast..

En verder de tip om maar vast te beginnen met backuppen.. Dit klinkt in ieder geval niet goed.

Na de backup eerst eens kijken of alle kabels goed zitten, en voor de zekerheid nog eens extra aanduwen..

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 19:56

Dielie

*BURP!*

Heb je nou echt twee harddisks, of twee partities op één disk?

Hoe dan ook: de "klikker" lijkt te gaan sterven. Snel backup maken met Ghost en alvast wat spaarpotten omkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn twee verschillende schijven geen partities.
Maar heeft xp hier niks mee te maken denken jullie???
Spaarpot??? Nee toch zeker.............mamaaaaaaaaaaaaaaaa

• Dielie

Dielie

*BURP!*

Nah, denk niet dat het XP is. Zou kunnen zijn dat de fysieke sectoren waar de bootsector op staat, zijn beschadigd. Dat hoeft dan niet per se het einde van je schijf te betekenen, afhankelijk van de gesteldheid van de koppen. Ik weet overigens niet of de bootsector ALTIJD op dezelfde fysieke plek staat...

Backuppen naar die andere HD en eens beide schijven omwisselen (master/slave). Dan een integrity check op de lastpost laten uitvoeren (physical hd scan).

Good luck.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf denk ook dat mijn bootsector naar de kloten is.
Echter geen idee dat te verhelpen.
Wellicht jouw voorstel proberen maar...... hoe maak ik een physical HD scan???
Beste manier??
Tnx again

• Dielie

Dielie

*BURP!*

Welk merk? Meeste merken bieden eigen software om een scan uit te voeren. Zie de website van de fabrikant! Scandisk in Windows is ook een optie...

Verwijderd

Heb je dit probleem ooit eerder gehad???
Ik had namelijk zo'n zelfde probleem toen ik 4 ide schijven op een te lage voeding aansloot... Als ik dan na een lange tijd mijn computer weer aanzetten, gingen ze ook tikken, maar mijn systeem startte dan niet op...
vreemd joh.
Al in een andere pc geprobeerd.

en... BACK7UPPEN!!! als de donder...

3x raden, is het een IBM schrijf??? :D

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27
Op donderdag 27 juni 2002 14:25 schreef Steijn het volgende:
Ik zelf denk ook dat mijn bootsector naar de kloten is.
Echter geen idee dat te verhelpen.
Wellicht jouw voorstel proberen maar...... hoe maak ik een physical HD scan???
Beste manier??
Tnx again
Je kunt proberen je mbr opnieuw te laten schrijven.
Je start dan op met de installatie cd van winxp, kiest R voor repair.
Als je dan in een dosachtige omgeving zit kun je doen:
FIXMBR
misschien is het volgende:
FIXBOOT
ook nog wel handig.

Suc6

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Het klinkt als iets mechanisch en niet softwarematig... ik betwijfel of die proggies gaan werken... maar ja... het is het proberen waard.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13

Maximus

There is no substitute

ga vast maar potten voor een nieuwe HD :) die is binnenkort zo dood als een pier. Ghosten dat spul en dan kan die bij het grof vuil

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zoiets wat jij nu hebt had ik ook. Op het laatst deed die helemaal niks meer, dus heb nu een nieuwe schijf derin

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1