Toon posts:

Video bewaking voor school in vakantie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

De directeur van een school bij mij in de buurt wil in de vakantie toezicht kunnen houden op de school tijdens de vakantie. Dit omdat de school vorig jaar 1 keer half afgebrand is en een tweede keer helemaal.

Het gebouw dat beveiligd moet worden is een noodgebouw van ongeveer 20 containers met een kennisnet inet verbinding.

De directeur zou graag voor 500 euro maximaal toezicht willen kunnen houden op zijn school, of via email of via een ander programma die plaatjes van de webcams bij hem thuis aflevert.

Het probleem zijn niet de computers want die zijn er wel (en moeten er tijdens de vakantie ook blijven :D) en internet verbinding is er ook wel. Het probleem zijn de webcams, welke kan hij het beste gebruiken, welke leveren een goede beeldkwaliteit (ook snachts/savonds) en zijn makkelijk aan te sluiten (afstand van cam-camera kan rond de 10-100 meter maximaal zijn)

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik raad je zeker aan om GEEN logitech's te halen. Die dingen zijn echt heel brak. Zelfs met de nieuwste drivers wordt het ietsje beter maar is het beeld nog steeds erg brak. De resolutie kan maar tot 320 x 200 en met de nieuwste drivers krijg je 640 x 480 maar dat is zo goed als een uitvergroting van 320 x 200.

Ik heb gehoord dat de cams van Philips wel aardig goed waren.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

voor dat geld kan je geen 20 'containers' blijvend controleren.
Als je echt een oplossing wilt doe dan direct een effectieve. Waar je nog jaren plezier van hebt. Anders blijft het maar amateuristisch.
Wat kan je doen met 500 euro?
Zeker geen brandstichters tegenhouden en zoals je net zei: 2 X afgebrand, die cams branden mee op. Heb je nog wel wat wazige foto's.
Kan je met zekerheid zeggen dat het aangestoken is. >:)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ja, ik zou in zo'n geval toch echt voor profi beveiligingscamera's gaan en nie van die brakke webcam gevallen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
De camera's zijn maar een tijdelijke oplossing, een school heeft ten eerste niet zoveel geld en als helemaal niet als je school afgebrand is en er allemaal nieuwe spullen moeten worden gekocht, dus een professionele oplossing zit er niet in, de gemeente zal ook wel niet bereid zijn deze kosten te betalen (ze betalen wel 30.000 euro per maand voor die "containers" (!!!!)en schieten ook vooral niet op met bouwen van nieuwe school.... :r :r :r)

Dat de camera's mee af zouden branden is niet zo'n groot probleem, de plaatjes worden geupload naar een server via kennisnet.

Ik heb even op de site van philips gezocht en de PCV750 lijkt mij dan wel een aardige oplossing, 640x480 video of 1280x960 foto, het probleem zal nu alleen de bekabeling zijn, kan een USB kabel wel zo lang zijn? (min 10m max 100m)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op donderdag 27 juni 2002 15:47 schreef Orion84 het volgende:
ja, ik zou in zo'n geval toch echt voor profi beveiligingscamera's gaan en nie van die brakke webcam gevallen.
Van dat soort setjes maakt Trust (ja, ik weet het, maar dit lijkt me toch wel wat),hele mooie,die helemaal niet duur zijn, het is wel composite wat die uitzenden. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Op donderdag 27 juni 2002 17:02 schreef cougar007 het volgende:
Ik heb even op de site van philips gezocht en de PCV750 lijkt mij dan wel een aardige oplossing, 640x480 video of 1280x960 foto, het probleem zal nu alleen de bekabeling zijn, kan een USB kabel wel zo lang zijn? (min 10m max 100m)
USB kan maar max 3 of 5 meter ofzo, anders een stapel hubs ertussen :)

Maarre... hoeveel camera's moeten erop?

Anders koop je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmatex.nl/images/10000/tv-34.jpg
Kost iets van 130 EUR ex btw ofzo

Daar hang je dan een paar el-cheap zwartwit cameratjes aan, van die 1mm krengen. (Conrad, 50 EUR per cam ofzo)
Eventueel een paar IR-beamers erbij en klaar :)

Videosignaal (composite) mag een stuk langer zijn namelijk....
En dan gewoon om de 2min een screenshot maken, of een filmpje opnemen. Filmpje sla je op op een netwerkstation ofzo, ff een P120 ergens buiten het gebouw zetten. (Schuurtje?) Bij fik trek je schuurtje open, laat je gebouw verder affikken, en kijk je rustig de film :)

Je kan natuurlijk het ook iets beter aanpakken, iets van een time-lapse videorecorder (al-dan-niet 2e hands) icm zo'n automatische videoswitch. Dan neem je beeld op van 4 camera's. Is imho iets beter / verstandiger.
Je bent dan niet afhankelijk van de stabiliteit van een PC (en schoolpcs worden verneukt hoor, leerlingen zuigen!), daarnaast geen verliezen door brakke hardware/ruimtesparende encodings. Last-but-not-least ben je dan ook niet afhankelijk van je kennisnet verbinding... wil ook niet echt alles zijn als je de verhalen mag geloven!

Mijn advies dus:
1x timelapse video
1x 4prt switchding automatisch
4x zwartwit cam (klein)
eventueel een paar IR-beamers.....

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
USB kabel mag niet langer dan 4 meter officieel d8 ik, je kan tot 10 meter komen als je geluk hebt verder zeker niet, of je moet om de zoveel meter een hub hangen die het signaal oppikt versterkt en terug op de volgende zeg 8 meter kabel zet :s

ik zou ook voor composite gaan, dat is d8 ik via coax te versturen? dat zal ver genoeg gaan...

maar dat bedrag is wel zeer weinig voor 20 containers te bekijken.

shit te laat gepost ;(

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou voor een axis camera gaan.
http://cam1.telecity-2.trueserver.nl/view/view.shtml
Ding heeft een ingebouwde webserver: dus UTP erin en kijke maar.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 17:10 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

USB kan maar max 3 of 5 meter ofzo, anders een stapel hubs ertussen :)

Maarre... hoeveel camera's moeten erop?

Anders koop je zoiets:
[afbeelding]
Kost iets van 130 EUR ex btw ofzo

Daar hang je dan een paar el-cheap zwartwit cameratjes aan, van die 1mm krengen. (Conrad, 50 EUR per cam ofzo)
Eventueel een paar IR-beamers erbij en klaar :)

Videosignaal (composite) mag een stuk langer zijn namelijk....
En dan gewoon om de 2min een screenshot maken, of een filmpje opnemen. Filmpje sla je op op een netwerkstation ofzo, ff een P120 ergens buiten het gebouw zetten. (Schuurtje?) Bij fik trek je schuurtje open, laat je gebouw verder affikken, en kijk je rustig de film :)
Leveren die cameratjes nog een beetje beeld dan?? En waar kan ik hele lange svideo (is het toch) kabels halen, niet bij conrad d8 ik...

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:20 schreef jadjong het volgende:
vet scherp beeld. Waar kun je zo'n ding kopen?

Verwijderd

Op http://www.megasellers.com/ kan je de Axis 2100 camera krijgen voor 499€ excl. BTW.
Ik stel me wel vragen bij de kwaliteit die je nog hebt in het donker met zo'n camera...

Verwijderd

Dat hij een bewakingsfirma of zo inhuurt

De politie kan ook van dienst zijn ! een school is een openbaar gebouw ( in 90% van de gevallen)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 17:20 schreef jadjong het volgende:
Damn dis ook wel heel grappig, ben alleen benieuw of dat gaat werken met kennisnet (proxies enz :S) anders moet andere compu in netwerk maar screenshots van die page gaan maken en die op ftp zetten of maile ofzo :D (haha ik zag iemand op die camera, aah een brandstichter :D)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 17:48 schreef Damoke het volgende:
Op http://www.megasellers.com/ kan je de Axis 2100 camera krijgen voor 499€ excl. BTW.
Ik stel me wel vragen bij de kwaliteit die je nog hebt in het donker met zo'n camera...
Is ook goed, kijk vanavond of op zondag er maar eens naar.
Pagina: 1