Toon posts:

Eigen webserver via quicknet

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik probeer een eigen apache webserver te draaien via quicknet.
Via mijn intranet kan ik perfect mijn homepage opvragen, maar van
buitenaf onder geen enkele mogelijkheid. Nu heb ik hier quicknet al over gebeld, maar willen mij niet verder helpen, omdat volgens hun voorwaarden klanten geen eigen webserver mogen draaien.Toch schijnt het wel mogelijk te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, en weet wel de oplossing om mijn webserver van buiten af te bereiken, en met de juiste poorten die wel openstaan bij quicknet, alvast bedankt.

een hopeloze quicknet gebruiker.

groetjes patrick.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat ze de lage poortnummer blocken. Zet de server eens op port 8080 ofzo...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi,
welkom op GoT.
Ik wil je even iets vertellen over GoT :P
Om heel eerlijk te zijn, GoT is naast een tech forum ook een gigantische database waar je (zeker als je weet *hoe*) je heel veel terug kunt vinden.
Mocht je iets niet kunnen vinden, kun je uiteraard gewoon een topic openen om daarover te babellen.

Echter, GoT is *geen* helpdesk.
Oftewel; "he , het werkt niet." gaat niet werken.

Zo ook bij jou probleem.
Het is algemeen bekend dat Quicknet het niet toestand om zelf servers te gaan draaien.
Dit proberen ze tegen te houden door TCP 0-1024 te blokkeren voor inbound traffic.

Wil je dus een webserver draaien, zul je op een hogere port (iig boven de 1024) je webserver moeten draaien.
Geen idee welke webserver je daait, echter elke webserver kan op een andere port draaien dan 80 , vaak is dit binnen enkele seconde in de help gevonden hoe, en waar je die port kan wijzigen.

Succes6 :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.