[Debian] Hoe install ik alleen samba uit unstable

Pagina: 1
Acties:

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 09:14

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik wil de laatste Samba hebben, en ik begrijp dat die in unstable zit. Dit heb ik niet in mijn sources.list staan (ik draai nu Woody), hoe kan ik alleen samba binnenhalen met apt-get?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
De unstable in je sources.list zetten en dan 'apt-get update', 'apt-get install samba' en daarna die unstable weer uit sources.list halen en 'apt-get update' draaien.

;)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 09:14

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ok dan... Sim-pel dus...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Op donderdag 27 juni 2002 13:43 schreef VHware het volgende:
De unstable in je sources.list zetten en dan 'apt-get update', 'apt-get install samba' en daarna die unstable weer uit sources.list halen en 'apt-get update' draaien.

;)
lijkt me niet zo handig hoor, dan gaat ie namelijk meteen je hele tree updaten en dat wil je niet.

je kan beter Samba (en deps.) ff handmatig downloaden uit de pool en dan die met dpkg -i installeren

Mistakes are proof that you are trying...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 27 juni 2002 14:47 schreef Seth4Chaos het volgende:
lijkt me niet zo handig hoor, dan gaat ie namelijk meteen je hele tree updaten en dat wil je niet.
Nee, dat is volgensmij alleen zo als je 'apt-get upgrade' doet, of als je iets installeert met dselect.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

En als je het netjes wilt doen dan maak je een pin voor een default-release aan in je /etc/apt/apt_preferences en zet je daarna zowel unstable als stable in je sources.list. Op die manier worden ook dependencies netjes afgehandeld en kun je op een eenvoudige manier nog andere packages uit unstable installeren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
als je de apt-howto leest kun je dus ook een stable en een unstable source in je sources.list zetten...

daarna kun je simpel met 'apt-get install samba/unstable'
ervoor kiezen om de samba van unstable te kiezen (zoals ik begrijp uit de howto.)

http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/index.en.html
en details over dit :
http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/ch-apt-get.en.html#s-default-version

Verwijderd

Inderdaad

apt-get install -t unstable samba

en je hebt de versie uit de unstable-tree
Pagina: 1