MediaMarkt computer

Pagina: 1
Acties:

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 23:07
Er staat nu bij de media markt een PIV 2.0Ghz met 256 DDR-ram
40Gig, 16X DVD, 32x12x40 CDwriter, 16Bit onboard, netwerkkaart , 56K modem ,Ati Redeon 7500LE.
dit voor 1111 euro met een philips 150S 15 TFT monitor komt ie op 1560 euro.

een vriend van mij wou deze misschien gaan kopen heeft een van jullie al ervaring met ding of misschien wat meer info er van (welk mobo ) enzo?
mediamarkt.nl kan ik er nix over vinden :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die pc'tjes die ze daar zo goedkoop verkopen zien er vaak nogal compact uit.. dus ik denk dat je niet veel upgrademogelijkheden hebt (extra hd, pci kaart oid). Zal me ook niks verbazen als het moederbord speciaal gemaakt is voor dat kastje. Dus dat er geen andere in kan. MAar dat weet ik allemaal niet zeker.. die pc's zijn vaak van fujitsu-siemens, staat er op de site daarvan geen info?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Op donderdag 27 juni 2002 12:57 schreef FrostBurn het volgende:
......16Bit onboard.......
wtf is dat dan?

• woutervs
  • Laatst online: 08-08 12:44
Op donderdag 27 juni 2002 13:20 schreef Janssen het volgende:

[..]

wtf is dat dan?
Ik denk datie het over de geluidskaart heeft...

Verwijderd

geluidskaartje gok ik

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

[..]

wtf is dat dan?
De geluidskaart :)

Mijn ouders hebben 2 jaar terug een MediaMarkt pc gekocht... daar zat een Micro-ATX mobo van MSI in. De rest vond ik ook wat cheapass overkomen. Er zat zelfs een Duits toetsenbord bij. Het ding was ook zo instabiel als de pest (ben je rustig aan het tekstverwerken, valt ineens het beeld compleet weg enzo). Nou zegt dat niet zo veel over de kwaliteit van de pc die jij bedoeld, maar houd er dus wel serieus rekening mee dat er dik bezuinigd is op zoveel mogelijk onderdelen (de hdd zal wel 5400rpm zijn, de videokaart is ook niet het nieuwste van het nieuwste, etc)!

Het is niet duur, maar ik zou er zelf niet voor gaan. Dan wacht ik nog liever op een nieuwe Aldi aanbieding.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

[..]

wtf is dat dan?
Wat dacht je van een geluidskaart?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:18 schreef rick_h het volgende:
die pc'tjes die ze daar zo goedkoop verkopen zien er vaak nogal compact uit.. dus ik denk dat je niet veel upgrademogelijkheden hebt (extra hd, pci kaart oid). Zal me ook niks verbazen als het moederbord speciaal gemaakt is voor dat kastje. Dus dat er geen andere in kan. MAar dat weet ik allemaal niet zeker.. die pc's zijn vaak van fujitsu-siemens, staat er op de site daarvan geen info?
Ik heb juist de ervaring dat Fujitsu-Siemens volledige PC's levert waar 'normale' componenten inzitten. In feite zijn ze een beetje de zelfbouwers onder de merkfabrikanten. In mijn Fujitsu (nee niet de PC in mijn sig) zit bijvoorbeeld gewoon een normaal MSI DDR bordje. :)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

het is dus een AC'97 geluidskaart

anyway ik vind de support van zowel mediamarkt als aldi uitstekend. Een kennis van mij werkt bij helpdesk van de aldi en wat ik gehoord heb heeft mediamarkt soortgelijke hulp.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:24 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

Wat dacht je van een geluidskaart?
En dat is 4 5 :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:23 schreef MrTinux het volgende:

[..]

De geluidskaart :)

Mijn ouders hebben 2 jaar terug een MediaMarkt pc gekocht... daar zat een Micro-ATX mobo van MSI in. De rest vond ik ook wat cheapass overkomen. Er zat zelfs een Duits toetsenbord bij. Het ding was ook zo instabiel als de pest (ben je rustig aan het tekstverwerken, valt ineens het beeld compleet weg enzo). Nou zegt dat niet zo veel over de kwaliteit van de pc die jij bedoeld, maar houd er dus wel serieus rekening mee dat er dik bezuinigd is op zoveel mogelijk onderdelen (de hdd zal wel 5400rpm zijn, de videokaart is ook niet het nieuwste van het nieuwste, etc)!

Het is niet duur, maar ik zou er zelf niet voor gaan. Dan wacht ik nog liever op een nieuwe Aldi aanbieding.
Hmmm, spreek je jezelf tegen vind ik.

Verwijderd

als je kunt aachterhalen wat voor moedrbord er in zit kun je al redelijk zeggen of het goedkoop of duurkoop wordt. De schijf zal idd 5400rpm zijn, maar het feit dat er ddr inzit ipv sdram vindt ik een pre. Ook de videokaart kan redelijk mee, en als ie evt vervangen kan worden als dat noduig wordt is dat alleen maar meegenomen.

• MrTinux
  • Laatst online: 12:44

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 27 juni 2002 13:30 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Hmmm, spreek je jezelf tegen vind ik.
hoezo :?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

ik zag pas ook een mediamarkt systeem maar service
en kennis daar ho maar,soort uitzendkrachten denk wat technishce detaisl wisten ze niet helaas.
dus toen hier ns een mailtje heen gesturud omdat ze in shop survey goed stonden als service en daar offerte gevraagd iets duurder maar snelle reacties en goede service v/d week mijn configuratie gebracht en nu lekker gamen :)

Verwijderd

wat voor moederplaat hangt erin, en wat voor merk geluidskaart, hij ziet er namelijk best redelijk uit, ik kan alleen niet zo zien of dat allemaal merkspul is...

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Op donderdag 27 juni 2002 12:57 schreef FrostBurn het volgende:
Er staat nu bij de media markt een PIV 2.0Ghz met 256 DDR-ram
40Gig, 16X DVD, 32x12x40 CDwriter, 16Bit onboard, netwerkkaart , 56K modem ,Ati Redeon 7500LE.

een vriend van mij wou deze misschien gaan kopen heeft een van jullie al ervaring met ding of misschien wat meer info er van (welk mobo ) enzo?
mediamarkt.nl kan ik er nix over vinden :?
Ik zou voor die vriend van jou zelf ff een pc'tje in elkaar knallen, misschien ietjes duurder, maar je weet wat erin gaat. Ik heb zelf ervaring met zo'n Aldi Medion PC (vriend van me heeft hem). Het is gewoon 1 groot drama :r!! Hij loopt nu al (hij is van januari)zwaar traag en onstabiel :'(. Waarschijnlijk zit er ook een P4 2.0 Ghz L2 256 KB in ;(.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als die PC eerst sneller was weet ik de oplossing:
Format C: /q/u
En windows opnieuw installeren. :+

Die PC zelf: Het is tenminste nog DDR-ram, meestal zit er SDRAM in :(
DAT is pas goedkoop en langzaam.
Na ja, m'n broer merkt er nix van in z'n PC, maar die is nix gewend. :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Mediamarkt duitsland (en redzac) heeft leukere pctjes in de aanbieding staan. Maarja moet je maar net vlak aan de grens wonen >:) . De Hd en de grafische kaart van de pc vindt ik tegenvallen. voor de rest lijkt mij het wel een leuk systeempje.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Ik vind de prijs toch nog behoorlijk tegenvallen. Bouw er zelf één en je weet zeker dat de onderdelen die erin zitten van goeie kwaliteit zijn. Waarschijnlijk ben je ook nog veel goedkoper uit..

• Cis
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Het zal waarschijnlijk een Microstar zijn. Op zich geen slechte pctjes... en wel grappig dat je geluidsaansluitingen en usb (ook firewire??) aan de voorkant hebt zitten.
Klachten? Nog niet veel gehoord, in het begin wel (de 1,4-series), maar de 2,0ghz lijken over het algemeen stabiel te draaien. Ik heb iig nog geen lastige klanten gehad ;) ;) ;)

- ohja: ik heb geen flauw idee welk mobo erin zit. Meestal is het een MSI, maar je zou het even kunnen navragen in de winkel. Heel misschien zijn ze zo vriendelijk om 'm even voor je open te schroeven :) :) -

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

iemand die ik ken heeft ook zo'n pc gekocht was een p3 met een via chipset langzaam dus was micro atx en bijna alles was gewoon cheapass ding was ook niet echt stabiel

Verwijderd

ik heb er ook 1 gekocht (omdat ik er werkte :) )

idd beetje cheap ass... maar het is toch ook goedkoop wat dat betreft?

ik heb er nu iets meer geheugen in gedaan, en het draait als een trein hoor...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit is meer een Overige Hardware verhaal, derhalve move PMG -> OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:27 schreef Vision-450 het volgende:

[..]

Ik heb juist de ervaring dat Fujitsu-Siemens volledige PC's levert waar 'normale' componenten inzitten. In feite zijn ze een beetje de zelfbouwers onder de merkfabrikanten. In mijn Fujitsu (nee niet de PC in mijn sig) zit bijvoorbeeld gewoon een normaal MSI DDR bordje. :)
Het is een Network PC :?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Op donderdag 27 juni 2002 14:18 schreef htol het volgende:

[..]

Ik zou voor die vriend van jou zelf ff een pc'tje in elkaar knallen, misschien ietjes duurder, maar je weet wat erin gaat. Ik heb zelf ervaring met zo'n Aldi Medion PC (vriend van me heeft hem). Het is gewoon 1 groot drama :r!! Hij loopt nu al (hij is van januari)zwaar traag en onstabiel :'(. Waarschijnlijk zit er ook een P4 2.0 Ghz L2 256 KB in ;(.
idd ik zou m'ook zelf bouwen. Bij gistron b.v. heb ik dit pctje kunnen samenstellen:

ECS K7S6A SIS745 / Socket A 72,90
AMD Athlon XP 2100+/1.73 GHz/266 Mhz 229,90
Coolmaster DP5-7H53F-0L < XP2100+ 13,90
256 MB DDR/333 PC2700 OEM 62,90
LiteOn 40/32/12 "Smart Burn" retail 67,90
LiteOn 16x/48x DVD IDE bulk 49,90
80.00 / 7.200 Maxtor 6L080J4 122,90
Pixelview GF4 TI-4200 DVI AGP 128MB 224,90
CG Midi-Tower Wave (6001) ATX / 300W 44,90
10/100 Mbt Ethernet RTL8139C PCI/R 8,90

899 euro.

dit is zelfs al onder de prijs van die media-markt pc. en hij's nog beter ook. eventueel kun je er nog een 5.1 geluidskaart nemen etc.

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 18:49 schreef duncanvdlinden het volgende:

[..]

idd ik zou m'ook zelf bouwen. Bij gistron b.v. heb ik dit pctje kunnen samenstellen:

ECS K7S6A SIS745 / Socket A 72,90
AMD Athlon XP 2100+/1.73 GHz/266 Mhz 229,90
Coolmaster DP5-7H53F-0L < XP2100+ 13,90
256 MB DDR/333 PC2700 OEM 62,90
LiteOn 40/32/12 "Smart Burn" retail 67,90
LiteOn 16x/48x DVD IDE bulk 49,90
80.00 / 7.200 Maxtor 6L080J4 122,90
Pixelview GF4 TI-4200 DVI AGP 128MB 224,90
CG Midi-Tower Wave (6001) ATX / 300W 44,90
10/100 Mbt Ethernet RTL8139C PCI/R 8,90

899 euro.

dit is zelfs al onder de prijs van die media-markt pc. en hij's nog beter ook. eventueel kun je er nog een 5.1 geluidskaart nemen etc.
Volgens mij vergeet je de monitor ;)

You're so fucking special. I wish I was special.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Op donderdag 27 juni 2002 19:14 schreef Exposure het volgende:

Volgens mij vergeet je de monitor ;)
In de eerste post schreef FrostBurn het volgende:

Voor het geld wat hij uitspaart kan je volgens mij nog een flinke monitor kopen. :9

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 19:33 schreef thejoker80 het volgende:

[..]

[..]

Voor het geld wat hij uitspaart kan je volgens mij nog een flinke monitor kopen. :9
Ah :z

Is het trouwens een goed idee zoiets aan te schaffen en proc, mem, hd etc. op een fatsoenlijk mobotje in relaxtere kast te prikken?

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:41 schreef SlickV het volgende:

[..]

Het is een Network PC :?
Nope, een station wat ik voornamelijk gebruik voor videobewerking! Hier zit o.a. een volledig MSI DDR bord in met een Geforce 2 GTS, m'n Pinnacle capturing board en een DVD fikker! Gekocht via m'n PC privé, waarbij ik alleen bij RAF en Correct kon kopen, oftewel verplicht was een "merk" PC te halen! Gaat een beetje tegen de principes van zelfbouw in ja, maar goed was wel goedkoop op deze manier! Draait overigens zeer stabiel (ook Athlon XP1800 met 512 MB DDR), dus ik ben dik tevreden! Of dat ook opgaat voor deze mediamarkt PC is dus afhankelijk wat ze er aan componenten instoppen. Gewoon bellen en gericht informeren bij hun klantenservice werkt soms best goed, suc6!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:09 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Als die PC eerst sneller was weet ik de oplossing:

Die PC zelf: Het is tenminste nog DDR-ram, meestal zit er SDRAM in :(
DAT is pas goedkoop en langzaam.
Dit vind ik een beetje neerbuigend.. het is maar net waar je de PC voor gebruikt , DDR geheugen is mischien wel sneller, maar echt niet zoveel dat het direct gaat opvallen ofzo.. met normaal dagelijks gebruik (dus ook spelletjes enzo) is DDR geheugen maar hooguit 5% sneller dan normaal (a-merk) PC133 SDRam geheugen.. Niet lullen dus.
Pagina: 1