Toon posts:

Opzetten netwerk? Hoe te implementeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar!

wij hebben hier nu een netwerk draaien waarbij de internetserver winME draait, en een pc XP, en 2 andere ME.
Mijn XP machine krijgt maar heel traag toegang tot de shared folders op de ME machines....en ik kom er maar niet achter hoe dit komt....

Nu wil ik hier een XP netwerk van gaan maken.
De server dient voor het volgende:
- delen internet (mxstream) verbinding via Winproxy
- 80GB mp3 harddisk shared over netwerk
- diverse software voor gebruik over netwerk (Office, Frontpage, virusscan etc).

Hoe kan ik dit nu het beste opzetten? Bij het huidige netwerk, heb im namelijk het probleem met de software, dat deze dus geinstalleerd is op de server, en op de andere pc's dll's of registry entries mist (alhoewel het wel werkt). Is hier een betere oplossing voor, dat ik ook niet eerst nog op elke pc alle extensies moet instellen ed).

Het liefst zou ik ook roaming profiles gebruiken, zodat (de gebruikers zullen ook weleens de Server gebruiken) de desktop ed er op beide pc's hetzelfde uitziet. Hoe moet ik dat installeren?

[edit: hoe zit het met die dns suffix? En LmHosts lookup, hoe moet ikd at instellen, zodat het lekker snel draait.]

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:30

NielsNL

DigiCow

Zoek maar eens naar "Roaming Profiles"
Er is hier al zat te vinden... :)

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Wat je ook kan doen is gewoon nog een ouwe pc p133 mhz ofzo te nemen en daar linux met samba op te zetten. De computer kost dan wel geld maar je hebt geen windhoos server zooi nodig. OW ja het kost wat meer werk maar opzich vind ik het sneller en vaak beter werken.

ow ja en met Roaming profiles heb je het volgende probleem XP en ME gebruiken niet dezelfde desktop dat betekend dat je een profile van een gebruiker voor xp en win9x krijgt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om roaming profiles te gebruiken zul je toch echt een Server OS (hetzij win2k server, hetzij Linux+samba als DC) moeten gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

dussss wat wil je
1. houden zoals het nu is en wat netwerk instellingen veranderen zodat het weer snel loopt.
2. Windows 2000 server /advanced server kopen en instaleren ( kun je geloof ik geen (niet veel) spelen kan spelen
3. Je koopt een oude kut pc knalt er (gratis) linux op leert een hele boel en je hebt een hele goeie server :)
4. verzin hier zelf maar wat ;)

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Je hoeft niet perseen windows 2k server te nemen hoor, op een P133 met genoeg geheugen draait NT4 server ook vreselijk goed als alleen Domain Controller.
Daar hoef je dus geen zware bak voor neer zetten...

Easy way : Windows NT4.0 server (kost wel wat geld)
Moeilijk : Linux (kost wel tijd) en tijd is geld, dus wat is goedkoper???

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 19:48 schreef Kick het volgende:
dussss wat wil je
1. houden zoals het nu is en wat netwerk instellingen veranderen zodat het weer snel loopt.
2. Windows 2000 server /advanced server kopen en instaleren ( kun je geloof ik geen (niet veel) spelen kan spelen
3. Je koopt een oude kut pc knalt er (gratis) linux op leert een hele boel en je hebt een hele goeie server :)
nou op win2000 advanced server kan je de meeste spelen gewoon laten werken hoor, maar zo te lezen ben jij en linux man en weet dus niks van windows af.
de windows xp puter gaat op de me bak kijken of er nog taken open staan, effe uitzetten en het werkt weer snel.
druk op start/programma's/bureau accesoires/systeemwerkset/geplande taken en zorgen dat het daar leeg is.>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 19:48 schreef Kick het volgende:
dussss wat wil je
Wat ik het liefste wil is een XP netwerk. Sowieso de server moet XP krijgen, omdat ik dan tenminste rechten kan geven aan gebruikers (bv m'n pa, die elke week wel het een en ander eraan verknald krijgt....). De 2 pc's van m'n bro's kunnen in principe wel met ME blijven draaien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 27 juni 2002 21:28 schreef dutchtubby het volgende:
nou op win2000 advanced server kan je de meeste spelen gewoon laten werken hoor, maar zo te lezen ben jij en linux man en weet dus niks van windows af.
Ehm...

win2k AS is niet bedoeld als workstation OS.

Zeg dus niet tegen iemand dat hij wellicht niks van een OS kent als je zelf al je boodschappen bij appie heijn doet met een 45tons oplegger ipv een personenauto.
Op donderdag 27 juni 2002 23:42 schreef Smie het volgende:
Wat ik het liefste wil is een XP netwerk. Sowieso de server moet XP krijgen
.NET server dus..

O ja, die is er nog niet :P released dan

Dan zou ik met XP clients eerder voor win2k Server (=zat) gaan dan voor NT4 server (kan wel hoor, maar policies e.d. onder win2k is iets prettiger werken dan).

Voor de rest bespeur ik toch een kleine kennisachterstand bij topicstarter.
Boekje over Windows netwerken (qua beheer) is wel handig, kijk eens bij De Slegte of je wat literatuur kunt vinden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:08 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Je hoeft niet perseen windows 2k server te nemen hoor, op een P133 met genoeg geheugen draait NT4 server ook vreselijk goed als alleen Domain Controller.
Daar hoef je dus geen zware bak voor neer zetten...

Easy way : Windows NT4.0 server (kost wel wat geld)
Moeilijk : Linux (kost wel tijd) en tijd is geld, dus wat is goedkoper???
je hebt gelijk sorry, maar d8 dat ie win2000 server wou
en met linux moet ik ook nog heel wat oefenen :'( maar vind et wel erg goed werken

edit: w8 zie net dat spellen inderdaad niet op een win2k server edition draaien, lekker voor je >:)

nog een edit : jij zegt dat je xp wilt i.v.m met de rechten. Geloof dat je dat ook wel aardig op een linux doos kan instellen (geloof ik tenminste)
Pagina: 1