Toon posts:

Bus speed of multiplier aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allen :)

Ik heb een 366 celeron en die wil ik graag overclocken.Wat kan ik nu het beste aanpassen,de bussnelheid of de multiplier?
Mijn mobo kan een bussnelheid aan van 83mhz.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dit is hopelijk toch geen grap, want anders word ik errug boos!!

Dan nu (voor de 1473e keer) iets over intel processoren na de p2-350; die hebben een MULTIPLIER LOCK en dus kun je de mulitplier NIET (ik herhaal NIET) veranderen !!!!

Dus jouw celeron kun je alleen maar opvoeren door de bussnelhied te verhogen. Als je mazzel hebt dan heb je een 'goeie' batch (als je even de nummers aan de onderkant van de proc doorgeeft kun je daar makkelijk achter komen) en kan ie op 100 MHz draaien, anders word het iets lagers.

Verder ben ik persoonlijk geen liefhebber van FSB's tussen de 75 en 92 omdat dan je PCI/AGP teveel overgeklokt worden en daar kunnen veel onderdelen niet tegen.

edit:

Ik zie nu ineens dat je mobo max 83 aankan dus is mijn advies om hem op 75 te zetten

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij zijn die 366 dingen al multiplier gelockt, toch? Met de multiplier klooien is altijd het beste, zo hebben je andere devices geen problemen met een hogere bussnelheid. Als je Celly al gelockt is, is de FSB verhogen de enige manier. Niet je scriptie vergeten te backen, voordat je gas geeft!:)