Ervaringen met terugsturen IBM schijven?

Pagina: 1
Acties:

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Bo, ik sta op het punt om een kapotte ibm schijf terug te sturen. Ik heb een RMA van ze ontvangen. Ik heb alleen nog 1 klein ding wat me een beetje zorgen maakt. Je moet die dingen volgens deze regels opsturen:
http://www.storage.ibm.com/warranty/arma25.htm
Op die pagina hebben ze het o.a. over een ESD bag die ik moet sealen. Heel leuk, zo'n zak heb ik nog wel maar wat voor seal moet er precies op want ik heb er geen? Hoe hebben jullie jullie schijf opgestuurd? Misschien een beetje miereneukerij vraag van me maar ik wil toch zeker zijn :)

Bedankt :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-04 19:46
Ik stuur 'm zelf gewoon altijd in zo'n antistatisch (zilveren) zakje met wat fohm eromheen. Heb nu vier keer zo'n ding opgestuurd en nog nooit problemen gehad.

De tijd waarin je disk behandeld wordt verschilt wel: soms duurt het een week, soms een maand (maximum tot nu toe)

Verwijderd

ik heb eens ene Maxtortje opgestuurt

gewoon in een zakkie dicht geplakt

doosje gehaalt bij de pc boer paste die perfect in en zat van dat schuimspul in zodat die lekker zacht lag en hop op de post :) ging prima

• Ali G
Op donderdag 27 juni 2002 13:33 schreef eborn het volgende:
Ik stuur 'm zelf gewoon altijd in zo'n antistatisch (zilveren) zakje met wat fohm eromheen. Heb nu vier keer zo'n ding opgestuurd en nog nooit problemen gehad.

De tijd waarin je disk behandeld wordt verschilt wel: soms duurt het een week, soms een maand (maximum tot nu toe)
Ok bedankt, dan doe ik het ook op deze manier. Ik heb geen zin in gezeik namelijk :)

Verwijderd

Ik heb bij een Computer zaak gewerkt (www.atin.nl) & daar hadden we een klant met een pc die het niet deed, wat was nou het probleem, een kapotte IBM schijfje, dit stuurde we op & met de melding aan de klant. Niet langer dan (!) 2 maanden kregen we bericht van ibm dat er een nieuwe schijf beschikbaar waS & dat we met een boze klant zaten dus kijk eerst ff wat je doet, want een nieuw schijfje aanschaffen is de moeite waard van je verspilde tijd :)

• Ali G
Bedankt voor deze melding, alleen in dit geval is het wachten wel 2 maanden waard. Ik heb namelijk gewoon m'n oude schijf erin gezet die even snel was en daar houd ik het nog wel minstens 2 maanden mee uit.

Ik heb deze schijf die nu kapot is gratis gekregen van m'n broer dus ik mag gewoon niet klagen :)

Wel lomp is dat is je die schijf met schuirrubber (foam) moet terugsturen. Dat heb ik helemaal niet, waar haal je dat?

Verwijderd

ik heb zelf 2 ibms ge-RMAed. ik had de nieuwe schijven binnen een week in huis..

ik heb gewoon zo'n campingmatje verknipt...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb de mijne gewoon in anti-statisch zakje van mijn Maxtor (inclusief Maxtor sticker :+ ) gedaan, doosje bij KPN gehaald en afgegeven bij UPS. Weekje later had ik een NIEUWE en grotere schijf thuis.

de betaler vervuilt

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-04 19:46
Op vrijdag 28 juni 2002 14:10 schreef Ali G het volgende:
Wel lomp is dat is je die schijf met schuirrubber (foam) moet terugsturen. Dat heb ik helemaal niet, waar haal je dat?
Zelf heb ik het idd ook gewoon uit een oud kussen gesloopt :) Is goedkoper dan bij het Postkantoor ;)
Pagina: 1