Duitsland veel goedkoper?!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.147 views sinds 30-01-2008

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik was laatst op zo'n duitste site terecht gekomen (via pricewatch) en ik ging ook eens kijken hoe duur het nou was (in euro's) als je in Duitsland zo'n pc samen ging stellen.

Tot mijn verbazing was Duitsland echt stukken goedkoper. Ik had zo'n groot verschil niet verwacht. Ik heb zowel in Nederland als in Duitsland zo'n systeem 'samen gesteld' en de prijs verschilde enkele honderden euro's.

Nu vraag ik me af of ik mijn volgemde pc in Duitsland ga bestellen, of heb je in duitsland nadelen?

Ik snap wel dat het in Duitsland wat moeilijker zal gaan met garantie etc, maar toch voor die prijs.

Hoe is jullie ervaring met onze oosterburen en de prijzen/producten?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-12 17:26
Zoek naar Duitsland + hardware en je zult een boel ervaringen vinden:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=duitsland%20hardware&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=duitsland%20hardware[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op donderdag 27 juni 2002 12:30 schreef M v Akkeren het volgende:
Zoek naar Duitsland + hardware en je zult een boel ervaringen vinden:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=duitsland%20hardware&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=duitsland%20hardware[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart
amen
jij was sneller!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 14:46
Ik heb een compleet systeem gekocht in Du..
Zeer goedkoop.. Zeker 600€ goedkoper..
Ook zag ik pas een aanbieding staan bij een kennis die net een pcbedrijfje heeft opgeicht.
ff vergeleken met Du..
1000 EURO goedkoper in Du..
Nadeel is idd dat je weer naar Du terug moet.. Maar zij geven wel langer garantie den NL..

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

andere importeurs he, en groter land kan grootschaliger inkopen enzo

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 20:54 schreef Inge het volgende:
andere importeurs he, en groter land kan grootschaliger inkopen enzo
Jaaa, omdat het een groter land is kunnen ze grootschaliger inkopen |:(.

Verwijderd

Ik koop bijna, bijna alles in dtsl, echt goedkoper ja.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 20:57 schreef Neutron het volgende:

[..]

Jaaa, omdat het een groter land is kunnen ze grootschaliger inkopen |:(.
En wat had je gedacht van lagere accijnsen?

Verwijderd

Duitsland is idd veel goedkoper, garantie = maybe een probleem, maar als je dichtbij woont kan het best. Rembours ligt wel hoog natuurlijk :)

Verwijderd

ach ja ik zie het ook niet zitten om ff naar duitseland te gaan

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Op donderdag 27 juni 2002 21:04 schreef ByMeSDy het volgende:
Duitsland is idd veel goedkoper, garantie = maybe een probleem, maar als je dichtbij woont kan het best. Rembours ligt wel hoog natuurlijk :)
je kan natuurlijk altijd zelf in duitsland je onderdeeltjes kopen! En als je niet dicht bij de grens woont kan je het kopen van onderdelen koppelen aan een (gezellig?....) dagje duitsland

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 12:57 schreef Chainsaw2002 het volgende:
..
Nadeel is idd dat je weer naar Du terug moet.. Maar zij geven wel langer garantie..
Veel van die duitse bedrijfjes staan ook op Nederlandse computerbeurzen (met NEDERLANDSE PRIJZEN - 0,01% |:( )
Kan je in geval van garantie-shit een hoop reis-/post-trauma's schelen als ze gewoon in nederland op de beurs staan.

Mail ze, zou ik zeggen. Informieren ist sehr töll, Ja ;)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
Ja, er zijn hier idd veel meer topics over geweest, maar goed. Ik heb dus een aantal maanden geleden ook in Duitsland m'n spullen aangeschaft, omdat 't daar zo'n 200 euro goedkoper was. Helaas moest ik wel 3 weken wachten, moest 't allemaal moeilijk via de bank, en na die 3 weken was m'n voordeel bijna nihil. Bijkomend nadeel is natuurlijk de garantie i.v.m. het terugsturen als iets kapot is.

Dit was mijn shopsurvey:
Ik heb een aantal maanden geleden enkele componenten met een waarde van 700 euro gekocht bij deze winkel. De prijzen van zeer veel producten waren immers daar het laagst van alle online shops. Een groot nadeel was het verzenden. Dit duurde lang en er diende van tevoren betaald te worden. Altijd riskant natuurlijk. Ik wist nog net te voorkomen dat de nieuwe medewerkster bij de bank een enorme fout beging, en ik m'n 700 euro's kwijt was.

Uiteindelijk kreeg ik 't pas na 3 weken binnen. Dit wist ik al, omdat je op het forum kunt informeren dmv je bestelnummer. Alles was goed, niks mis mee, niks waar Mindfactory iets aan kon doen. Hoge verzendkosten en lang wachten heb je nou eenmaal met kopen in het buitenland. Als een Nederlands bedrijf volgens dezelfde prijzen, service, enz. handelde had ie van mij alleen maar 10-en gekregen.

Ik geef je één tip: Doe 't niet voor de prijzen. Die zijn al gedaald als je eindelijk na lang wachten je spullen binnenkrijgt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

het is wel handig als je vlakbij duitsland woont >:)

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 18:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 28 juni 2002 00:01 schreef T-1o0o het volgende:
het is wel handig als je vlakbij duitsland woont >:)
Wat heet ver/dichtbij. Ca. 100 km en ik zit ook in Duitsland, zo ver is het nou ook weer niet. ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Als ik uit mijn raampje kijk dan kijk ik zo Duitsland in dus voor mij is et geen probleem. Idd zijn de spullen in Duitsland goedkoper. Waar dat door komt, geen idee, maar ik vind et wel lekker zo. :P

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Ooit een keertje een CD besteld, een addon pack van een flight-sim. Omdat het hier niet te krijgen was, dacht ik 'bestel ik het toch gewoon in Duitsland'.

Het add-on pack kostte iets van 45 DM. Uiteindelijk moest ik (onder rembours) een bedrag van F143,- betalen, omdat er voor de Nederlandse PTT een bedrag van F53,- EXTRA berekend werd, omdat het een internationaal rembours pakket is :(
En uiteraard de verzend/verpakkings kosten kwamen er ook nog bij.

Klote, doe ik dus nooit meer, onder rembours.
En om nu van te voren geld over te maken zie ik ook niet zitten. MAW als het veel geld scheelt, zou ik het zelf gaan halen, dan weet je ook nog eens zeker dat je het goeie hebt!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12 13:30
Duitsland is bijna altijd goedkoper als het gaat om computer hardware. Ook audio en video spul is daar stukken goedkoper.
Ik heb mijn computers altijd in Duitsland gekocht. De garantie is precies hetzelfde als hier.
Bij sommige winkels krijg je meteen nieuwe hardware mee (defecte cd-rom speler werd bij mij meteen getest en vervangen) en soms moet je wat langer wachten als ze het opsturen naar de fabrikant.
Maar het is daar echt niet slechter geregeld met de garantie als hier. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:01 schreef Aquariusquintini het volgende:
En wat had je gedacht van lagere accijnsen?
19% voor Nederland en 13% voor Duitsland. 1.19/1.13=1.05 en een beetje. Da's 5% verschil. Waar is de rest? Meestal is het 10% op een totaal systeem. Als de landen-filter op de pricewatch wordt ingevoerd, zal iedereen de vergelijking duidelijk zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 07:39 schreef Extra300s het volgende:Klote, doe ik dus nooit meer, onder rembours.
Ik heb twee weken terug een lading spullen besteld (bij funcomputer.de) onder rembours, maar dat ging via UPS. Kostte me 10 euro, plus 7 euro per doos. Geen vreemde extra kosten dus :D

Dus een tip voor iedereen die wat in duitsland wil bestellen: let er even op dat het via UPS gaat en niet via ptt/tpg/tnt of hoe ze zichzelf ook noemen

Verwijderd

ook als je service wilt ofzo is duitsland niet handig.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht niet computer gerelateerd, maar wel leuk om aan te geven hoe groot de verschillen kunnen oplopen:

Vaatwasser in nederland: advies € 1450, laagste internetprijs € 1000, in Duitsland gekocht voor € 669. Tel uit je winst :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mijn Sony Minidisc Speler was in Duitsland 60 !! Euro goedkoper dan in Nederland. En dat op een bedrag van 350 Euro. Gewoon per credit card betaald en dus waren de verzendkosten nauwelijks hoger dan in Nederland. Levertijd: 2 werkdagen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Op vrijdag 28 juni 2002 08:48 schreef Microkid het volgende:
Wellicht niet computer gerelateerd, maar wel leuk om aan te geven hoe groot de verschillen kunnen oplopen:

Vaatwasser in nederland: advies € 1450, laagste internetprijs € 1000, in Duitsland gekocht voor € 669. Tel uit je winst :)
Ga je die voor een vaatwassermod gebruiken :)
:)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Op vrijdag 28 juni 2002 07:22 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Als ik uit mijn raampje kijk dan kijk ik zo Duitsland in dus voor mij is et geen probleem. Idd zijn de spullen in Duitsland goedkoper. Waar dat door komt, geen idee, maar ik vind et wel lekker zo. :P
Noem eens wat winkels in de buurt van Kirchroa (mijn Limburgs is geschreven niet erg sterk). Of ga je altijd naar Aachen?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:07

Croga

The Unreasonable Man

Krefeld ligt daar ook net over de grens, en daar hebben ze ook wel leuke electronica winkeltjes.... Vast ook wel computer-klonen-boeren.....

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:33
Mjah, om 'even' langs te gaan met je pctje omdat ie niet meer opstart is dan nogal een probleem. Het grootste verschil in de prijzen is terug te voeren op BTW e.d.

• Gorefest
  • Laatst online: 13:26

Gorefest

serial killer.

19% voor Nederland en 13% voor Duitsland.
In duitsland hebben ze 16% BTW dus.... verschil nog minder.

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

een duitse pricewatch http://www.evendi.de/hardware/ onder de kop Preisvergleich

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op vrijdag 28 juni 2002 09:15 schreef rtgo het volgende:

[..]

Noem eens wat winkels in de buurt van Kirchroa (mijn Limburgs is geschreven niet erg sterk). Of ga je altijd naar Aachen?
Kirchroa?? Kerkrade denk ik dat je bedoelt, daar ligt net over de grens Herzogenrath, daar heb je Mediamarkt.
Of bedoelde je dat niet :?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 18:09

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik koop sinds ik verder kijk dan mijn eigen woonplaats alles in Duitsland. Vooral de mogelijkheid om Online prijzen te kunnen vergelijken gebruik ik vaak. Ik woon ongeveer 30Km van Aachen af.
Effuh wat winkels op een rij die ik meestal bezoek:

http://www.aha-computer.de/ (hier kun je pinnen!)
http://www.bora-computer.de/ (allein Bar!!)
http://www.snogard.de/ (nog niet geweest, wel goedkoop)
http://www.hiqcomputer.de/ (nog niet geweest)
http://www.p-c-c.de/ (beetje duur, maar wel mooie kasten)

Iemand die mijn lijstje kan aanvullen? (regio limburg)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-12 11:34

psy

Deze ken ik ook nog:
http://www.computer-cash-carry.de
http://www.get-it.de/

HIQ heb ik pas Samsung PC2700 512 MB DDR gekocht voor 132 euro die zijn dus echt MEGA-goedkoop; maar ik vind het wel een cheap-ass zaak waar ik ongelofelijk onbeschoft ben behandeld. Maar die prijs maakte veel goed.

Aha ben ik ook het meest tevreden, daar koop ik het vaakst, hebben ook de fijnste site.
Snogard ken ik niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

"Snogard" is ook online. Net als "FortKnox.de" en "fun computer". Bora is zeer goedkoop, maar je moet eerst bellen of ze het hebben. Cash&Carry heeft 2 winkels en hebben de Arkua 6128 voor maar 26Euro. En Aha is het fijnste om te winkelen. Ik probeer de hele lijst van de 3 winkels (A,B en C :) ) in de pricewatch geupdate te houden. Meestal neem ik Aha en Bora, omdat ze in 99% vd gevallen goedkoper zijn.

• dion_b
  • Laatst online: 18:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: als je iemand vlak over de grens kent kun je het op hun adres laten bestellen en het daat zelf ophalen. Dat scheelt al die internationale vertragingen en dure verzendingen.

* dion_b gaat overmorgen om die reden richting Krefeld :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

K, even voor de goeie orde: De BTW bij de oosterburen is idd 16%. Dan wordt de berekening dus 1.19/1.16=1,02586206 en een boel getallen.

2.5% verschil. Wat is dan de verklaring voor het grote prijsverschil?

• Bernaar
Ok, ik ga dus een laptop kopen in Duitsland. Wij gaan binnenkort namelijk in de omgeving Kleve en Emerich ff zitten.

Dus hier ff de dringende vraag of iemand daar een goede goedkope winkel weet voor laptops...

Dus het hoeft niet onder rembours want wij komen 'm zelf ophalen...

Of zijn ALLE winkels in Duitsland zo goedkoop?!

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:26 schreef bvwillig het volgende:
Ok, ik ga dus een laptop kopen in Duitsland. Wij gaan binnenkort namelijk in de omgeving Kleve en Emerich ff zitten.

Dus hier ff de dringende vraag of iemand daar een goede goedkope winkel weet voor laptops...

alle winkels zijn gemiddeld gezien goedkoper omdat er een nu eenmaal minder belasting betaald moet worden. Check die links in deze draad maar eens, die zien er wel goedkoop uit. En in de pricewatch van de FP staan meestal ook duitse winkels.

• Bernaar
Op zaterdag 29 juni 2002 20:29 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

alle winkels zijn gemiddeld gezien goedkoper omdat er een nu eenmaal minder belasting betaald moet worden. Check die links in deze draad maar eens, die zien er wel goedkoop uit. En in de pricewatch van de FP staan meestal ook duitse winkels.
Maar het moet een winkel zijn in omgeving Kleve en Emerich... Iemand een idee?

Verwijderd

het enige wat je misschien kan opbreken bij het kopen van duitse hardware is dat er soms alleen maar Duitse software bij geleverd wordt (bij de Audigy bijvoorbeeld) en koop al helemaal geen spelletjes in Duitsland want die zijn vrijwel allemaal vertaald... voor de rest, ja meestal is het goedkoper ook in ketens als de Media Markt enzo

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:55 schreef Jaap3 het volgende:
het enige wat je misschien kan opbreken bij het kopen van duitse hardware is dat er soms alleen maar Duitse software bij geleverd wordt (bij de Audigy bijvoorbeeld) en koop al helemaal geen spelletjes in Duitsland want die zijn vrijwel allemaal vertaald... voor de rest, ja meestal is het goedkoper ook in ketens als de Media Markt enzo
zo erg is dat toch niet? Vaak zijn er updates voor NLs, en windows kan je sowieso naar NL updaten :).

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 10:32

stinger

RAG

OMG krijg je duits toetsenbord in je laptop :r
ik zou eens in aken of herzogenrath ofzo eens bij mediamarkt kijken want die goedkope pc winkeltjes hebben meestal geen laptops.

Btw www.datec.de is nog niet genoemd :)

edit:

ff offtopic maar wat ik nog lamer vind naast die vertaalde games van hun zijn de vertaalde DVD's. titels vertaald en meestal is de enige gesproken/ondertitelde taal duits :r
Hebben ze dus gewoon alle andere talen eraf gepleurd

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:55 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
Informieren ist sehr töll, Ja ;)
:D Oooooh, nou krijg ik weer trauma's van de duitse les op school :{ "Ich hätte gern einige auskunfte." :+

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 10:32

stinger

RAG

omg vooral die hele verhalen die ik in het duits d'ruit sla altijd :)
ik woon dan wel vlak bij de grens maar ik kan er geen zak van :)

• Bernaar
Is dat duits toestenbord op laptops een groot probleem?!

Iemand ervaring mee en weet iemand wat je eraan kan doen?! Kan je het in de winkel zelf op dat moment niet ff laten fixen!? :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 22:33 schreef bvwillig het volgende:
Is dat duits toestenbord op laptops een groot probleem?!

Iemand ervaring mee en weet iemand wat je eraan kan doen?! Kan je het in de winkel zelf op dat moment niet ff laten fixen!? :)
Duitse toetsenborden zijn QUERTZ toetsenborden, de Y en de Z zijn omgedraait dus. Verder zitten er ook nog wat dingetjes als de Duitse B-toets op geloof ik.

Wat je eraan kan doen?
Je kan het toetsenbord laten veranderen, al kost dit best wel veel geld. Zoek even en je komt hier meer over te weten.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

www.funcumputer.de
www.e-bug.de (alleen vooruit betalen :\ )

4015Wp west (Dordrecht)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op donderdag 27 juni 2002 12:28 schreef bvwillig het volgende:
Ik was laatst op zo'n duitste site terecht gekomen (via pricewatch) en ik ging ook eens kijken hoe duur het nou was (in euro's) als je in Duitsland zo'n pc samen ging stellen.

Tot mijn verbazing was Duitsland echt stukken goedkoper. Ik had zo'n groot verschil niet verwacht. Ik heb zowel in Nederland als in Duitsland zo'n systeem 'samen gesteld' en de prijs verschilde enkele honderden euro's.

Nu vraag ik me af of ik mijn volgemde pc in Duitsland ga bestellen, of heb je in duitsland nadelen?

Ik snap wel dat het in Duitsland wat moeilijker zal gaan met garantie etc, maar toch voor die prijs.

Hoe is jullie ervaring met onze oosterburen en de prijzen/producten?
Ik denk dat dat komt omdat er hier in Nederland iets is dat ook wel bekend staat als BTW oftewel Belasting Ter Waarde (ofzowiets)

Tis maar een wilde gok hoor...

En zoals ik gister hoorde de prijzen waren in Nederland zelf ook al 1% procent gestegen ten opzichte van 1 januari 2002...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

1 nadeel...

... Je moet weer naar die winkel in Duitsland voor garantie...

• Bernaar
Op zaterdag 29 juni 2002 22:38 schreef Tutti-frutti het volgende:
www.funcumputer.de
www.e-bug.de (alleen vooruit betalen :\ )
Ik vind 't wel leuk hoor die links, maarreh ze zitten geen van alle in de buurt van Kleve of Emmerich...

Is er niemand in omgeving Arnhem die wel eens de grens over koekeloerd?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-12 23:14

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zat Gistron niet ook in Duitsland?

Ik heb es wat teruggestuurd naar ze, bleek het vanuit Duitsland weer teruggekomen te zijn :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Bernaar
Op zaterdag 29 juni 2002 23:25 schreef Scatman_II het volgende:

Ik heb es wat teruggestuurd naar ze, bleek het vanuit Duitsland weer teruggekomen te zijn :)
Volgens mij niet... Heb jij t adres?

Maar ze verkopen er ook geen laptops volgens mij... :(

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-12 23:14

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op zondag 30 juni 2002 12:04 schreef bvwillig het volgende:

[..]

Volgens mij niet... Heb jij t adres?

Maar ze verkopen er ook geen laptops volgens mij... :(
In elk geval zit hun reparatie servive in Duitsland...
En ik ben er inderdaad geen laptops tegen gekomen... :?
Vreemd, ik d8 dat elke pc shop wel laptops verkocht :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Over die Y en Z die omgedraaid zitten. Kan je dan niet gewoon die toetsen van het toetsenbord loswippen en omdraaien (ik had begrepen dat dit niet zo ingewikkeld was). Dan kan je verder de toetsenbord indeling zo op US zetten. Maar voor het zelfde geld "wip" je even een toets in 2-en... Iemand ervaring hiermee? Bij toshiba toevallig?

Verwijderd

Ik woon op +/- 30 kilometer van Der Deutsche Grenze... en ik ga er regelmatig heen om inkopen te doen... Super billig! Fles wodka: hier 15 euro, daar 10, dat scheelt wel mooi 5 eurotjes per fles! (Meteen 10 flessen... 50 euro winst!)

Maar ik ga deze vakantie naar Annecy, weet iemand of het in Frankrijk ook goedkoper is (Lang fietsen voor je garantie) of in Italie (Ligt er vlakbij, maar wel 2 dagen langer fietsen ;))

• Bernaar
Op maandag 01 juli 2002 01:07 schreef Razadull het volgende:
Ik woon op +/- 30 kilometer van Der Deutsche Grenze... en ik ga er regelmatig heen om inkopen te doen... Super billig! Fles wodka: hier 15 euro, daar 10, dat scheelt wel mooi 5 eurotjes per fles! (Meteen 10 flessen... 50 euro winst!)

Maar ik ga deze vakantie naar Annecy, weet iemand of het in Frankrijk ook goedkoper is (Lang fietsen voor je garantie) of in Italie (Ligt er vlakbij, maar wel 2 dagen langer fietsen ;))
Euhh... We hadden het hier over laptops hoor |:( ;)

Maar ff over die toetsen; Ik hoor ook wel verhalen dat je die toetsen eruit kan wippen, maar aan de andere kant hoor ik ook wel verhalen dat dat niet kan...

Dus ik zou zeggen; mensen, pak je laptop en kijk ff of je een toets eruit kan wippen :+

Verwijderd

ik had een uitwisselings project met kleef, en daar was een gast en die had alleen de functie van de toetsen even omgedraaid. ik bedoel als je blind kunt typen is dat niet zo'n groot probleem.
Gistron is wel een duits bedrijf hoor, het kan zijn dat ze een nederlands filiaal hebben, maar oorspronkelijk komt het uit DU.
ach ja en nu ze het wk verloren hebben, waarom er niet ff naartoe rijden, is ook maar een uurtje .....
allhoewel, vaak zie je dat bedrijven vlak bij de grens wel weer duurder zijn dan 'dieper' in het land... beware

Verwijderd

Ik zie trouwens dat je bij gericom in Duitsland ook een laptop zelf kan samenstellen zoals bij dell. Is ook best goedkoop. zie link:

http://www.gericom.com/gericom2001/page.cfm?page=notebooks

Maar gericom heeft volgens mij geen internationale garantie. Dat vind ik wel een min-puntje omdat ik naar de usa ga voor 4 maanden.

• Bernaar
Op maandag 01 juli 2002 15:38 schreef calpro het volgende:
Ik zie trouwens dat je bij gericom in Duitsland ook een laptop zelf kan samenstellen zoals bij dell. Is ook best goedkoop. zie link:

Maar gericom heeft volgens mij geen internationale garantie. Dat vind ik wel een min-puntje omdat ik naar de usa ga voor 4 maanden.
Wow, da's inderdaad best wel een relaxe site... Maar hebben ze ook gewone toetsenborden erop?! :P

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Op vrijdag 28 juni 2002 10:09 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Kirchroa?? Kerkrade denk ik dat je bedoelt, daar ligt net over de grens Herzogenrath, daar heb je Mediamarkt.
Of bedoelde je dat niet :?
Kirchroa=Kerkrade=Herzogenrath
(Plat) -> (NL) -> (D)

en idd.. Dld is veel goedkoper maar ik durf te gok niet te nemen ivm afstand naar de winkel voor garantie. Die funcomputer zit geloof ik in Ulm dat is fucking bij München (800 km van hier)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Hm ik zit eraan te denken om een console te kopen en ik ga over 2 weken naar Duitsland.. Zijn consoles in Duitsland ook veel goedkoper of is het de moeite niet?? Heb het nog niet echt op Duitse internet sites kunnen vinden.. En is ombouwen daar ook illegaal? :D

• Bernaar
Op dinsdag 02 juli 2002 16:32 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

(Plat) -> (NL) -> (D)

en idd.. Dld is veel goedkoper maar ik durf te gok niet te nemen ivm afstand naar de winkel voor garantie. Die funcomputer zit geloof ik in Ulm dat is fucking bij München (800 km van hier)
Je kan het toch gewoon opsturen als er iets mis is?

• Bernaar
FF iets heel anders...

Weet iemand een Duiste goedkope site waar je zelf je pc samen kunt stellen?

Want ik heb wel heel veel links gehad naar site waar je goedkoop een systeem kon kopen, maar waar kan je er zelf een samenstellen?

• ScuL
Op zaterdag 06 juli 2002 12:15 schreef Bernaar het volgende:

[..]

Je kan het toch gewoon opsturen als er iets mis is?
Mja dat risico ga ik liever niet nemen. Je wilt niet weten hoe vaak dat soort postpakketjes in het niets verdwijnen. dan maar €20 meer betalen hier in NL hoor.

• Bernaar
Op zondag 07 juli 2002 12:58 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Mja dat risico ga ik liever niet nemen. Je wilt niet weten hoe vaak dat soort postpakketjes in het niets verdwijnen. dan maar €20 meer betalen hier in NL hoor.
Nou het is wel wat meer daan €20 euro... :)

Bij gewone systemen scheelt het wel honderden euro's!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 15:38 schreef calpro het volgende:

Volgens mij is www.mediamarkt.de goedkoper :P

• ScuL
Op zondag 07 juli 2002 23:10 schreef Bernaar het volgende:

[..]

Nou het is wel wat meer daan €20 euro... :)

Bij gewone systemen scheelt het wel honderden euro's!
Het ging specifiek om mijn Leadtek GF4 Ti4400 kaart.

Als ik een hele PC er zou bestellen zou ik gewoon met de auto naar een zaak net over de grens rijden.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 07:16 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Wat heet ver/dichtbij. Ca. 100 km en ik zit ook in Duitsland, zo ver is het nou ook weer niet. ;)
ik moet ff 5 kilometer fiets ben ik in duitsland...:)

• rotteveel
  • Laatst online: 07-03-2023
Tegenwoordig zijn ook alle Gericom laptops te koop bij de online webwinkel www.my-laptop.nl

Ze verkopen daar tegen bijna dezelfde prijs als Gericom zelf, dus daarvoor hoef je niet helemaal naar Duitsland te rijden (tenzij je het kan fietsen ;) )

Je kan je laptop ook zo samenstellen zoals op de website van Gericom.

Ik heb zelf ook een Gericom en hij doet het echt perfect. De dekking van de garantie is inderdaad helaas niet internationaal, maar als je binnen Europ blijft is er niets aan de hand. Overigens zou je hem wel zelf vanuit het buitenland (buiten Europa) kunnen opsturen naar Gericom, maar dan is het wel voor eigen kosten.

Als ik voor mezelf spreek ben ik erg tevreden met mij Gericom laptop. En het voordeel ervan is dat ze niet zo duur zijn als de andere A-merken. In Duitsland en Oostenrijk zijn ze zelfs op één na (Toshiba staat op één) marktleider.

• The.Force
  • Laatst online: 06-12 21:10

The.Force

*Bauer Addict

Is het voor veel pc(onderdelen)-winkels in nederland en belgië dan niet voordeliger om uit Duitsland te importeren (een ritje daarheen maakt het nou ook weer niet...)?

Qua garantie is het misschien iets moeilijker maar voor meer winst kunnen de winkels het toch ook niet laten of wel soms?

System Specs!

• The.Force
  • Laatst online: 06-12 21:10

The.Force

*Bauer Addict

Weet iemand raad met bovenstaande vragen?

System Specs!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
B.T.W.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zaterdag 29 juni 2002 22:48 schreef ThePerfectCell het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt omdat er hier in Nederland iets is dat ook wel bekend staat als BTW oftewel Belasting Ter Waarde (ofzowiets)

Tis maar een wilde gok hoor...

En zoals ik gister hoorde de prijzen waren in Nederland zelf ook al 1% procent gestegen ten opzichte van 1 januari 2002...
Op donderdag 11 juli 2002 16:28 schreef Bamibal het volgende:
B.T.W.
Hallo boppers :( BTW (Belasting Toegevoegde Waarde) hebben ze in Duitsland ook, hoor. "Mehrwertsteuer" (MWsT) heet het daar, en het percentage is dacht ik 16. Scheelt dus drie procent met Nederland - voor zolang als het duurt, want tzt worden dit soort belastingtarieven binnen de EG gelijkgetrokken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• rotteveel
  • Laatst online: 07-03-2023
Als je vanuit het buitenland (landen binnen de EU) importeert hoef je geen belasting te betalen. Tenminste als bedrijf/importeur zijnde.

Dit komt door de regels van de EU. Door het gelijktrekken van de BTW's krijg je alleen maar een beter beeld tussen het verschil in prijzen.

Als consument is het natuurlijk wel zo dat er gewoon betaald moet worden voor de BTW. Dit is in het geval dat je dus op je fietsje naar Duitsland gaat en daar een product koopt.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-12 14:49

Zak

Op dinsdag 02 juli 2002 16:35 schreef devv05 het volgende:
Hm ik zit eraan te denken om een console te kopen en ik ga over 2 weken naar Duitsland.. Zijn consoles in Duitsland ook veel goedkoper of is het de moeite niet?? Heb het nog niet echt op Duitse internet sites kunnen vinden.. En is ombouwen daar ook illegaal? :D
Ik raad het je af omdat die duitsers alle spellen doen nasynchroniseren en geweldadige scenes er bij sommige spellen uitknippen. Klote dus

Verwijderd

Ik koop nu al 4 jaar lang al mijn hardware in Aachen bij
Computer Cash & Carry of bij Bora.

Ik heb echt goede ervaringen met deze winkels.(cash & carry) Ten eerste bijna alles op voorraad. En met garantie doen ze nooit moeilijk. VB. Yamaha cd-brander was kapot en viel wel binnen de garantie, ik vind het leuk om te kijken en schroef hem open, oeps weg garantie dacht ik, maar nee!!!
3 weken later had ik een nieuwe en ze bellen je keurig op.
Geheugen met fouten kun je ze ff inwisselen. (Wat heb ik gelachen toen in nederland een reepje 250 piek kosten en ik in duitsland voor 60 mark geheugen kocht.)

Systemen samenstellen ook erg makkelijk en ze helpen je ook nog eens met zinvolle raad, tweaker raad en geen verkoop praat. (en ze luisteren naar mijn zeer brakke Duits :) )

(Bora) super goedkoop en ja goede kwaliteit al moet je zelf wel iets beter opletten bij deze winkel.

Dus ben gewoon zeer tevreden over deze winkels.

[url typo]

• psy

psy

Alleen jammer van de openingstijden op zaterdag, niet?
Daar heb ik me al menigmaal in vergist...oeps te laat :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 21:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

(Plat) -> (NL) -> (D)
Das dus niet waar. Kerkrade is een andere stad dan Herzogenrath. Kerkrade ligt in Limburg, Herzogenrath in Duitsland. Het ligt weliswaar bijna tegen elkaar, met alleen de grens ertussen, maar het zijn wel degelijk twee afzonderlijke steden. (Kirchrao is wel correct plat :P )

Maar dat terzijde: goeie Duitse goedkope hardware shop:

HiQ :
http://www.hiqcomputer.de/catalog/default.php?PHPSESSID=fb0944aa054b5c364ade87924ffcad94
:o :9~

Sjeng aon de geng!!!

• Bernaar
Op dinsdag 16 juli 2002 14:50 schreef psy het volgende:
Alleen jammer van de openingstijden op zaterdag, niet?
Daar heb ik me al menigmaal in vergist...oeps te laat :(
Wat is daar dan mee?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 24 juli 2002 11:00 schreef Bernaar het volgende:

[..]

Wat is daar dan mee?
Duitse winkels waren vroeger vaak 's middags gesloten. Nu is er een nieuwe winkelsluitingstijdenwet waardoor ze langer open kunnen zijn, maar vaak zijn ze na 14.00 al gesloten. Grote winkels zijn meestal wel tot 16.00 open.

De islam kan uw vrijheid schaden

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-12 15:19

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 29 juni 2002 23:25 schreef Scatman_II het volgende:

Gistron zit ook in duitsland ja (elten) en ze hebben ook een nl-vestiging (lobith) vandaar dat ze behoorlijk goedkoop zijn in nederland.

Al met al krijg ik wel een behoorlijk zuur euro gevoel.....

can you read my mind?

• psy

psy

Op woensdag 24 juli 2002 11:12 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Duitse winkels waren vroeger vaak 's middags gesloten. Nu is er een nieuwe winkelsluitingstijdenwet waardoor ze langer open kunnen zijn, maar vaak zijn ze na 14.00 al gesloten. Grote winkels zijn meestal wel tot 16.00 open.
Exact. Er zijn er nogal wat die al om 14:00 sluiten. Ik verwacht altijd 16:00 maar dat is niet altijd zo.

• Bernaar
Op maandag 01 juli 2002 11:02 schreef Bernaar het volgende:

[..]

Euhh... We hadden het hier over laptops hoor |:( ;)

Maar ff over die toetsen; Ik hoor ook wel verhalen dat je die toetsen eruit kan wippen, maar aan de andere kant hoor ik ook wel verhalen dat dat niet kan...

Dus ik zou zeggen; mensen, pak je laptop en kijk ff of je een toets eruit kan wippen :+
Kan dat nu of niet?

Verwijderd

Denk er aan bij het bestellen van een duitse laptop dat je ook met een duitstalig toetsenbord te maken krijgt!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55
amd 1600+ proc bij prijsvergeleich: 76
bij gistron: 83

msi kt3 bij prijsvergeleich: 107
bij gistron: 115

verschil valt bij sommige producten dus wel wat tegen :{

Verwijderd

weten jullie ook adressen in duitsland vlakbij de grens van emmen/ ter apel ?

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[url="http://funcomputer.de/default.php?PHPSESSID=ff8172e195fe24359600a46a51d0c013"]fun computer center[/url]
is momenteel geloof ik een van de goedkoopste. Ik zit eraan te denken om daar over een maandje of 2 een halve pc aan onderdelen te bestellen. Komt wel goed uit de [url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/3529"]Shopsurvey/3529[/url]. Bezorging via UPS dus dat zou niet te lang moeten duren.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb Fuji Finepix 2800Z uit Duitsland en ik moet zeggen het is echt goedkoper. Het scheelde mij bijna 150 euro. En als het niet om een complete systeem gaat maar bijv een videokaart dan kun je nog best uit Duitsland bestellen.

Ik las eerst shopsurvey wel zorgvuldig en communicatie tussen winkel was geen makkie. Maar als je gewoon vooruit betaald via Bank en dan moet het wel best lukken.

Trouwens je maakt ongeveer 20 (7 euro bij bank en rest transport kosten) euro extra kosten als je uit Duitsland besteld dus kijk effe goed of het waard is.

Lucky Goldstar

• Bernaar
DJkim schreef op 28 juli 2002 @ 23:28:
Ik heb Fuji Finepix 2800Z uit Duitsland en ik moet zeggen het is echt goedkoper. Het scheelde mij bijna 150 euro. En als het niet om een complete systeem gaat maar bijv een videokaart dan kun je nog best uit Duitsland bestellen.

Ik las eerst shopsurvey wel zorgvuldig en communicatie tussen winkel was geen makkie. Maar als je gewoon vooruit betaald via Bank en dan moet het wel best lukken.

Trouwens je maakt ongeveer 20 (7 euro bij bank en rest transport kosten) euro extra kosten als je uit Duitsland besteld dus kijk effe goed of het waard is.
Ja idd, alleen bij aanschaf van hele systemen is het de moeite waard...

Ik heb mijn laptop trouwens nu binnen uit duitsland...

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Weet er iemand een goedkope, duitse shop die een hoop tweak computerspul verkoopt? (Waterkoeling, rounded IDE kabels, pre-modded kasten e.d.?)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Goodielover
  • Laatst online: 21-09 16:54

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

www.mindfactory.de (voor de normale spullen)
www.silentmaxx.de (voor de stille spullen)

www.geizhals.at/de/ (voor een prijsvergelijkingssite)

• Boy
  • Laatst online: 09:32

Boy

www.byoscoop.nl

'kheb via internet m'n systeem samengesteld bij de computer cash & carry(http://www.computer-cash-carry.de). Voor ongeveer 1200 euro heb ik gekocht:

ECS K7S5A
xp2100+
2 x DDR 256 mb PC-266
240 watt boxen
Geforce 4 mx440 tv-out 64mb
seagate 80 gig (7200 rpm)
Pioneer 16/40 DVD
Lite-on brander (40x12x48)
monitor: Iiyama 19"

toch vrij netjes, toch?

edit:

Oh ja! Voor 10 Euro zetten ze 'm in elkaar en testen ze 'm... :p

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Boy schreef op 15 augustus 2002 @ 17:32:
ECS K7S5A Lan versie?
xp2100+ Nijs, heb je ook de Arkua koeler gepakt? Dis is nie verkeerd.
2 x DDR 256 mb PC-266
240 watt boxen Dit zou een verspilling van transportkosten kunnen zijn. :/
Geforce 4 mx440 tv-out 64mb :X Dan had ik liever de XP2000+ gekozen, geen boxen en de GF4 Ti4200 genomen.

seagate 80 gig (7200 rpm) :)
Pioneer 16/40 DVD :)
Lite-on brander (40x12x48) :)
monitor: Iiyama 19" :)
Maar je hebt nu zeker een leuk setje.

Verwijderd

bombadil schreef op 10 augustus 2002 @ 17:33:
Weet er iemand een goedkope, duitse shop die een hoop tweak computerspul verkoopt? (Waterkoeling, rounded IDE kabels, pre-modded kasten e.d.?)
http://www.listan.de/ is er 1. Kan ff niet op de andere komen.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12 19:41
kan me niet herinneren of ik nou al gepost had in dit draadje.
Hoe dan ook, ik heb begin juli ook bij cash & carry in Aken mn setje gehaald.
(zie specs). De kast heb ik bij hun overburen (www.aha-computer.de) gehaald.

Was echt goedkoop ja, precieze prijs weet ik niet meer, maar was iets van 200 euro goedkoper dan in nederland...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Mijn favo nog maar een x
www.e-bug.de
check de webcams in de werkplaatsen :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Goodielover
  • Laatst online: 21-09 16:54

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Nogmaals: www.mindfactory.de is bijna altijd de goedkoopste en een behoorlijk breed assortiment. Is igg goedkoper dan e-bug.

Verwijderd

Ik heb zojuist wat prijzen vergeleken van http://www.aha-computer.de/cgi/shop.pl met http://www.eurosys.be/trading/ en ik kwam tot de conclusie dat de prijzen bij deze computerwinkel niet moesten onderdoen voor die uit Duistland.

Voorbeeld :

-Mainboard ASUS A7V333 RAID/PA/FIREW S462 (Aha-Computer) : 145.00 €

-Socket 462 : AMD Athlon XP (A7V333/PA/USB2/1394) Chipset -> VIA KT333A + VT8233A 200/266MHz 3 DDR : 143.93 €

Je moet dus niet enkel naar Duitsland, je kunt ook even de grens over naar Hasselt in Belgisch Limburg ;)

Verwijderd

hm maar eens kijken wat een 80 gig MAXTORTJE daar kost :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:38:
hm maar eens kijken wat een 80 gig MAXTORTJE daar kost :+
Goedkoper bij Eurosys dan bij Aha-computers _/-\o_

• Ibidem
  • Laatst online: 14-12 10:17
Ik koop ALTIJD online bij Funcomputer.de De rembours kosten zijn 17 euro, 4 euro duurder dan in NL. Gemiddeld genomen dan, alleen de garantie is maybe een probleem. Maximaal 3 dagen nadat ik het besteld heb, heb ik het in huis via UPS. Echt super!

..::System Specs::..

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.