Toon posts:

Webpromotie, een nachtmerrie!

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi GoT'ers,

Ik heb onlangs een lang gesprek gehad met mijn werkgever over de vindbaarheid van een website op de zoekmachines en naar aanleiding daarvan zou ik graag een discussie willen starten over webpromotie in zoekmachines.

[ N.B. De links die ik hier heb neergezet moeten niet als spam beschouwd worden maar als voorbeeld wat ik probeer uit te leggen. ]

Ter inleiding:
Ik ben werkzaam als webmaster voor een reclameontwerpbureau en heb inmiddels diverse websites opgezet. Ik heb altijd veel aandacht geschonken aan de technische details van de pagina's en weinig oog gehad voor een efficiënte aanmelding op de grotere zoekmachines. Ik had tot dusver ook nog niet zoveel ervaring met het optimaliseren van websites om hoog genoteerd te staan in zoekmachines.

Ongeveer 2 maanden geleden ben ik daarmee serieus aan de slag gegaan waarbij ik eerst de nodige research gedaan heb, vervolgens zijn de noodzakelijke aanpassingen gemaakt om de sites beter te laten scoren. Op advies van andere webmasters vond ik een prima handleiding over het optimaliseren van een website op http://www.webpromotie.com

Ik heb alle zaken die op deze site besproken worden stap voor stap gevolgd, samen met nog een paar andere tips die ik op andere sites gevonden heb.
Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van o.a. Submit Wolf en een betaalde service die mijn sites binnen 48 uur aanmeld op de grotere zoekmachines
( http://www.webwurld.com )

Echter, ik heb nu nog steeds een 'zorgenkindje' die niet goed gevonden wordt in zoekmachines zoals Google, Ilse en Altavista.
Ik heb ook de lucratieve methodes toegepast zoals de z.g. portal, frames met het NOFRAMES-foefje en verborgen tekst met velen malen de steekwoorden waarop gezocht kan worden maar te vergeefs. Het resulteerde in een ( tijdelijke ) verwijdering van diverse zoekmachines vanwege de spam. ;(

De betreffende site valt echter wel in de categorie 'hier zijn er al 1000- en 1 van'.
Ik moet concurreren met sites waarin de woorden als vakantie, sparen en markt voorkomen en dat valt niet mee! Het betreft de site: http://www.devakantiezegel.nl
Dit in tegenstelling tot een andere site van mij die ook steekwoorden bevat die populair zijn, zoals: slank, afvallen, dik enzovoorts. Deze site ( http://www.sprayuslank.nl ) is velen malen beter te vinden in diverse zoekmachines terwijl ik dezelfde procedures heb toegepast als de VakantieZegel website!

Ik ben op steekwoorden gaan zoeken die ook in mijn site voorkomen en heb uitsluitend de top 10 notering van de gevonden sites onder de loep genomen en ik kwam tot verbazende ontdekkingen!
Ik ben diverse sites tegen gekomen die wel in de top 10 staan maar totaal niet voldoen aan de richtlijnen om hoog genoteerd te staan, met name de site http://www.vakantienet.nl die ik op nr. 3 vond in Google vind ik erg frappant.
Deze site heeft al geruime tijd slechts één pagina met weinig tekst, sterker nog, de index heeft niet eens de nodige metatags zoals description en content-type!
Ik kan me niet voorstellen dat zij Google betaald hebben om zo hoog genoteerd te staan. Zo zijn er meer sites te vinden waarvan sommige niet eens een title tag hebben en toch hoog genoteerd staan!

Ik vraag mij dus af, hoe kan het dat deze site zo hoog genoteerd staan? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Doe ik iets fout of zijn de richtlijnen voor het aanmelden bij diverse zoekmachines gewoon flauwekul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij google sta je hoog als veel andere sites naar jouw site linken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Op donderdag 27 juni 2002 12:21 schreef Jaaap het volgende:
Bij google sta je hoog als veel andere sites naar jouw site linken.
Dit klopt en volgens mij passen meer zoekmachines dit principe toe. Ook hebben wel veel zoekmachine's betaalde links. Dus als je betaalt kom je bovenaan :)

Je tel.nr. zou ik even weghalen en je mail daar neer zetten zodat alleen serieuze mensen je kunnen bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik heb ook de lucratieve methodes toegepast zoals de z.g. portal, frames met het <NOFRAMES>-foefje en verborgen tekst met velen malen de steekwoorden waarop gezocht kan worden maar te vergeefs
Lijkt me al een reden waarom zoekmachines je een lagere notering geven (en geloof me, ze hebben geen slecht geheugen).
Echter, ik heb nu nog steeds een 'zorgenkindje' die niet goed gevonden wordt in zoekmachines zoals Google, Ilse en Altavista.
Als je eens goed kijkt bij Ilse, wat zie je dan: De meeste top10 noteringen (zeg maar: allemaal) staan op een startpaginadochter. Dit heeft mede invloed er op.
Ook wil het nog wel zo zijn dat je een zoekmachine kan betalen om hoger inde ranking te komen.
De betreffende site valt echter wel in de categorie 'hier zijn er al 1000- en 1 van'.
Ik vraag mij dus af, hoe kan het dat deze site zo hoog genoteerd staan? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Dus je wilt een site verslaan die al veel langer bestaat en waar veel links, van verschillende sites af op voorkomen (zogenoemde linkpagina's op andere site) en waar veel op geklikt wordt als zoekresultaat (hints.. :))
Doe ik iets fout of zijn de richtlijnen voor het aanmelden bij diverse zoekmachines gewoon flauwekul?
yep, je richt je alleen op de zoekmachines, niet alleen belangrijk, ook verwijzingen doen het errug goed. Daarnaast ben je ongeduldig; kan je wel eventjes een tijdje duren voordat je redelijk aangemeld staat. Ook spam (vele zoekwoorden op een pagina) wordt niet echt gewaardeerd door een aantal zoekmachines, levert toch wel een beetje strafpunten op.
0521 xxxxxx Vraag naar Danny
Een discussie is best leuk, maar dan wel een open en openbare discussie op GoT

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Leuke discussie, alleen valt het toch onder spam, dus ik verwijder de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kort maar krachtig hoe ik erover denk:
allemaal onzin die methodes om er hoger in de komen..

Mijn ervaring is dat je het best gewoon normale/goede keywords kunt toevoegen, een description, en duidelijke titles per pagina.. voor de rest niet van die grappen uithalen.. wel zorgen dat je veel gelinkt wordt (*.pagina.nl etc.).
Op donderdag 27 juni 2002 12:22 schreef zmn het volgende:

[..]

Je tel.nr. zou ik even weghalen en je mail daar neer zetten zodat alleen serieuze mensen je kunnen bellen ;)
mja, niet iedereen vind mij even aardig (banrechten >:)), maar ik had voor de grap een half uur mijn telefoonnummer in de HK neergezet.. maar t valt mee :) nu helemaal geen last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij google kun je ook (simpel online) wat zoekwoorden 'kopen'. Hierdoor komt je site in de 'sponsored links' terecht (CPC). Als je baas er toch E500 voor over heeft moet dat absoluut geen probleem zijn. Voor meer info moet je ff op de link bij google drukken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Op donderdag 27 juni 2002 12:37 schreef Jalla het volgende:
je topic doet faag
Ja, hier ook al? Echt heel vreemd.
Screenshot verkrijgbaar op aanvraag :)

Misschien omdat cutter aan het editten was?

[edit]
Ontopic, ik denk zeker niet dat aanmelden bij zoekmachines onzin is. Zelfs mijn eigen homepage wordt gevonden als je zoeken op de juiste woorden en die staat bijna nergens gelinked.

Bij de 13-in-een-dozijn websites ligt het wat anders, hier mag je denk ik al best blij zijn als je bij de eerste 200 noteringen hoort.
En ik denk ook dat daar niet echt iets mee te doen is.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zie (ook voor verklaring) [topic=536006/1]

Nu weer Ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cutter, sorry voor de 'ruis', bedankt voor het verwijderen van telefooninfo, is inderdaad niet zo verstandig }:O

Om even terug te komen op het concept: je site zoveel mogelijk gelinkt krijgen op andere sites. Wat ik mij afvraag, al die startpagina's, worden die nou werkelijk veelvuldig bezocht? Persoonlijk vind ik dat soort voorportalen vreselijk maar als het een steentje kan bijdragen aan betere zoekresultaten moet ik toch maar eens met de billen bloot ;)

Het idee van veel links hebben vind ik eigenlijk oneerlijk. Werkt Google ook met dat principe?

Verder, heeft iemand een verklaring voor die vakantienet website? ( http://www.vakantienet.nl ) Ik snap echt geen snars van het feit dat zij zo hoog staan!

En inderdaad, ik zal ook iets meer geduld moeten hebben lijkt me, bovendien zal in de loop der tijd meer content op mijn site komen en dus ook meer referentie-links van anderen...

Als ik maar in ieder geval mijn werkgever goede argumenten kan geven waarom het een wel werkt en het ander niet.

[edit]

gorgi_19 schreef:
Lijkt me al een reden waarom zoekmachines je een lagere notering geven (en geloof me, ze hebben geen slecht geheugen).[/b]
Heb ik er blijvende 'schade' mee aangericht of heeft het zijn tijd nodig? Alles wat onder de noemer 'spam' viel is er weer uitgehaald.

Verder nog een vraagje:

Stel, ik meld handmatig een site aan op bijvoorbeeld Google en een maand daarna wordt dezelfde site opnieuw aangemeld door een betaalde service, wordt de site bij een tweede keer er dan afgehaald of wordt die tweede keer dan gewoon genegeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 27 juni 2002 13:37 schreef Kaoniyu het volgende:
Cutter, sorry voor de 'ruis', bedankt voor het verwijderen van telefooninfo, is inderdaad niet zo verstandig }:O

Om even terug te komen op het concept: je site zoveel mogelijk gelinkt krijgen op andere sites. Wat ik mij afvraag, al die startpagina's, worden die nou werkelijk veelvuldig bezocht? Persoonlijk vind ik dat soort voorportalen vreselijk maar als het een steentje kan bijdragen aan betere zoekresultaten moet ik toch maar eens met de billen bloot ;)
Je zult nog verbaasd staan te kijken hoeveel mensen hun zoektocht voor een vakantie bij vakantie.pagina.nl beginnen
Het idee van veel links hebben vind ik eigenlijk oneerlijk. Werkt Google ook met dat principe?
Is juist heel eerlijk imho. Als je site intresant is zullen andere sites een link naar je opnemen. Eigenlijk is de mate waarin andere sites naar je verwijzen een veel betere maat dan het aantal keren dat een woord op de pagina voorkomt.
Verder, heeft iemand een verklaring voor die vakantienet website? ( http://www.vakantienet.nl ) Ik snap echt geen snars van het feit dat zij zo hoog staan!
Dat zou heel best kunnen komen doordat je de 'truckjes' geprobeerd hebt en de site op 'de zwarte lijst' terecht is gekomen.
En inderdaad, ik zal ook iets meer geduld moeten hebben lijkt me, bovendien zal in de loop der tijd meer content op mijn site komen en dus ook meer referentie-links van anderen...

Als ik maar in ieder geval mijn werkgever goede argumenten kan geven waarom het een wel werkt en het ander niet.
Het belangrijkste is in 1e instantie dat je je site op zoveel mogelijk bekend maakt. Geef het op bij alle searchengines (heb je speciale tooltjes voor), geef het op bij alle relevante start pagina's... Neem contact op met mensen die bijvoorbeeld vakantie portals beheren. Ga niet valspelen met al die noframe truukjes, maar zorg dat je juiste metatags hebt. Plaats banners op sites die dezelfde doelgroep hebben enz enz enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om wat dieper in te gaan op Google in het bijzonder zijn er een paar punten waar je op moet letten.

- Google controleert inderdaad op spam (het onzichtbaar herhalen van keywords).

- Google controleert of je vaak wordt gelinkt door andere sites. Hoe hoger de desbetreffende site in aanmerking staat, hoe zwaarder die link naar jouw website telt. Als je bijvoorbeeld een link weet te verkrijgen op http://dmoz.org/ kom je al een heel eind.

Als je wilt weten hoeveel/welke sites een link naar jouw website bevatten kun je bij google de zoekopdracht: link:www.mijnsite.com geven.

- Google controleert of de keywords voorkomen in title, headers, vetgedrukte teksten etc. Ook hier geld, spam is dodelijk.

Dit zou je op weg moeten helpen. Verder moet je inderdaad gewoon zorgen dat je links krijgt op sites in dezelfde categorie. De sleutel hiertoe is over het algemeen: content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer achtergrond info?
www.searchenginewatch.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoT'er, ik ben in ieder geval een stuk opgeschoten, alvast bedankt daarvoor! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hoog in de searchengines te komen staan....moet je vaak geld geld betalen.
Hoog staan in een searchengine is niet alleen een kwestie van allemaal trucjes om hoog te komen staan.

Het is vooral een kwestie van hoeveel geld je bereid bent neer te leggen aan de bedrijven die de searchengines beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(trefwoord in titel scoort altijd:)

google - tja staat hierboven; hoe vaker je site gelinkt wordt via andere sites.
(ik sta nu bv. 4de voor het woord 'pixel' bij google..)

yahoo - zorg maar eerst dat ze je plaatsen in de directories, dan gaat het wel snel. Aangezien ze die juist laten zien bij de zoek resultaten.

Kortom een kick-ass site maken, die (via via) beroemd wordt.
Dat je succes moet afhangen van search-engine bezoekers,
is eigenlijk een achterhaald marketing droompje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Ik werk regelmatig voor een webpromotie bedrijf in regio 0522. Denk niet dat ik al te veel van de trucjes mag verklappen, maar wat tips voor ilse:

- trefwoord in titel telt zwaar
- trefwoord in domein telt zwaar
- goede keyworddensity is erg belangrijk
- aanmelden bij startpagina dochter is most important
- verder zijn er nog een heleboel foefjes als verborgen teksten en dergelijke, maar je moet uitkijken dat dat niet tegen je gaat werken.. dus voorzichtig zijn, want zoekmachines kunnen je snappen en dan kun je verwijderd of zelfs gebanned worden uit de zoekmachine......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Over google: Zij updaten een keer in de zoveel maanden, dus het duurt echt een flinke tijd voordat je bent geindexeerd.

Overigens heb ik met zoekmachines (voornamelijk google) het omgekeerde probleem, ik had een pagina met veeeel tekst, en met allerlei vunzige woorden kwam je toch op mijn site terecht. Deze keywords linkten allemaal naar moi > http://zopp.nl/webstats/awstats.cgi?site=zopp.nl&output=allkeyphrases. En ik sta bovenaan bij google als je zoekt naar "blonderen". Leuk, maar wat heb ik er aan als mijn site daar niet over gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

Tja, dan vallen ern dus 9990 buiten de top 10. De kans is dus groot dat jouw site daarbij hoort.

Maar hoelang is het geleden dat jij die site hebt aangemeld; geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het programma Submit Wolf Pro 6.0 Enterprise Edition kopen voor het aanmelden van een aantal websites. Wie heeft er met dit programma ervaring? Ik ben erg benieuwd of het programma ook daadwerkelijk goed werkt zoals op de website staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reageer anders ff op een topic van 2 jaar geleden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp