[php] file upload "wacht scherm"

Pagina: 1
Acties:

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik heb een modulletje waarmee men plaatjes kan uppen en on the fly resizen... alleen de gebuiker ziet niet dat ie bezig is met uppen en resizen... het gebeurt namelijk in een hidden frame. Is er een mogelijkheid om de gebruiker te laten zien dat hij bezig is met uploaden (een progressbar zou natuurlijk het allervetst zijn)?
Hoe zouden jullie dit doen? gewoon een aler, een progressbar of iets anders... ?
ow... minor detail... nadat alles gedaan is (uppen en resizen) wordt de parentpagina van het iframe opnieuw geladen... misschien dat dit al wat mogelijheden biedt of uitsluit...

Trying is the first step towards faillure...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je hebt geen controle over de flow van en naar de gebruiker, zolang het niet om onderdelen gaat...

De enige 2 onderdelen die je hebt zijn uploaden en resizen. Het enige wat je dus aan kan geven zijn 3 statussen:
  1. uploading...
  2. resizing...
  3. done
Tenzij er natuurlijk in de module zelf functionaliteit wordt geboden om tijdens 1 van de 1e 2 statussen een 'deel-progress' uit te lezen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• _.Luke._
Het uploaden is het onderdeel dat de meeste tijd vraagt... kan hier een progressbar op worden gezet..? zijn hier standaard scripts voor oid?... Veel werk?...

Stel dat dat niet werkt hoe kan ik dan de drie genoemde stappen duidelijk maken aan de gebruiker??

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Ik geloof dat dat een tijd geleden ook al hier is langs gekomen, maar dat men toen dacht dat dat alleen via Java-applet kon.

'K zal eens even zoeken.

• _.Luke._
Ik heb toch echt gezocht...

solly waarschijnlijk niet goed genoeg :( ik kijk NOG een keer...

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

[topic=32794]

[topic=446927]

• _.Luke._
Jes senks...

ik kijk daaro ook ff!!!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

je kan een Javascriptje oproepen bij de onclick van de submitknop om een cSS-layertje te tonen met daarin 'bezig met uploaden' en een simpele animated gif..

Verwijderd

nah oftewel het is (nog) niet mogelijk met php :{

• _.Luke._
Op donderdag 27 juni 2002 12:24 schreef Tom het volgende:
je kan een Javascriptje oproepen bij de onclick van de submitknop om een cSS-layertje te tonen met daarin 'bezig met uploaden' en een simpele animated gif..
K senks... ik heb de andere topics dus doorgelezen en het kan dus niet met PHP :(:(
Ik ga dus nu voor de layer oplossing...

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op donderdag 27 juni 2002 12:30 schreef _.Luke._ het volgende:
K senks... ik heb de andere topics dus doorgelezen en het kan dus niet met PHP :(:(
Ook niet in combinatie met het Java Applet op de laatste pagina van:
446927
Ik heb het even bekenen, en dat werkt super, alleen weet ik niet hoe je het aan PHP knoopt...

[ Voor 0% gewijzigd door corani op 03-08-2002 18:24 . Reden: nieuwe forum doet [topic] niet goed... ]

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Volgens mij moet het kunnen met javascript in combinatie met PHP (voor het ontvangen en resizen). Je moet voor de lol eens foto's bestellen via het kruidvat, en dan kiezen voor HTML (ipv java). Ziet er errug strak uit namelijk! :D

• _.Luke._
nouja... ik vind het allemaal wel best hebbet nu met een animated gifje in een div opgelost... gaat in princiepe ook prima!

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006

3o3

misschien een idee;

bij het uploaden van grotere bestanden of formulieren bouw ik altijd een js flag in zodat de gebruiker niet 2x kan submitten.

dit gaat iets in de vorm van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<script>
     var submitted = false;
     function doSubmit() {
          if (submitted) {
               alert('niet zo ongeduldig..');
               return false;
          }
          elseif (fieldsCheckOutOk()) { 
               submitted = true;
               return true;
          }
          else {
               alert('Niet alles correct ingevuld');
               return false;
          }
     }
</script>

<form name="myForm" onSubmit="return doSubmit();">
...
</form>

ipv een alertje en die ongein kan je natuurlijk ook een TimeOut starten die de src van een image veranderd, of de status bar.....

wat jij wil :)

Verwijderd

Ik heb het niet getest maar wat gebeurt er als je zoŽn file van 10MB upload via php/apache slaat hij het dan al op op de HD? of komt het eerst in een buffer en vervolgens in 1 keer naar de HD?

Als het naar de HD geschreven wordt on the fly (net als met FTP bijvoorbeeld) dan zou je een popup schermpje kunnen maken die aangeeft hoeveel (Kilo/Mega)Bytes verstuurd zijn.
Deze laat je elke seconden refreshen en met PHP de filesize raadplegen en tonen op het scherm.

Je kan ook de totale filesize bepalen voor de upload. Dan kan je ook simpel een processbar maken.

De vraag is alleen of php/apache de upload buffert of direct wegschrijft.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op vrijdag 28 juni 2002 11:09 schreef EAB het volgende:
Ik heb het niet getest maar wat gebeurt er als je zoŽn file van 10MB upload via php/apache slaat hij het dan al op op de HD? of komt het eerst in een buffer en vervolgens in 1 keer naar de HD?

Als het naar de HD geschreven wordt on the fly (net als met FTP bijvoorbeeld) dan zou je een popup schermpje kunnen maken die aangeeft hoeveel (Kilo/Mega)Bytes verstuurd zijn.
Deze laat je elke seconden refreshen en met PHP de filesize raadplegen en tonen op het scherm.

Je kan ook de totale filesize bepalen voor de upload. Dan kan je ook simpel een processbar maken.

De vraag is alleen of php/apache de upload buffert of direct wegschrijft.
Dit bestand komt (onder een random filename) in de /tmp directory van je server terecht. Probleem is alleen wel, dat je pas bij de filename hiervan kan, als je browser klaar is met uploaden :P

Stop uploading passwords to Github!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 27 juni 2002 19:00 schreef 3o3 het volgende:
bij het uploaden van grotere bestanden of formulieren bouw ik altijd een js flag in zodat de gebruiker niet 2x kan submitten.
Disabelen van submit button is ook voldoende hoor ;) (alleen kun je dan in je script niet meer checken of $buttonnaam geset is maar zul je bv moeten checken of de request method een "POST" is).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 11:35 schreef Papa Eend het volgende:

[..]

Dit bestand komt (onder een random filename) in de /tmp directory van je server terecht. Probleem is alleen wel, dat je pas bij de filename hiervan kan, als je browser klaar is met uploaden :P
Grmmbblll |:( ze maken het ons ook niet makkelijk.
`t zou een mooie nieuwe functie zijn voor in de toekomst.

Ik zie voorlopig geen andere oplossing dan het op te lossen m.b.v. Java

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik meende ook dat er een flush() functie is in php, dus in een loop zou je misschien daar iets mee kunnen doen

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Pagina: 1