Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harde schijf "onderste-boven" installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of je een harde schijf (Maxtor D740X, 60GB) ook op z'n kop mag vastschroeven in je kast, zonder dat dit negatieve gevolgen heeft voor performance en levensduur natuurlijk.

Mijn schijfje wordt nl erg warm en wil 'm graag voor m'n intake fan hangen, maar dat kan alleen onderste-boven...

Verwijderd

Ja hoor, geen probleem, op z'n kop, op z'n kant op gewoon rechtop. Maakt allemaal niet uit, als ie maar goed vast zit :).

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Gen probleem. Dat kan gewoon :)
* kutkip was te laat :P

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
liever wel horizontaal of verticaal, verder mag alles :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
moet opzich kunnen, zolang hij maar zijn resonantie kwijt kan, dus niet aan elastiekjes hangen of dergelijk...

ja, dat is slecht voor je hd als hij geen contact maakt met de kast, waarom, tja had verschillende HD fabrikanten gemailt daarover, en allemaal negatief of geen antwoord ( geen antwoord was maxtor, eerste reply terug was IBM, 2de Seagate, en 3de was Western Digital...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kan makkelijk, heb ik hier ook gedaan met een Seagate 60GB, en het ding leeft nog steeds

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef ThaNetRunner het volgende:
moet opzich kunnen, zolang hij maar zijn resonantie kwijt kan, dus niet aan elastiekjes hangen of dergelijk...

ja, dat is slecht voor je hd als hij geen contact maakt met de kast, waarom, tja had verschillende HD fabrikanten gemailt daarover, en allemaal negatief of geen antwoord ( geen antwoord was maxtor, eerste reply terug was IBM, 2de Seagate, en 3de was Western Digital...
En rubbertjes achter de schroeven kunnen toch geen kwaad? Dus de schroef zit dan door het rubbertje+kast+hdd.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
Op donderdag 27 juni 2002 12:03 schreef kutkip het volgende:

[..]

En rubbertjes achter de schroeven kunnen toch geen kwaad? Dus de schroef zit dan door het rubbertje+kast+hdd.
seagate heeft daar een mooi artikeltje over, staat ook wel in de search. is slecht voor het settlen op tracks voor de read/write.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Vast in de kast??? ook nergens voor nodig hoor... op z'n kant ondersteboven diagonaal... opgestapeld naast je pc...

Op een gegeven moment had ik van verschillende kanten scsi schijven gekregen en daar leuk mee gespeeld maar 6 disken waaronder oude fullheigh 5.25" disken passen niet in je kast..gewoon naast de kast opgestapeld gelegd. Nog jaren gedraaid totdat ik ze zat werd.
In mijn huidige kast zitten de disken ook niet vast de een ligt op de dvd de andere op de brander omdat ik er anders geen koeling voor krijg en ik heb geen brackets om kleine diskies in een grote 5.25 bay te hangen.
Wel belangrijk is de koeling maar vast?? schroeven???? het enige wat vastgeschroefd zit is mijn voeding en mijn vga kaart (Vanwege gemodde voeding) de rest heeft geen enkele schroef..das alleen maar lastig.
PS Kast kan niet naar LAN parties

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:25 schreef JesterRace het volgende:
Vast in de kast??? ook nergens voor nodig hoor... op z'n kant ondersteboven diagonaal... opgestapeld naast je pc...

Op een gegeven moment had ik van verschillende kanten scsi schijven gekregen en daar leuk mee gespeeld maar 6 disken waaronder oude fullheigh 5.25" disken passen niet in je kast..gewoon naast de kast opgestapeld gelegd. Nog jaren gedraaid totdat ik ze zat werd.
In mijn huidige kast zitten de disken ook niet vast de een ligt op de dvd de andere op de brander omdat ik er anders geen koeling voor krijg en ik heb geen brackets om kleine diskies in een grote 5.25 bay te hangen.
Wel belangrijk is de koeling maar vast?? schroeven???? het enige wat vastgeschroefd zit is mijn voeding en mijn vga kaart (Vanwege gemodde voeding) de rest heeft geen enkele schroef..das alleen maar lastig.
PS Kast kan niet naar LAN parties
Dat het bij jou goed gaat, wilt niet zeggen dat het altijd goed gaat. Een harde schijf moet goed in de kast vastgeschroefd worden, heb al diverse malen gezien dat er harde schijven defect gingen doordat ze niet goed vastgeschroefd zaten.
Pagina: 1