[Voorstel] mbt spelregels en RTFAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Beste allemaal. Ik denk dat GoT er aanzienlijk op vooruit zou gaan als we allemaal wat minder lomp zouden doen. Ik zie regelmatig dat mensen een in andermans ogen makkelijk te googelen of een domme vraag stellen, en dan een antwoord krijgen in de trend van:

"Tjonge jonge wat ben jij dom, zoeken is ook een kunst"

of:
"Dat is basic, kan er ajb een slotje op ?"

of:
"Zeker te lui om zelf te zoeken?? Lees ff de FAQ voordat je hier gaat blaten."

of:

Kortom: Er lopen hier nog al wat FAQ-neukertjes rond, die maar al te graag willen laten weten hoe goed ze de regels kennen. IMHO mogen ook n00bs en newbies op GoT hun topics posten, maar dat leer je ze wel af als je ze meteen de kop afhakt. O ja niet alleen de members, maar ook sommige (lite)mods maken zich hier zwaar schuldig aan.

Het lijkt er op dat sommigen onder de Tweakers alleen de topics scannen op "overtreding" van het "reglement", om dan maar zo snel mogelijk een reply posten om maar eens goed te laten weten dat iemand de search niet voldoende goed gebruikt heeft. Meestal laten deze moraalridders luid en duidelijk van zich horen, hard schreeuwend dat iemand de FAQ niet gelezen heeft, de search niet gebruikt, enz., maar zonder zelf een suggestie te geven (Iets als : "zoek een sbij google op de volgende steekwoorden" is heel wat behulpzamer als "goh, 18362 results bij google, leer eens zoeken......".

Dit soort gedrag lijkt voor sommigen een sport geworden: wie signaleert het eerst een post die niet conform de FAQ is. Het lijkt een beetje op het "first-post" syndroom dat in de reacties (Front Page) gewoon weggemodereerd kan worden.

Voorstel: Behandel dit soort "first-post" achtige dingen die verder niets toevoegen ook maar als een overtreding van de spelregels. Wat mij betreft tellen dit soort overtredingen ook mee in de criteria die bepalen of je toegang hebt tot SG en HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ken je deze: [topic=396113/1/100]

Als er iemand in WOS / SA een dergelijke opmerking maakt, wordt daar deze link achter geplakt, met het verzoek 't volgende keer te laten. Ik weet niet hoe dat in andere fora is, maar er wordt dus op sommige plekken iig op gelet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Die ken ik, en ik juich hem toe. Ik zie soms echter ook dat een (lite)mod zich nogal bot en lomp gedraagt, en dan gaan mijn haren recht overeind staan.

Daarom is mijn voorstel:
Verbind consequenties aan bepaald soort overtredingen: Laat het meewegen in de criteria voor toegang tot de HK bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 27 juni 2002 11:18 schreef leonardo1504 het volgende:
Die ken ik, en ik juich hem toe. Ik zie soms echter ook dat een (lite)mod zich nogal bot en lomp gedraagt, en dan gaan mijn haren recht overeind staan. Daarom is mijn voorstel:

Verbindt consequenties aan bepaald soort overtredingen: Laat het meewegen in de criteria voor toegang tot de HK bijvoorbeeld.
*Wil niet eens denken aan de hoeveelheid werk die dat oplevert*

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:21 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

*Wil niet eens denken aan de hoeveelheid werk die dat oplevert*
Dat is in mijn ogen weglopen voor de discussie. Enne, denk dat het met de hoeveelheid werk heel erg meevalt, daar zijn hele goede methoden voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Die ken ik, en ik juich hem toe. Ik zie soms echter ook dat een (lite)mod zich nogal bot en lomp gedraagt, en dan gaan mijn haren recht overeind staan.
Mods zijn ook mensen van vlees en bloed. Als een mod al voor de duizendste keer op dezelfde dag een topic moet sluiten om dezelfde reden, dan kan het toch zijn dat hij een wat kortere/botte sluitingsmessage post.
De manier van reageren kan ook veel te maken hebben met de user waarop er gereageerd wordt.
Als een bezoeker afkomt met iets in de trant van:
't werkt niet. :( prutsers
ofzo, tja...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

...Ik zie soms echter ook dat een (lite)mod zich nogal bot en lomp gedraagt, en dan gaan mijn haren recht overeind staan.

Daarom is mijn voorstel:
Verbind consequenties aan bepaald soort overtredingen: Laat het meewegen in de criteria voor toegang tot de HK bijvoorbeeld.
je zult eerst met specifieke voorbeelden moeten komen.
Dat mods ook onderhevig zijn aan dat 'slechte replies'-topic kwam onlangs naar voren in een LA-topic, ik neem aan dat daar nu ook wat bewuster op gelet was (het toen genoemde voorbeeld was geen werkelijk 'onbeschofte' opmerking, echter een toevallige samenloop van omstandigheden, waarbij de reactie van de lite-mod door de topicstarter als op hem betrekking hebbend werd opgevat, wat niet zo bedoeld was)

toegang voor de HK ontzeggen voor lite-mods, tja, vind dat geen bijster indrukwekkende maatregel.

* RM-rf moet nog altijd door de 15000-posts-wachtperiode voordat hij toegang tot de HK krijgt heenkomen, hmm verheug me nu al :+ ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Ja mods zijn ook mensen. Maar sommige mods doen wel heel erg BOFH -achtig, en daarmee krijg je niet voor elkaar dat anderen zich aan de spelregels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:29 schreef leonardo1504 het volgende:
Ja mods zijn ook mensen. Maar sommige mods doen wel heel erg BOFH -achtig, en daarmee krijg je niet voor elkaar dat anderen zich aan de spelregels houden.
Maar kom eens met concrete voorbeelden, zoals whoami zegt, anders blijft 't natuurlijk een beetje gepraat in de ruimte, waar niemand wat aan heeft.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 27 juni 2002 11:24 schreef leonardo1504 het volgende:

Dat is in mijn ogen weglopen voor de discussie. Enne, denk dat het met de hoeveelheid werk heel erg meevalt, daar zijn hele goede methoden voor...
Dat mag je dan wel vinden, maar dat is niet zo. :)

Vertel je goede methodes dan eens?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 12:13 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat mag je dan wel vinden, maar dat is niet zo. :)

Vertel je goede methodes dan eens?
Zal ik graag doen, als ik er een keertje tijd voor heb. Je hoeft echt niet alles zelf als een soort God te gaan zitten lezen en beoordelen. En even over de concrete voorbeelden: Ik wilde het nu juist eens niet over concrete voorbeelden hebben, omdat dat dat een vertekend beeld oplevert (Het leidt namelijk tot onterechte generalisaties). Wie wat vaker op GoT komt weet precies wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]
toegang voor de HK ontzeggen voor lite-mods, tja, vind dat geen bijster indrukwekkende maatregel.
[..]
Dat is ook niet wat ik schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 27 juni 2002 12:42 schreef leonardo1504 het volgende:

Zal ik graag doen, als ik er een keertje tijd voor heb.
Ik ben benieuwd. :)
Je hoeft echt niet alles zelf als een soort God te gaan zitten lezen en beoordelen.
Die snap ik niet helemaal, aangezien iemand de boel daadwerkelijk zal moeten nalopen.
En even over de concrete voorbeelden: Ik wilde het nu juist eens niet over concrete voorbeelden hebben, omdat dat dat een vertekent beeld oplevert (Het leidt namelijk tot onterechte generalisaties). Wie wat vaker op GoT komt weet precies wat ik bedoel
Mja, ik denk dat ik het wel weet, ik betwijfel alleen of het altijd volledig te voorkomen is. Er zijn dusdanig veel factoren van invloed en je hebt zeker geen greep op een deel van die factoren.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Op donderdag 27 juni 2002 12:42 schreef leonardo1504 het volgende:

Zal ik graag doen, als ik er een keertje tijd voor heb.
Tja, ik vind dat, als je tijd hebt om dit topic te openen, je ook met uw methodes kunt aandraven. Van uitstel komt afstel.
Je hoeft echt niet alles zelf als een soort God te gaan zitten lezen en beoordelen. En even over de concrete voorbeelden: Ik wilde het nu juist eens niet over concrete voorbeelden hebben, omdat dat dat een vertekend beeld oplevert (Het leidt namelijk tot onterechte generalisaties).
Hoezo?
Ik denk dat het nu -zonder voorbeelden- veel eerder tot generalisatie zal uitmonden.

Als je zo begint, geraken we natuurlijk nergens.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 12:45 schreef whoami het volgende:

[..]

Tja, ik vind dat, als je tijd hebt om dit topic te openen, je ook met uw methodes kunt aandraven. Van uitstel komt afstel.
[..]

Hoezo?
Ik denk dat het nu -zonder voorbeelden- veel eerder tot generalisatie zal uitmonden.

Als je zo begint, geraken we natuurlijk nergens.
1. nee geen tijd is geen tijd, en ik leg het echt nog wel eens uit, maar dat gaat niet in een paar regels.
2. Dit soort posts is natuurlijk ook niet echt constructief te noemen. Ik denk dat voor de regelmatige GoT bezoeker voorbeelden echt niet nodig zijn. Wie GoT regelmatig bezoekt, weet wat ik bedoel (heb ik al eerder gezegd). Dat betekent natuurlijk niet dat ik altijd gelijk heb of dat je het per se met mij eens moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 12:44 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]

Er zijn dusdanig veel factoren van invloed en je hebt zeker geen greep op een deel van die factoren.
Dat ben ik helemaal met je eens. Neemt echter niet weg dat een paar van die factoren in mijn ogen beter gecontroleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 12:54 schreef leonardo1504 het volgende:
Wie GoT regelmatig bezoekt, weet wat ik bedoel (heb ik al eerder gezegd).
Dat is vast waar, alleen er vervolgens wat mee te doen wordt toch erg moeilijk zonder concrete voorbeelden, dat zul jij ook moeten begrijpen. :)
Pagina: 1