Toon posts:

Het opsturen van je mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand al ervaring met het opsturen van een moederbord voor reparatie. En had je dan positieve of negatieve ervaringen.

Zit nu zelf met een stukkende KT7Pro 2A en die zal ik moeten opsturen naar de winkel waar ie gekocht is.
Maar voor de verzend en ontvangkosten moet ik dan ook zelf opdraaien en ben dat ding max 8 weken kwijt.

Weet niet of ik daar wel zo'n zin in hebt.

Had MSI gebeld en die wilden het mobo niet direct aannemen.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

MSI moet het MB aannemen als de verkoper geen 1e lijns hulp kan bieden. Ze kunnen zich niet verschuilen achter het princiepe van de dealer. Dus als je duidelijk maakt dat je verkooper niet meer te berijken is, zijn ze wettelijk verplicht het board voor je aan te nemen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

kosten moet je idd. zelf betalen...
ik had mijn abit bord ook weggestuurd maar die was wel wat sneller terug dan 8 weken.

verder was die wel goed gemaakt.

maar als je mobo stuk is heb je er toch ook niets aan als die thuis ligt ???

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Het hangt er vanaf naar welke winkel je het gaat sturen.

Verwijderd

Dat stelletje afzetters bij de Funprice vroegen 30 euro voor het opsturen!! belachelijk gewoon. Mag maximaal 10 euro zijn, dit noemen ze daar tegenwoordig service...

Is het bij MSI vrijwel zeker dat je hem gerepareerd terugkrijgt?

Verwijderd

je kunt em denk gewoon opsturen naar MSI. zover ik weet zit een vestiging van MSI in Son. eet alleen niet hoe lang je em dan kwijt bent maar ik denk minimaal 1 tot 2 weken

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 11:28 schreef tWeediE het volgende:
je kunt em denk gewoon opsturen naar MSI. zover ik weet zit een vestiging van MSI in Son. eet alleen niet hoe lang je em dan kwijt bent maar ik denk minimaal 1 tot 2 weken
dat kan me niet schelen, ik heb em inmiddels vervangen door een KT3 Ultra, met ddr ram.... Ik wil em dan gaan gebruiken voor mn servertje, die heeft dan vrij stevige specs :) Dus aan tijd zit ik niet gebonden.

Maar je krijgt em zeker van MSI terug?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de huidige input.

De winkel waar ik hem gekocht had is No Doubt, zat toen nog op de zwarte markt, nu niet meer, maar ze hebben nog een winkel in Heerhugowaard en woon zelf in Beverwijk, dus aardig eindje verderop dus.

Ik had ook de vestiging in Son gebeld. En die kon geen tijden geven als ik het direct naar hun stuur.
Kan het er ff op gooien dat die winkel failliet is, want ook als ik in hun assortiment kijk verkopen ze geen MSI meer.

Ik ga het verder uitzoeken allemaal en hou jullie wel op de hoogte.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet wel eens een defect mobo opsturen, er moet een pakketzegel tot 5 Kilo op van €4,88 ofzo. Ik heb het mobo altijd binnen 2 weken weer terug. :)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

kutbordjes zijn dat toch,

ik heb er ook problemen mee, moet m'n compu nu opstarten via de aan-uit knop op de voeding en dan doet ie het perfect.
anders heb ik het welbekende 4 rode leds probleem.

maar heb echt geen zin het op te sturen.
toch volg ik dit topic van nabij, misschien als de reakties over MSI goed zijn dat ik het alsnog opstuur.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Ik had mijn MSI KT3 ultra opgestuurd naar gistron, was kapoet.Na 3 dagen weer terug :), alleen mn proc nogggg, die is terug naar AMD maargoed komt wel goed.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik zit op dit moment te wcahten op mijn Tyan Tiger MP...
vorige week (na 3 maanden :P) eindelijk es verstuurd, ben benieuwd :)

Mobo is dus naar Tyan in Duitsland gestuurd omdat die !@#$-winkel waar ik 'm gekocht heb gewoon NIETS van zich laat horen... antwoorden neit op mail en namen telefoon niet op :(

Hopen dat Tyan het netjes afhandeld :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 16:39 schreef ThaMan het volgende:
Ik had mijn MSI KT3 ultra opgestuurd naar gistron, was kapoet.Na 3 dagen weer terug :), alleen mn proc nogggg, die is terug naar AMD maargoed komt wel goed.
waar stuur je 'm heen dan? Ik heb hier een tb 1,33 die naar amd moet..

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Staat meestal op de verpakking of op de doos waarmee je em binnenkreeg...

Bij Gistron zit er een return formulier op, heb ik ingevuld enzow, teruggestuurd, en ik haddem 4 dagen later ofzow weer in huis...

Damn gistron is snel :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Goed inpakken en versturen met een 5 euro pakketzegel. Is bij mijn prima verlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn mobo het nu weer 2 dagen prima doet, heb ik toch besloten om te wachten met het opsturen ervan totdat ie het echt begeeft.

Reden is omdat ik op dit moment dat ding niet kan missen en ik een hoop andere kostenposten hebt de komende tijd, wil ik dit erna doen.

Maar zodra het opgestuurd is, update ik dit draadje wel weer.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 11:30 schreef neographikal het volgende:

[..]

dat kan me niet schelen, ik heb em inmiddels vervangen door een KT3 Ultra, met ddr ram.... Ik wil em dan gaan gebruiken voor mn servertje, die heeft dan vrij stevige specs :) Dus aan tijd zit ik niet gebonden.

Maar je krijgt em zeker van MSI terug?
denk het wel. weet niet zeker, geen ervaring mee

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

Mijn MSI K7Tpro 1 heeft het gisteren ook begeven. Als ik de power aanzet gaan de fans draaien, hd spint op en blijft draaien, keyboard ledjes gaan even aan maar doen dan niets meer, en de cd-rom en writer krijgen power en ik kan dr een cd instoppen die dan ook gaat spelen als ik op play druk.
Maar het moederbord zelf doet helemaal niets meer. Geen piepje, geen ledje dat gaat branden.
De monitor gaat niet uit standby, en als ik geheugen dr uit haal, of netwerk of sound, blijven de symptomen het zelfde.
Mijn heatsink wordt niet warm.

Ik heb de bios gereset; geen effect

Weet iemand met deze info wat er aan de hand kan zijn met mijn trouwe bordje?? Ik heb m gekocht bij memo, dus dan zou ik m direct naar msi op moeten sturen als ik voor garantie ga.

Choose life

Verwijderd

Ik had het met men mobo, naar comptechworld gestuurt, en binnen 3 dagen had ik een nieuwe :)

Verwijderd

Op de site van MSI (forum)wordt hier ook over gesproken.
Daaruit is de ervaring dat de meeste borden geretouneerd worden binnen 3 weken.

Er zijn bij enkel type mobo's defecte door productie foutjes. Niet de gehele lijn van dat zelfde bord is dan slecht.

Zelf wel een goede fout analyse toevoegen anders krijg je hem terug zonder controle.

Verwijderd

mn msi was ook dood, naar gistron gestuurd moest zelf natuurlijk voor de verzendkosten opdraaien maar 3 dagen later kreeg ik een nieuwe terug, geen verzendkosten naar mij toe dus . ALleen mn XP die dood is is nog steeds niet terug al 1,5 maand argh maargoed die is terug naar AMD.
Pagina: 1