Ik wil een PDA aanschaffen, omdat ik het lezen van eBooks op de PC een drama vind. Ik heb zelf de ballen verstand niet van PDA's, maar ik weet dat de meeste ontzettend duur zijn. Ik weet dat je practisch alle text kan converten naar eBooks voor de PDA.. mijn vraag is, wat is nu een goede PDA Speciaal voor het lezen van eBooks? en daarmee ook de goedkoopste?? wil er niet te veel geld aan kwijt zijn... De zomer staat voor de deur
Gaan we:
- e-books hebben geen kleur nodig
- je wilt goedkooop uit zijn
- de batterij moet het lang uithouden
-> PalmOS handheld
Kijk eens naar de Visor Edge serie. Die heeft 8MB, en is < €300. Je kunt ook nog het geheugen uitbreiden met extra kaarten.
Overigens kan ik je nu al zeggen dat je die Palm ook voor meer dingen gaat gebruiken. Als agenda en adressenboek zijn ze namelijk ook uiterst handig
- e-books hebben geen kleur nodig
- je wilt goedkooop uit zijn
- de batterij moet het lang uithouden
-> PalmOS handheld
Kijk eens naar de Visor Edge serie. Die heeft 8MB, en is < €300. Je kunt ook nog het geheugen uitbreiden met extra kaarten.
Overigens kan ik je nu al zeggen dat je die Palm ook voor meer dingen gaat gebruiken. Als agenda en adressenboek zijn ze namelijk ook uiterst handig
You can't have everything. Where would you put it?
Ik heb nog een beetje zitten lezen en ik zou er ook graag MP3's mee kunnen afspelen.. Ik wil een Hi-RES scherm als het even kan. Die dingen lijken mij toch zo handig
Verwijderd
Ik gebruik mijn PalmV om ebooks te lezen, perfect. Van 0% batterijen in 10 minuten vol (groot voordeel). Zo'n speciaal contrast scherm in de volle zon perfect leesbaar. Kun je tenminste ook in de tuin of op het strand gewoon lezen.
In het donker even het backlight aan... klein handzaam etc etc. Voor ebooks perfect licht en handzaam. Een compaq aero is bijv al niet echt met een hand vast te houden omdat deze gewoon daar net te dik en te zwaar voor is.
Mijn PalmV ziet maar een maal in de week zijn cradle om nieuw sap bij te tanken. Zou eens in de 2 weken kunnen maar de wekelijkse sync vult em normaal gesproken helemaal.
Enige nadeel van PalmV is 2 Mb geheugen maar de Vx heeft er 8 en die zijn inmiddels ook niet al te duur meer.
Kijk uit met palm1xx deze zijn van een veel mindere schermkwaliteit.
In het donker even het backlight aan... klein handzaam etc etc. Voor ebooks perfect licht en handzaam. Een compaq aero is bijv al niet echt met een hand vast te houden omdat deze gewoon daar net te dik en te zwaar voor is.
Mijn PalmV ziet maar een maal in de week zijn cradle om nieuw sap bij te tanken. Zou eens in de 2 weken kunnen maar de wekelijkse sync vult em normaal gesproken helemaal.
Enige nadeel van PalmV is 2 Mb geheugen maar de Vx heeft er 8 en die zijn inmiddels ook niet al te duur meer.
Kijk uit met palm1xx deze zijn van een veel mindere schermkwaliteit.
Verwijderd
Dan zou ik eigenlijk voor een e-book reader gaan zonder alle PDA toestanden, kijk hier eens
http://www.gemstar-ebook.com/ebcontent/devices/default.asp
ik weet niet of deze ook microsoft e-books leest maar dacht van wel
http://www.gemstar-ebook.com/ebcontent/devices/default.asp
ik weet niet of deze ook microsoft e-books leest maar dacht van wel
Verwijderd
Is misschien niet helemaal ontopic maar weet iemand een goeie site voor eBooks voor de palm?
Ja, ik b en die eBook reader ook weleens op T.net tegengekomen.. kan hem alleen niet meer terugvinden.. gaat het zo nog eens proberen
Ik denk dat ik ook graag MP3's af wil kunnen spelen en dan min. 64mb (liefst 128mb) geheugen xtra erin wil douwen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()