Ondersteunt de GF4 MX440 ook DirectX 9.0 functies?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:13
Ik heb gezocht en ik weet vrijwel zeker dat het aan mij ligt dat ik niks erover kan vinden, komt erbij dat @home weer ff wat zit te zieken, bah... Maar goed, de vraag is:

Heeft hij dat? En, wanneer ja, zal hij dan ook beter presteren en/of zal er betere beeldkwaliteit zijn?

Ik ben nu al dik tevree, daar niet van, een Framerate van 35 tot 45 vind ik zat :), ik ben gewoon nieuwsgierig. :9~

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Is DirectX 9 al uit dan?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:25 schreef tranztaz het volgende:
Ik heb gezocht en ik weet vrijwel zeker dat het aan mij ligt dat ik niks erover kan vinden, komt erbij dat @home weer ff wat zit te zieken, bah... Maar goed, de vraag is:

Heeft hij dat? En, wanneer ja, zal hij dan ook beter presteren en/of zal er betere beeldkwaliteit zijn?

Ik ben nu al dik tevree, daar niet van, een Framerate van 35 tot 45 vind ik zat :), ik ben gewoon nieuwsgierig. :9~
Nee, de Geforces (Radeons, etc)hebben allemaal geen Directx 9.0 functies, het zijn directx 7 en 8.1 kaarten. Beeldkwaliteit ligt aan de gebruikte filters en driversupport, niet aan de directx-versie...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

de GF4Mx is niet eens een dx8(.1) kaart, laat staan een dx9 kaart.

• SkyStreaker
Dus alleen de toekomstige (eind 2002???) GF5 zal 9.0 ondersteunen? verdulleme, wat jammer zeg.... :(

• SkyStreaker
Hij ondersteunt OpenGL 1.3 volledig. Ik weet niet wat dat precies betekent. Staat in ieder geval op de productomschrijving.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Alle GeForce kaarten gaan DX9 ondersteunen, maar de nieuwe features die daarmee ingevoerd worden werken niet (of worden geëmuleerd).

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:34 schreef tranztaz het volgende:
Dus alleen de toekomstige (eind 2002???) GF5 zal 9.0 ondersteunen? verdulleme, wat jammer zeg.... :(
Dat wil niet zeggen dat je kaartje geen games meer kan draaien en zo die DX 9.0 nodig hebben, je mist dan alleen de extras... (net zoals je nu de DX 8.1 extras mist).

• SkyStreaker
Goed... Maar de GF4 is toch uitgekomen na zelfs de beta's van directx 8.0? Of vergis ik mij gruwelijk? :?

Dan zou ik toch verwachten dat die functies voor 8.x erin zitten gebakken.... eigenlijk.

Verwijderd

Tja, de GF4Ti serie is dan ook dx8 compatible... maar de mx serie is weer op de gf2ti serie gebaseerd geloof ik. En die is dus niet dx8 compatible. Daarom werd er ook wel aangeraden eerder voor een GF3Ti200 te gaan ipv een MX440.

Unf... zo een beetje duidelijk? hehe. Aan de andere kant kan ik me ook vergissen maar volgens mij zat het zo ongeveer.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:53 schreef DGR het volgende:
Tja, de GF4Ti serie is dan ook dx8 compatible... maar de mx serie is weer op de gf2ti serie gebaseerd geloof ik. En die is dus niet dx8 compatible. Daarom werd er ook wel aangeraden eerder voor een GF3Ti200 te gaan ipv een MX440.

Unf... zo een beetje duidelijk? hehe. Aan de andere kant kan ik me ook vergissen maar volgens mij zat het zo ongeveer.
Ja de GF4 ti serie en de GF3 ti en normaal zijn Directx 8(.1) kaarten, de GF4 mx serie is Directx 7 (gebasseerd op de GF2).

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Maar je hoeft niet bang te zijn dat ie het niet doet, je zult alleen bepaalde features missen ...

• hjs
  • Niet online

hjs

En zoveel functies mis je niet eens, DX8 games zijn nog steeds vrij zeldzaam (hoewel de regen op het water in morrowind is erg mooi (pixelshaders ;) )

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
de gf4 mx is een geoptimaliseerde gf2ti, het is dus een fully hardware compliant dx 7 kaart, dx 8 en verder draait i wel maar niet de hardware functies, zoals pixel en vertex shaders...die hebben de gf3 en gf4 ti wel :) de naam van de gf4mx is dus erg misleidend...maarjah, gelukkig is er iets zoals tweakers.net en GoT B-)
die kaart zal dus wel dx9 aan kunnen, maar mist dan dus de hardware features...maar doen moet i het in ieder geval wel

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:36 schreef Jake het volgende:
Alle GeForce kaarten gaan DX9 ondersteunen, maar de nieuwe features die daarmee ingevoerd worden werken niet (of worden geëmuleerd).
dus ondersteund-ie niet DX9..

topicstarter; je mx ondersteund dx9 niet, maar dx8 ook niet....

• hjs
  • Niet online

hjs

Leuk plaatje, Vulpine GLMark met en zonder de GF3 functies aan (dx8 dus).

Afbeeldingslocatie: http://www.computertotaal.nl/image/Directx8_klein.jpg

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 12:08 schreef hjs het volgende:

[afbeelding]
NOFI: leuk joh een benchmark...

Nou een spel. Want bijna elke benchmark/demo heeft die features, maar spellen niet of veel minder (ik weet dat het even duurt, maar een GF3 is er al een tijdje).

Verwijderd

Was Serious Sam 2 niet een DX8 spel? Dacht dat een GF3 daarin ook wel sneller was dan een gf4mx. Ach, al met al is een gf4mx een leuk kaartje voor de prijs, maar ik ben toch blijer met mn Ti4200 ;)

• SkyStreaker
Ach... met de nieuwe GF5 die straks weer komt, als we de Nvidia traditie aanhouden, donderen de prijzen van de Ti's ook wel weer naar benee, kan ik altijd nog wel weer een Ti-tje kopen :9~

edit:
Wat niet wil zeggen dat ik NU al tevreden ben! :D:D

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Op donderdag 27 juni 2002 12:27 schreef Jake het volgende:

[..]

NOFI: leuk joh een benchmark...

Nou een spel. Want bijna elke benchmark/demo heeft die features, maar spellen niet of veel minder (ik weet dat het even duurt, maar een GF3 is er al een tijdje).
zoals eerder genoemd: Morrowind :9~

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Beetje jammer van morrowind dat ze geen cubepatch hebben toegepast op het water. Dat wil zeggen je ziet je eigen reflectie NIET in het water. Was wel weer een bummer. En de texture maps van de female models (vooral het gezicht) vond ik.... euhm.... eng. de hleft zag er heel freaky uit. Dat was wel een beetje een teleurstelling. Maar voor de rest zag het er :9~ uit

(sorry voor het mierenneuken maar ik will alles voor 100% zien met mijn gf4 ti4400.... daarvoor heb ik em gekocht)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

de gf4mx heeft een nv17 core en de gf3/4ti een nv2x core (20/25) cores vanaf 10 zijn directX 7 volledig ondersteunend, cores vanaf 20 volledig directX8 ondersteunend, aan 8.1 doet nvidia niet. vanaf 30 zullen de cores volledig dx 9 compatible zijn en vanaf 35 dx9.1. de features uit hogere dan ondersteunde directX versies worden door de CPU gerenderd en dat gaat heel erg traag. Of het spel schakeld ze automatisch uit.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 12:08 schreef hjs het volgende:

[afbeelding]
Als zeg maar een kaart heb met direct x 9 ondersteuning en je hebt een spel dat direx 8 ondersteunt zie je die effecten dan ook met direx 9 :?

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 06:48
Op vrijdag 05 juli 2002 13:15 schreef dune3002 het volgende:

[..]

Als zeg maar een kaart heb met direct x 9 ondersteuning en je hebt een spel dat direx 8 ondersteunt zie je die effecten dan ook met direx 9 :?
Ja dan werken alle dx8 features ook.

Maar motogp maakt ook goed gebruik van pixel en vertex shaders. Heb het sple even veregeleken op mijn radeon8500 en GF2pro wat eenverschil zeg :9~
Pagina: 1