Syncen van Outlook met Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Ik heb Outlook XP,

ik heb dat op mijn laptop en mijn pc staan...
Maar ik wil graag die outlook's met elkaar syncen?

iemand enig idee hoe dat moet?

Verwijderd

Daar heb je een exchange server voor nodig.

Verwijderd

volgens mij kan je dit enkel doen door steeds je pst naar je laptop te kopieren.

Of je moest natuurlijk thuis een exchange draaien hebben, dan kan je dat gewoon instellen in de services van outlook

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Maar kan je dan ook je mail ophalen als je niet aan die exchange hangt?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:13 schreef bwiep het volgende:
Maar kan je dan ook je mail ophalen als je niet aan die exchange hangt?
Als je op je PC en Laptop beide een Internet verbinding hebt..dan ja (gewoon ff leave mail on server aanvinken)

Verwijderd

je haalt juist je mail op bij die exchange, exchange is een mail server. het is best mogenlijk thuis maar dan moet je dat op een apparte pc installeren en heel wat kunst en vlieg werk uithalen met pop en smtp beamers om de exchange je mail op te laten halen bij je provider.

in jou geval lijkt het mij duidelijk dat je beter af bent als je gewoon elke keer als je wilt synchroniseren de pst file op je portable gaat overschrijven met die van op je desktop

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:20 schreef Digitalis het volgende:

[..]

Als je op je PC en Laptop beide een Internet verbinding hebt..dan ja (gewoon ff leave mail on server aanvinken)
Ik denk dat het ook je bedoeling is om dit slechts op een van de twee aan te zetten, dan moet je er wel rekening mee houden dat je steeds eerst je mail moet binnen halen op de pc waar je het vinkje niet hebt aan staan

ik denk dat mij oplossing iets handiger gaat werken, als je het gaat doen zoals jij zegt werkt het ook maar dan moet je je mail twee maal gaan werken (donwloaden, in mappen sorteren, deleten, ...)

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Het gaat mij niet alleen om de mail, dat is geen probleem..

Maar het gaat VOORAL over de afspraken en todo en adressen enzo :)

Maar ja, is geloof ik niet zo gemakkelijk dus...

• dmeij
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

kijk eens hier:
http://www.outlookfolders.de/english/QSync/preface.htm

ik heb het progje getest het(trailversie 30dagen)het werkt aardig maar je moet je pstbestand wel klein houden want anders moet je veel geduld hebben

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:27 schreef bwiep het volgende:
Het gaat mij niet alleen om de mail, dat is geen probleem..

Maar het gaat VOORAL over de afspraken en todo en adressen enzo :)

Maar ja, is geloof ik niet zo gemakkelijk dus...
Dat zit allemaal mee in die pst file

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Maar pst file kopieren is geen syncen...

Dus ja, dan heb ik nog niet wat ik zoek :(

Verwijderd

ik weet het maar als je iets vraagt wat de soft niet kan moet je een andere oplossing zoeken (zoals ja meestal moet doen in de informatica)

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
IDD,

maar aan die oplossing heb ik niets, want als ik op pca wat afspraken toevoegn en ook op pcb..

Ja, dan is er een probleem met filetjes kopieren he :)

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 10:28 schreef dmeij het volgende:
kijk eens hier:
http://www.outlookfolders.de/english/QSync/preface.htm

ik heb het progje getest het(trailversie 30dagen)het werkt aardig maar je moet je pstbestand wel klein houden want anders moet je veel geduld hebben
Heb dat tooltje nu een paar dagen getest.. Maar das ook niet zo super.. Omdat je alleen 2 folders kan synchroniseren.. En je dus de pst file over het netwerk moet openen... En dat geeft dus problemen als hij dat niet kan :(

Iemand anders misschien nog een idee?? :?

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik ben Ook nog steeds op zoek :(

Hier loopt nog een topic met een vergelijkbaar probleem:

[topic=540803]

Wees consequent, maar niet altijd

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Hmmzzz. Daar gaat dus niet op korte termijn een oplossing voor komen. Jammer..

Dat micky daar niet eens wat aan doen :?

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Ik ben nog een tijd bezig geweest.

En je kan outlook zo tweaken dat hij een andere extensie opent als pst file.. Dus bijvoorbeeld outlook.ost :) Dit doe je door je outlook file te verplaatsen en dan een nieuwe aan te wijzen.

Als je dat doet.. Kun je hem offline beschikbaar maken op bv je laptop.. Daar kan je dan die sync software die boven vernoemd is opknallen..

En kan je syncen zonder foutmeldingen.

Nu heb ik nog 2 problemen:
1e: Software werkt niet zo super...
2e: Je kunt als je outlook op je laptop open hebt staan en hem aan het netwerk hebt hangen, geen outlook openen op je pc omdat je pst (hier ost) file in gebruik is.

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

Ik had dezelfde troubles maar ik heb outlook gewoon op de server gezet. Kun je d'r altijd en overal bij, en het geeft enorm veel mogelijkheden voor meerdere gebruikers op verschillende locaties.

• AJ

AJ

Maar dat syncen blijft een gemis.

• AJ

AJ

toch zit in de officemap een bestand SBCMSYNC.DLL, wat een COM-invoegtoepassing zou moeten zijn om OUTLOOK-agenda's te synchroniseren.
Iemand die weet hoe dat werkt??

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Je kan ook syncen met je pda. Dus waarschijnlijk is da daar voor..

Microsoft heeft geen eigen support voor direct syncen van 2 outlook's.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Je moet voor het synchroniseren of een LDAP-server neerzetten, maar moet ook mogelijk zijn met outlook alleen (iig 2 verschillende MAPI-account nodig (maar die heb je al :) in de vorm van die 2 pc's met outlook)
Moet ffies kijken hoe ik dat ook alweer voor elkaar kreeg.. Maar makkelijk is anders

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• AJ

AJ

tsja nou draaf ik misschien een beetje door maar dan moet het vise versa ook kunnen; zo'n PDA draait met BEos of niet (kheb niet zo'n ding) maar dan zou het dus outlook-BEos-outlook misschien lukken

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 15:19 schreef AJ het volgende:
tsja nou draaf ik misschien een beetje door maar dan moet het vise versa ook kunnen; zo'n PDA draait met BEos of niet (kheb niet zo'n ding) maar dan zou het dus outlook-BEos-outlook misschien lukken
Idd, maar ja, ik heb een linux-pda waar ik op kan syncen. Maar toch gaat dat niet echt super lekker :(

Het wordt dus gewoon niet genoeg toegepast... Misschien iets om te gaan ontwikkelen >:)

Verwijderd

Ik heb ook tijden gezocht naar een goede oplossing om twee outlooks te syncen maar dat werkt gewoon niet zonder exchan ge server. Wellicht bied het pakketje Team Agenda een oplossing. Werkt best aardig naar mijn idee, heeft volgensmij ook betere sync mogelijkheden. :)

url: http://www.teamsoft.com/product/default.shtm

Verwijderd

Het is misschien wel een beeeeetje laat maar ik had hetzelfde probleem en heb hoop ik een oplossing gevonden... ik moet het programma nog even testen maar ik kan jullie de link alvast geven. http://www.netpab.de veel suc6 ermee >:) ;)

• AJ

AJ

pff wat is laat, oplossingen komen met de tijd; over een jaar hebben we een hele nieuwe trucendoos, een goed topic heeft geen eind. 'k Ga die link effe checken, thanx. 8)

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Ik vond het proggel niet erg werken :(.. Sorry...

Verwijderd

Deze topic heeft al mooi even stil gelegen maar ik ben ook nog opzoek naar het zelfde... is er inmiddels wel iemand die een goede oplossing voor dit probleem heeft......
Dus: ik ben opzoek naar een progje die de outlook xp op mijn desktop synct met de outlook xp op mijn laptop. Het belangrijkste vind ik de mail dus afspraken zijn niet echt nodig. Op beide machines wordt gedurende de dag gewerkt dus het gaat echt om sync. en niet om copy-eren. maar mocht er geen oplossing zijn voor sync dan maar copy, het lieft met 1 druk op de knop. Iemand? Ik heb uiteraard de search gebruikt.

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij is MS Exchange Server nog steeds de enige echte degelijke oplossing :)

Wees consequent, maar niet altijd

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38

pistole

Frutter

Ook schreef op 31 March 2003 @ 09:47:
Volgens mij is MS Exchange Server nog steeds de enige echte degelijke oplossing :)
idd... op beide clients exchange support, met offline support...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

In hoeverre is dat Exchange een beetje makkelijk te installeren en zo? Want volgens mij is het nogal een overkill om exchange te gaan draaien omdat je Outlook gesynchroniseerd wilt hebben...

Edit: kan die Exchange Server ook via Internet aangesproken worden, of moet je per se in het netwerk zitten?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 15:15 ]

Verwijderd

Weet iemand nou nog een programmaatje dat goed werkt waarmee je meerdere Outlooks makkelijk goed met elkaar kunt synchroniseren? Exchange Server lijkt me nogal een heftige oplossing.

Verwijderd

Ik heb nu deze gedownload en geïnstalleerd, maar om de een of andere duistere reden krijg ik (bij beiden computers, laptop of pc) de volgende melding als ik probeer te synchroniseren:
There was a problem opening the Slave file, please make sure Outlook or any other program does not have that file open at the moment.
En dat terwijl ik toch echt outlook afgesloten heb (ook in de task manager). En de bestanden staan ook gewoon goed gedeeld over het netwerk...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Voor de mensen die niet eerst de link willen openen ( :+ ): 'deze' is trouwens LBE Synchronizer for MS Outlook.

Is er geen virusscanner oid die het bestand open heeft staan?

Edit:
Edit: kan die Exchange Server ook via Internet aangesproken worden, of moet je per se in het netwerk zitten?
Vast wel, ook het internet is gewoon een netwerk :Y)
Wel moet je erg oppassen voor de veiligheid. Bijv. een VPN is misschien beter. Allemaal misschien overkill, maar wel leuk om mee te spelen :P
Een alternatief is dan mischien OWA.

[ Voor 61% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2003 19:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op 03 April 2003 @ 18:59:
Is er geen virusscanner oid die het bestand open heeft staan?
Lijkt me niet, aangezien ik alle programma's had gesloten, waaronder ook de virusscanner.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
ik heb gewoon een mdaemon imap mail server draaien en daar is een plugin voor: groupware

heb je alle functionaliteiten van ee exchange server

www.mdaemon.com

CISSP! Drop your encryption keys!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

wat hierboven staat is een mogelijke oplossing.

wat er op hun website vermeldt staat is :

Share Outlook folders
All Outlook personal folders such as contacts, calendar, tasks, and notes can be shared with other GroupWare users.

dit vind je hier :

http://www.altn.com/produ...sp?product%5Fid=GroupWare

ik ga het nu uitproberen, hopelijk dat dit de oplossing is :)
Pagina: 1