Nieuwe AMD Roadmap

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Op een chinese site is een AMD-roadmap uitgelekt:

Afbeeldingslocatie: http://www.myhard.com/20020626/amd_roadmap_0625.gif

Wat ik raar vind, is dat processors met de Barton core die een lagere snelheid hebben dan die met Thoroughbred core, toch een hogere rating (2600+ en 2800+) hebben.

Zou deze core dan zoveel snelheidswinst leveren? Ik dacht dat het maar gewoon een verbetering van de Thoroughbred core was, juist zoals die laatste een verbetering van de Palomino core is. Lijkt mij toch een beetje raar.

Verwijderd

Interessant, maar misschien ook iets voor de FP?

En die Sledgehammer en Clawhammer beginnen op 1500mhz?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Tja, de Bartons gaan 512kB L2 cache krijgen, dus dat zal AMD wel verdisconteren in de rating lijkt me. Verder is het nog maar afwachten natuurlijk, zolang de roadmap nog niet hier op de AMD site staat neem ik 'm met een korrel zout.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat ik ook spijtig vind, is dat AMD blijkbaar niet snel de 2GHz grens gaat bereiken. Niet dat kloksnelheid alles is, maar het blijft toch een indicatie. Om een Pentium 4 op 3GHz te baas te kunnen, is volgens mij toch ook wat kloksnelheid nodig.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Op donderdag 27 juni 2002 10:13 schreef WimB het volgende:
Wat ik ook spijtig vind, is dat AMD blijkbaar niet snel de 2GHz grens gaat bereiken. Niet dat kloksnelheid alles is, maar het blijft toch een indicatie. Om een Pentium 4 op 3GHz te baas te kunnen, is volgens mij toch ook wat kloksnelheid nodig.
Zoals het er nu naar uitziet is 2 ghz aan ClawHammer power meer dan genoeg...

|| Vierkant voor Wiskunde ||