Is het de proc. of het moederbord wat kapot is?

Pagina: 1
Acties:

• Pierewaaier
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb een computertje thuis (van mijn vader) staan met daarin een asus p4t-e moederbord, daarin geplaatst een p4 1.7.
Sinds vorige week dinsdag, toen het zo focking warm was doet deze pc helemaal nix meer. Als je hem opstart hoor ik alles naar behoren opstarten tot op gegeven moment, er is alleen geen beeld te zien. zelfs geen bios.
Ik heb er al een ander videokaartje in gehangen, om te kijken of die de boosdoener was, maar dat hielp nix.
Hij start dus wel op, maar na +/- 6 sec draaien alleen de fans nog en doet ie nix meer.

Heeft iemand een idee wat dat kan betekenen, ik denk zelf dat het moederbord of de processor is. Als ik weet welk onderdeel het is kan ik er ff mee naar de winkel.

dank

Verwijderd

Ook al rekening mee gehouden dat het eventueel ook de voeding kan zijn?

Iig...trek de hele zooi uit de kast behalve mobo, proc en vidkaart....zet hem dan aan en kijk wat ie doet...doet ie niets dan weet je dus dat het niet aan de andere apparatuur kan liggen.......

Je hebt niet toevallig eenzelfde soort proc. in de buurt liggen?

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Ik heb ook zoiets gehad met een amd. Bij mijn was de proc kapot. Misschien kun je ergens een proc lenen? Is de enige manier om er achter te komen. Ik heb zelf een oude duron gekocht die nou als server draait.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• Pierewaaier
Ik heb alles er al vanaf getrokken, opgestart en toch deed dat gekke ding nix.

dat van die voeding: de harddisk en de cd rom doen het wel gewoon, de harddisk hoor je ook gewoon opstrarten maar daarna doet ie nix meer.

heb alleen het geheugen er niet helemaal uit gehad, alleen verwisseld van sloten.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:03 schreef Pierewaaier het volgende:
Ik heb alles er al vanaf getrokken, opgestart en toch deed dat gekke ding nix.

dat van die voeding: de harddisk en de cd rom doen het wel gewoon, de harddisk hoor je ook gewoon opstrarten maar daarna doet ie nix meer.

heb alleen het geheugen er niet helemaal uit gehad, alleen verwisseld van sloten.
Goed, de voeding kun je dus al uitsluiten....geen proc. in de buurt liggen?

• Pierewaaier
nope :(, heb de proc er wel afgehad, zag er vrij normaal uit, alleen zat er wat van dat grijze spul op wat aan de onderkant van de koeler zit. Geen rare plekjes of luchtjes.

Maar is het dat zo dat een moederbord ook helemaal nix doet als de proc. kapot is?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
p4's gaan niet zo snel dood, als je geen proc hebt om je mobo te testen, ga dan met je hele systeem naar de winkel, en vraag of ze hem daar even willen testen

TheS4ndm4n#1919

• Pierewaaier
Ga ik dat maar ff doen, thnx gasten
Pagina: 1