Hallo mensen ik heb een simpel thuis netwerktje met 3x windows XP.
En ik heb een chello verbinding die ik deel met de 2 andere pc's in het netwerk.
Ik kan nu maar op 1 pc internetten, file sharing tussen de pc's werkt ook niet meer.
Even ter informatie!
Ik heb de internet verbinding geshared zoals altijd.
Mijn ip van de kaart die verbinding maakt met de LAN is 192.168.0.1
255.255.255.0
(Dat wordt ook automatisch gedaan na internet sharing te hebben aangevinkt)
Op de andere pc's staat alles op automatisch toewijzen via DHCP. Dat gebeurd dus niet! En als ik zelf het ip in typ en de de subnet en gateway doet ie nog steeds geen flikker!
PS: normaal werkte dit altijd totdat ik ff het netwerk had omgebouwd om te kijken of ik ook met 3 externe ip's tegelijk kon internetten. Daarna terug gezet op oude settings (zeker 100 x geprobeerd), maar hij geeft geen kick!
Wie, kan mij helpen?
En ik heb een chello verbinding die ik deel met de 2 andere pc's in het netwerk.
Ik kan nu maar op 1 pc internetten, file sharing tussen de pc's werkt ook niet meer.
Even ter informatie!
Ik heb de internet verbinding geshared zoals altijd.
Mijn ip van de kaart die verbinding maakt met de LAN is 192.168.0.1
255.255.255.0
(Dat wordt ook automatisch gedaan na internet sharing te hebben aangevinkt)
Op de andere pc's staat alles op automatisch toewijzen via DHCP. Dat gebeurd dus niet! En als ik zelf het ip in typ en de de subnet en gateway doet ie nog steeds geen flikker!
PS: normaal werkte dit altijd totdat ik ff het netwerk had omgebouwd om te kijken of ik ook met 3 externe ip's tegelijk kon internetten. Daarna terug gezet op oude settings (zeker 100 x geprobeerd), maar hij geeft geen kick!
Wie, kan mij helpen?