Toon posts:

mobo verot :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen ik heb de laatste paar maanden al 3 hd's gesloopt op 1 of andere manier eerst een maxtor daarna een seagte en nu is me nieuwe maxtor weer stuk kan het zijn dat me mobo die hd's sloopt?:( me mobo is een chaitech 7aja

alvast bedankt

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een mobo sloopt niet zo vaak HD's(alleen bij zwaar overclocken kan dat gebeuren). Vaak komt het door een brakke voeding.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik denk eerder dat je gewoon verschikkelijk pech hebt
of je mobo moet wel zo verschrikkelijk mol zijn dat hij HDD,s vreet

maar daar heb ik nog nooit van gehoord

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300 watt voeding en ik heb niet zwaar overklockt 1000@1200mhz

Verwijderd

Wat is er stuk aan de hd's? Bad-blocks of gewoon helemaal dood? Gebruik je een raid-controller icm WinXP? Want dan kan het ook nog een driver probleem zijn, op sommige mobo's met raid wordt onder WinXP bij afsluiten niet goed de schijf beheerd waardoor de hd verrot raakt. Maar opnieuw partitioneren helpt wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen rait en die hd's beginnen kuren te vertonen rare tikken heel langzaam worden ze en de pc herstart steeds

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 09:24 schreef norud het volgende:
ik heb een 300 watt voeding en ik heb niet zwaar overklockt 1000@1200mhz
300 watt zegt niets. Het gaat om de voltages die de voeding geeft.
Kijk dus eens naar hoe het met de voltages zit. Onder full load(burnK7) en idle.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 09:29 schreef SH007 het volgende:

[..]

300 watt zegt niets. Het gaat om de voltages die de voeding geeft geeft.
die geeft ie goed. alles bij de 12 volt zit zelfs over de 12volt en bij de 5volt over de 5volt

Verwijderd

Topicstarter
de 12 volt zit op 12,19volt en de 5 volt op 4,98volt

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 09:34 schreef norud het volgende:
de 12 volt zit op 12,19volt en de 5 volt op 4,98volt
met burnK7 aan?

Verwijderd

Topicstarter
nee ga nu ff doen

Verwijderd

Ja van die spanningen gaan die hd's ook niet dood, let wel dit zijn de spanningen die op het mobo staan. Zegt nog niets over de andere output's van de voedingen. Ik neem aan dat die disks ook niet werken in een ander machine? (ook na een nieuwe partitionering met fdisk)

Verwijderd

Topicstarter
als ik ze in een andre machine doe doen ze ook raar geven ze ook tikken en is ie traag ik denk dat ik geoon een nieuwe mobo moet sparen en die ik nu heb de prullebak ingaat (dat word weer lang sparen :'()
Pagina: 1