A7V266-E (promise ata100) instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
'k heb wat probleempjes met mijn a7v...
Het ding is zo instabiel als wat :(
Als ik de on-board promise ata100 uitschakel dan lijkt het iets beter te gaan.
Ik heb nu continu óf blauwe schermen, spontane resets, en regelmatig explorer meldingen na een verse installatie.
Hiervoor had ik een gewone a7v met een duron 750 en geen enkel probleem.. Please help???

ff de details:
Asus A7V266-E
Bios rev 1006
AMD Athlon XP 1900+ en AMD cooler
2x Dane-Elec 256MB pc266

Verwijderd

Ik zit nog op 1004b (zo heb ik em gekocht) ik gebruik de extra ide bussen niet als raid maar als gewone idebus (dus 8 devices los van elkaar) en heb tot heden geen problemen gehad. Gebruikte je de raid functie of niet? Het kan natuurlijk ook ergens anders liggen geheugen brak oid (ook al is het dane-elec)

mijn specs

Asus A7V266-E
Bios rev 1004b
AMD Athlon XP 1700+ en een koeler die er goed oppast
2x 256mb er zal vast wel ergens een merknaampje opstaan pc266

Verwijderd

Klinkt als een defecte geheugen-module, test ze es Memtest86

Verwijderd

klingt ook als de gewone Via probs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke OS draai je? Welke Promise drivers gebruik je? Welke meldingen krijg je op de blauwe schermen? Hierbij doel ik eerder op de foutcode in de zin van 0x0000001E etcetera :)

De welbekende "VIA probs", zoals letterlijk genoemd door svennies, heeft eerder betrekking op de ATA100 controller van de 686B southbridge.. Het heeft dus niks te maken met de onboard Promise controller :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 12:50 schreef BalusC het volgende:
Welke OS draai je? Welke Promise drivers gebruik je?
die geef ik ook nog ff voor referentie dan:

promise drivers: XP kan t zonder probs en kheb ook de laatste promise drivers geruikt was voor de werking ook niet echt een probleem

• joost1
Uhm was wel de bedoeling dat ik de OS erbij had gezet... Ik draai XP Pro UK en heb de problemen met de standaard promise drivers van xp, maar ook met alle andere promise drivers die hier en daar op te rapen zijn. De Promise gebruik ik als IDE controller, maar als ik hem uitschakel dan zijn de problemen nog steeds (maar wel minder) aanwezig.

Ik moet er wel ff bij melden dat xp niet te installeren valt met de hdd op de promise controller (blauwe schermen tijdens setup en foutmeldingen op ntfs.sys en setupdd.sys), dus xp is geinstalleerd (en draait nu nog) op de normale on-board ide bus.

Ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben...

Thnx alvast

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Voeding?

Wat voor voeding heb je? En wat zijn je voltages?

Verwijderd

Ik heb zelf ok een A7V266-E met RAID. Deze gebruik ik als RAID-0 (Maxtor 740X)

Deze was in het begin super-instabiel. Bij mij zijn alle problemen verdwenen toen ik mijn oude Hauppauge WinTV verving door een nieuwe Pinnacle PCTV.

• joost1
Voeding is een nieuwe 300 watt.
Verder zitten er een Elsa GF2 32 DDR en een 3com 3c905b-tx in......

Maxtor 40GB op de primary ide
CDrommetje op de secondary ide
Brandertje (hp 9500) op de primary van de promise WD 27 GB op de secondary van de promise, met een dvd spelertje als slave

That's all

Verwijderd

Waren deze probs ook voordat je naar 1006 ging? of heb je em met deze bios revisie gekocht?

asus ik zie dat 1007 en 1009 er ook zijn
Pagina: 1