Single XP @ MPX of DDR333 Bord?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik ga binnenkort waarschijnlijk volgens een PC Privé project een systeem samenstellen. Nu kreeg ik gisteren eindelijk de regeling, en die vind dat je toch aan de fiscus moet kunnen "bewijzen" dat het een zakelijk gebruikt systeem betreft... Eigenlijk wilde ik een Dual XP systeem bouwen, maar ik denk dat dat nogal lastig als zakelijke PC te bewijzen is >:) Nu zit ik dus te twijfelen of ik een enkele XP op een MPX bord met een Gigje DDR koop, of een DDR333 Bordje met 1,5Gig (onder het mom van, het geld moest op, en meer geheugen maakt het toch sneller :? Mocht de fiscus bewijs willen >:) )

Kan iemand me een beetje in de goede richting sturen welke keuze beter is? In hoeverre kan ik na enkele maanden nog een extra CPU kopen die fijn in Dual ermee wil werken (steppingverschil?)

En een MPX specifiekere vraag : Als ik nou ipv 2 XP's er gewoon 1 MP op zet (Is ongeveer even duur als 2 XP's), kan ik er dan inderdaad in het 2e slot gewoon een XP op gelijke snelheid naastdrukken en doet hij dan WEL Gagarandeerd Dual? Ik had zoiets begrepen, dat hij niets aan instellingen en controles op de 2e socket doet (Net als het plaatsen van een Duron 1G naast een unlockte Duron 1,2G, wat ook bleek te werken)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Als eerste: twee XP's werken niet gegarandeerd samen. AMD heeft alleen de MP's gevalideerd voor SMP, de XP's worden niet getest op deze functionaliteit. Sterker, de nieuwe XP's zijn zonder een kleine modificatie lang niet allemaal in staat te SMP'en, zelfs na de modificatie wordt niets gegarandeerd, houd daar rekening mee (kans op succes is wel behoorlijk groot overigens :) ).

Wat de keuze uni-processor/dual-processor betreft, ik adviseer je jezelf hier een beetje in te verdiepen en wat SMP voor je kan betekenen want niemand kan je zo de juiste richting op sturen wat betreft je keuze (hangt er namelijk helemaal van af wát je er mee doet, hoe frequent en wat je verwachtingen zijn). Anyway, doe eens een search op SMP, dual cpu etc., de voor- en nadelen zijn al redelijk vaak behandeld :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

1,5 gig geheugen, dat wordt dus 3x 512... nu hebben veel VIA borden problemen met 3 slots vol EN daalt de performance enorm als je meerdere bankjes bezet. Het beste is 1 bankje vullen met geheugen, zeg 512mb, je merkt het verschil niet, je hebt betere performance, stabieler en beter te oc-en.

3x 512 is dus waanzin :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hmmm ik wou eigenlijk ook nog 1024MB bijprikken in mijn Athlon pc, maar als ik het goed begrijp kan ik dat maar beter niet doen ivm performance :?

Die-hard Brexiteer

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Effe alles samen... Het lijkt me gewoon fijn om eens aan de Dual te gaan, wil eigenlijk toch primair linux draaien... Verder meen ik me al voldoende verdiept te hebben, en dus heel sterk de SMP voorkeur te hebben, maar die kan ik niet als zakelijk onder dat PC-Privé ding bewijzen :(

Verder wil ik zoals gezegd linux draaien en wil waarschijnlijk gewoon een 768MB Ramdisk ofzo hebben om XP in vmware ofzo op te draaien...