Netwerk novice help nodig!

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ok, ik kan jumper in het pikkedonker goed zetten op mobo's, maar met netwerkjes weet ik toeters noch bellen. Dus:

In een C433 systeem met een CUBX mobo en Win ME heb ik 2 ethernet kaartjes zitten, een 10 en een 10/100. Met de 10 ben ik aangesloten op de rest van m'n studentenhuis, de 100 is voor m'n eigen netje. Nu gebruik ik de standaard File sharing for Win netten ism Client for Win netten en TCP/IP als primair protocol. M'n C433 'ziet' alle comps in beide netten, maar de andere systemen zien alleen maar hun eigen net. Hoe krijg ik het zover dat ik met m'n andere computers ook de rest van het huisnet kan gebruiken?

Oslik blyat! Oslik!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Volgens mij kan een 10Mbit node niet zo maar een node zien die op 100Mbit loopt.
een switching HUB zou dan terug moeten schakelen naar 10Mbit, dan kunnen alle nodes samen praten. (Ze moeten 1 gemeenschappelijke snelheid hebben)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Tja, dat wordt dus knutselen met TCP/IP
Jouw probleem heeft een beetje met subnets en routers te maken.
Wat is het IP adres(range) van de studenten bij jou in huis en wat is de range, die je in het eigennetwerk gebruikt?
Tijdje geleden alweer, dat TCP/IP examen, maar misschien, dat het nog lukt. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Als ik het goed heb begrepen is 1 kaart op het ene netwerk aangesloten en de 2e kaart op het andere? Je wilt die bak dus gebruiken als gateway tussen de twee verschillende netten? Dan moet je volgens mij nt4 of win2k(server) installeren op je systeem en ip forwarding aanzetten in de tcp/ip properties zodat je bak als gateway gaat funtioneren.

groets
HC