Via Epia - OEM logo toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Weet iemand hier hoe je een full-screen OEM logo aan een VIA Epia bordje toevoegt? Zodat de opstart zelf niet zichtbaar is, net als bij Compaq, Dell enz..

Inmiddels heb ik met CBROM de hele epia0109.bin BIOS uit elkaar getrokken in moduultjes, een pracht van een 640x480x4 logo toegevoegd, maar verschijnen, ho maar :'(

Moet er nog ergens een vlaggetje gezet worden of zo?!? Of moet het grote logo ook met BMPtoEPA bewerkt worden? Andere suggesties??

To terminate or not to terminate, that's the question...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dat BMPtoEPA = bij award, ami werkt met pcx als ik het goed heb

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik weet er weinig van, maar houd het wel ff in de gaten.....

Zou je een soort mini-howto kunnen posten hier als je het voor elkaar hebt?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op donderdag 27 juni 2002 08:02 schreef scsirob het volgende:
Weet iemand hier hoe je een full-screen OEM logo aan een VIA Epia bordje toevoegt? Zodat de opstart zelf niet zichtbaar is, net als bij Compaq, Dell enz..

Inmiddels heb ik met CBROM de hele epia0109.bin BIOS uit elkaar getrokken in moduultjes, een pracht van een 640x480x4 logo toegevoegd, maar verschijnen, ho maar :'(

Moet er nog ergens een vlaggetje gezet worden of zo?!? Of moet het grote logo ook met BMPtoEPA bewerkt worden? Andere suggesties??
Wat voor BIOS zit erop? AMI of Award? Voor AMI heb ik nog wel een leuke guide :)

webOS all the way!

• scsirob
Op donderdag 27 juni 2002 08:11 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Wat voor BIOS zit erop? AMI of Award? Voor AMI heb ik nog wel een leuke guide :)
Het is een Award BIOS. Je kunt er met CBROM.EXE allerlei modules instoppen en uithalen, ook een OEM logo. Alleen wil dat logo zich nog niet laten zien :`(

• scsirob
Kijk, een beetje contact met VIA helpt wel >:) Ik heb ze een mailtje met dezelfde vraag gestuurd, hier hun response:
==========================================================
Hi Rob,

As for full screen logo into v1.09 Bios, it's true that you can't insert any logo since this function was not supported in this BIOS. New BIOS will be release by next week to solve this issue. I will send you this BIOS once they are ready.

Best Regards,
Marlo

I LIKE IT!! :9~ :9~

Zodra ik de BIOS binnen heb wordt 'ie op verzoek natuurlijk naar de betere Tweakerts opgestuurd >:)

• Spyro_the_Dragon
Verzoek!

Maar BTW: hoe gaat dat zonder floppydrive? een BIOS update? vanuit windows? Help en alarm!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

gewoon in windows

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 27 juni 2002 11:18 schreef rene43 het volgende:
gewoon in windows
daar hoor je altijd van die lekkere verhalen over hier :)

maargoed met WinXP.... die van mij draait behoorlijk stabiel (nog geen crash gehad, maar ook nog niet zoveel gebruikt....)

Verwijderd

Hoezo ik doe dat altyd in windows nog geen enkel probleem, heb al een of 20 gedaan met mij gigabyte 7vrxp.

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 27 juni 2002 11:25 schreef rene43 het volgende:
Hoezo ik doe dat altyd in windows nog geen enkel probleem, heb al een of 20 gedaan met mij gigabyte 7vrxp.
Dan doe jij het volgens mij goed of je hebt geluk.... je leest hier op GoT natuurlijk ook alleen de gevallen dat het niet goed gaat....

maar als jij het zegt, dan durf ik het aan....

Lekker een Spyro logo bij het opstarten 8-)

• scsirob
Ik heb een CompactFlash diskje er aan gehangen via een CF<->IDE adapter. Daar boot ik normaal gesproken Linux van (mini-Slackware 8.1 helemaal solid-state :9~ )

Op een ander systeem heb ik zo'n kaartje DOS-bootable gemaakt en de BIOS modfiles erop gezet. Ik heb alle modules (VGA, netwerk, EPA logo etc) uit de BIOS file gehaald en later weer in een andere volgorde teruggeplaatst, met mijn eigen bootlogo ergens er tussenin. Geen enkel probleem, werkt als een trein :) Alleen komt het logo nog niet tevoorschijn, maar dat wordt dus in de volgende BIOS versie opgelost.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:25 schreef rene43 het volgende:
1 voordeel van dat moederbord is ook dualbios he, als je het dus fout doet, pakt de secundaire hem automatisch over, dus heb je geen problemen ;)

denk niet dat dat via epia moederbordje dat heeft

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

ja dat klopt dualbios als het fout gaan dan komt de backup in actie werkt goed is maar een keer gebeurt, en met nu met ful raid stripe size 16k en snell.

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 27 juni 2002 13:37 schreef rene43 het volgende:
ja dat klopt dualbios als het fout gaan dan komt de backup in actie werkt goed is maar een keer gebeurt, en met nu met ful raid stripe size 16k en snell.
juist ja: is maar een keer gebeurd (op de twintig toch bij jouw las ik hierboven) maar met een "normaal" mobo zonder dualBIOS ben je dan gewoon de lul (ok, hotflash kan helpen) en daar heb ik geen zin in...

maargoed: ik wacht op die nieuwe BIOS en hoop op een kleine howto hier hoe ik me eigen logo erin krijg...

Verwijderd

Is die nieuwe bios al uit?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 11:07 schreef scsirob het volgende:
Kijk, een beetje contact met VIA helpt wel >:) Ik heb ze een mailtje met dezelfde vraag gestuurd, hier hun response:
[]
I LIKE IT!! :9~ :9~

Zodra ik de BIOS binnen heb wordt 'ie op verzoek natuurlijk naar de betere Tweakerts opgestuurd >:)
Mij mag je het ook wel laten weten als er een nieuwe BIOS uit is.

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

He scsirob stuur mij ook ff zoon BIOSje op als je wil. :9

Spyro_the_Dragon je kan toch gewoon een booteble CDtje fikken. met NERO :) . dus ff een boot diskje maken op een andere PC, .bin bestand en flash progje er op pleuren. NERO starten booteble CD kiezen. Dan ga je voor floppy emulatie met als image je net gemaakte diskette. ff fikken. CD uit PC en in de Epia en booten van af CD. Is dit mini-HowTo genoeg. ;) .

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 03 juli 2002 09:10 schreef Venkmen het volgende:
He scsirob stuur mij ook ff zoon BIOSje op als je wil. :9

Spyro_the_Dragon je kan toch gewoon een booteble CDtje fikken. met NERO :) . dus ff een boot diskje maken op een andere PC, .bin bestand en flash progje er op pleuren. NERO starten booteble CD kiezen. Dan ga je voor floppy emulatie met als image je net gemaakte diskette. ff fikken. CD uit PC en in de Epia en booten van af CD. Is dit mini-HowTo genoeg. ;) .
Deze howto zat al in me kop... thanks anyway

ik heb meer een howto nodig voor het vervangen van een logo in de BIOS file..... en een nieuwe BIOS..... maar die komt nog.

dus: een howto over het vervangen van het logo?

Pagina: 1