Pentium 133 laptopje Linux op compilen

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een leuk laptopje: Een Dell latitude XPi 133 Mhz, met 32 MB RAM.

Naast Windows NT 4 workstation wil ik daar wel Linux op draaien. Dan kies ik voor een Slackware met zo weinig mogelijk stuff, dat een eenvoudig X desktopje vormt.
Ik kies er zelf voor alles zelf te compileren. Ik weet dat op dit moment de nieuwste Slack zeer up-to-date is, maar stel dat ik die laptop over een maand inricht, dan is het alweer verouderd en ik doe de dingen graag zelf :)

Een p133 is echter niet bepaald snel. Daarom heb ik het volgende bedacht: Ik neem een Linux distro op een snellere doos (p233 MMX, 256 MB RAM). Ik mount op die machine de / van de laptop via NFS. Daarna ga ik vanaf de p233 MMX compilen en installen :7

Mijn vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gecompiled wordt voor een Pentium I in plaats van een Pentium I MMX, Pentium 2, 3, 4 of whatever.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Kijk hier eens naar.

Toegespitst op Linuxfromscratch, maar je zult het idee wel begrijpen :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Via NFS compileren? Geinig, dat idee had ik ook. Mij lukt het niet |:( ben dus benieuwd :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 04:35 schreef RonaldH het volgende:
Kijk hier eens naar.

Toegespitst op Linuxfromscratch, maar je zult het idee wel begrijpen :)
Cool! Thanks, dit is echt een handig stuk documentatie!
Op donderdag 27 juni 2002 05:29 schreef dystopia het volgende:
Via NFS compileren? Geinig, dat idee had ik ook. Mij lukt het niet |:( ben dus benieuwd :)
Ik hou je wel op de hoogte hier :)

Ik ben het volgende van plan:

- Ik maak een Linux kernel voor op mijn snelle machine
- Ik boot die Linux kernel en gebruik als root de root van mijn laptop via NFS
- Ik mount in een subdir een EXT2 filesystem van de schijf van die machine zelf, waarin ik al het compileer werk doe. Door dit zo te doen maak ik gebruik van de snellere harddisk in mijn snelle machine.
- Ik ga compilen in de directory van mijn lokale schijf, en alles wordt met "make install" netjes elke op de schijf van de laptop geplaatst. De orginele omgeving qua aanwezigs libs en headerfiles is tijdens het compilen gewoon aanwezig, gezien mijn root de schijf van de laptop is :)