Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Ik geloof daar dus helemaal niks van. Soms staat -ie bij hele nieuwe schijven bijna op 0, en bij een gare ouwe schijf op 100%. Volgens mij is het een compleet nikszeggen iets...
S.M.A.R.T. is niet 100% betrouwbaar 
Alleen als ie begint te zeuren dat je je data boet back-uppen omdat je schijf bijna dood is, zou ik er aandacht aan besteden...
Soms is de Fitness op te krikken door een "Low-Level Format". Maar technisch gezien verandert de schijf dan eigenlijk niet...
Dus gewoon zo laten, het balkje is toch nog bijna vol
Alleen als ie begint te zeuren dat je je data boet back-uppen omdat je schijf bijna dood is, zou ik er aandacht aan besteden...
Soms is de Fitness op te krikken door een "Low-Level Format". Maar technisch gezien verandert de schijf dan eigenlijk niet...
"It certainly appears so..."
De vraag is nu, wordt die Fitness rechtstreeks uitgelezen of wordt ie berekend door SpeedFan aan de hand van al die cijfers
Misschien ff mailen naar SpeedFan auteur...
Week geleden stond ie nog een blokje hogerOp donderdag 27 juni 2002 08:15 schreef Snipisnap het volgende:
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
ach, ik maak me nooit druk om smart, klopt meestal toch niet veel van.
Ik ben het eens met snipissnap... pas als tijdens de boot staat dat je SMART een waarschuwing geeft dat je je data moet backuppen moet je je zorgen gaan maken.
Niks an de hand dus :-)
Niks an de hand dus :-)
Knockwurst.
Bij mijn nieuwe Seagate geeft ie bina niets aan
Maar dat boeit me echt niet hoor
Het kan altijd erger... mijn seagate had de hoop opgegeven (bleef constant opnieuw opspinnen) dus ik hem opgestuurd naar seagate. krijg ik een "nieuwe" terug. en dit is de SMART read out.

moet ik me nu zorgen maken
neejoh. ik stuur hem wel weer op als hij er mee ophoud.
moet ik me nu zorgen maken
1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup
Zoiets heb ik ook alleen is mijn schijf net nieuwOp donderdag 27 juni 2002 09:49 schreef jappo het volgende:
Het kan altijd erger... mijn seagate had de hoop opgegeven (bleef constant opnieuw opspinnen) dus ik hem opgestuurd naar seagate. krijg ik een "nieuwe" terug. en dit is de SMART read out.
[afbeelding]
moet ik me nu zorgen makenneejoh. ik stuur hem wel weer op als hij er mee ophoud.
Bij mijn Seagate komt dit
hij is nog geen half jaar oud.

Wat zal de de levens duur van hem nog zijn?

Niks van aantrekken. Zoals gezegd, je kunt er geen peil op trekken.Op donderdag 27 juni 2002 13:47 schreef Codey het volgende:
Bij mijn Seagate komt dithij is nog geen half jaar oud.
[afbeelding]
Verwijderd
Ehm, ik ben een beetje een newb op dit gebied, en wil jullie ff vragen of ik me bij deze 2 harde schijven zorgen moet maken 

Die balk rekent via de treshhold....
Dus is jouw tresshold dichterbij worst. dan gaat het balkje naar beneden...
maar welke modules hij gebruikt voor de performance weet ik niet
bij mij staan ze beide helemaal vol, half jaar geleden ook
Dus is jouw tresshold dichterbij worst. dan gaat het balkje naar beneden...
maar welke modules hij gebruikt voor de performance weet ik niet
bij mij staan ze beide helemaal vol, half jaar geleden ook
Pagina: 1