Toon posts:

Wazige Spire Fridgerock - 4500 rpms?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb hier een XP 1800+ op een K7S5A moederbord zitten en daarop heb ik een enorme Fridgerock zitten. Het is een temp controlled grote koeler. Met een enorm koelblok met een kopere bodem, de fan is 80mm en temp controlled. Hij maakt redelijk veel lawaai (geen meting gedaan).

Nou heb ik meteen na dat ik de boel in elkaar had gegooit gelijk een temp-meet progje erop gezet. Maar wat blijkt (uit de logs) soms gaat de fan terug naar 4500 rpms ipv 10000 rpms en dan wil de tempratuur nogal eens oplopen. Eerst was het geen probleem want hij deed het bijna nooit en idle werdt ie nog maar 50 graden dus dat kan ie hebben. Maar nu heb ik }:O erop gezet en dan is ie dus nooit meer idle, als ie er dan mee kapt dan wil de temp nogal eens oplopen naar rond de 55 graden. Dit lijkt me niet gezond.

Wat moet ik doen?

- Fan eraf halen en een andere erop zetten

- Heel het ding vervangen

- Gewoon lekker zo laten, 55 graden is niet zo erg. Oververhitten zal ie toch niet zo lang als de fan niet stopt.

Ik denk dat ik em dus ff een tijdje laat draaien en dan kijken wat ie doet. Als ie te heet wordt heb ik een probleem. Trouwens met case open wordt ie op 4500 rpm stressed nog maar 51 ~ 52 graden dus best wel te doen eigenlijk.

Ik heb trouwens meerdere progjes getest en ze geven allemaal die 4500 rpm aan, ik hoor geen verschil tussen 10000 rpm en 4500 rpm (allemaal een kutlawaai)

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fan eraf halen en een 80 mm opzetten. Heb ik ook gedaan, scheelt niet in temperatuur, maar wel veel in geluid.
En met de goede schroefjes, kun je een 80 mm fan gewoon aan het blok schroeven.

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

53 graden kan iig geen kwaad, dat draai ik hier ook. Als ik al me casefans uitzet en mijn cooler op low speed

The desire to know is natural to all good people!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45

Epsilon

Op donderdag 27 juni 2002 01:49 schreef Thorry het volgende:
<knip>
10000? jaja....
wat voor fan is dat nou weer?

naja, 52 graden is niet slecht nee. Hoef je iig niets aan te doen.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04

sKitZo

:)

4500 rpm is best veel voor een 80 mm cooler.... 10000 lijkt me erg sterk :)

gewoon zo laten lijkt mij prima

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:36

Wildfire

Joy to the world!

De FridgeRock is gerated op 3000 tot 4000 rpm hoor. Zie http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=1. En 55 graden is een mooie temperatuur voor een stressed CPUtje hoor, helemaal niet slecht.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1