BX of i815?

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, AGP divider van 1/2 op de 815 is wel leuk als je richting 150MHz FSB gaat, maar dat kan mijn (merkloze?) 133MHz geheugen weer niet aan (denk ik). Is het interessant om naar de 815 te kijken als ik een P3 750 ga overclocken, of is de BX gewoon beter omdat hij nog steeds sneller is. En wat heb ik aan AGP 4x??? Heeft mijn GF2 MX toch niet nodig? Geschatte tijd dat een mobo bij mij mee gaat is 1,5 jaar... Ik heb nu ook een BX chipset (BE6 versie 1) en ben bijna overtuigd om een BX133 te gaan kopen, maar heeeel misschien nog een BE6-II 2.0.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Persoonlijk in jou situatie zou ik geen nieuwe mb kopen. Dat zou ik namelijk alleen doen als er naar AMD wordt overgestapt. Of verwacht je zo'n performance boost door het verwisselen van bx oud naar bx nieuw. De 815 is naar mijn weten altijd trager door het rambusverhaal ondersteund het normale sdram maar moet altijd via een omweggetje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, goede vraag. Hangt er heel erg vanaf wat je in je systeem gaat gooien. Op een rijtje:

Voordelen BX:
- Haartje sneller
- Goedkoop
- Ondertussen nauwelijks nog bugs
- Leuke features op de borden (RAID op de BX133!)

Voordelen 815:
- Native ATA-100 support (scheelt IRQ)
- Die divider zorgt voor betere stabiliteit randapparatuur
- Mogelijk betere performance in toekomst door BIOS upgrades
- Kan tot 160+MHz getweaked worden

Kortom, grotendeels kwestie van smaak en toepassing. Voor een server zou ik de i815 nemen omdat het de (SCSI) apparatuur minder belast, maar voor de echte tweaker is de 440BX toch nog de topper:)

Zelf laatst een ASUS CUBX gekocht. Leuk plankje maar had ik maar toen geweten dat de BX133 uit ging komen :(

Oslik, blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 02:06 schreef Nostradamus het volgende:
De 815 is naar mijn weten altijd trager door het rambusverhaal ondersteund het normale sdram maar moet altijd via een omweggetje.[/quote]Nope, dat was de 820:r
De 815 is eigenlijk meer een 810 met een 440BX gekruisd. Native SDRam-133 support en AGP 4x (heb je trouwens zo goed als niets aan voorlopig).

Oslik, blyat! Oslik!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tja, ik ga dus toch maar voor de BX133. Ik vind vooral dat raid wel leuk, en softmenu III (per 1MHz overclocken). Die AGP divider is niet zo'n probleem denk ik, aangezien ik tot +/- 1GHz wil overclocken (=7,5 x 133). Misschien nog iets hoger, maar als de AGP het probleem wordt, is er dan nog iets aan te verbeteren? Ik bedoel door voltage omlaag/omhoog te gooien ofzo?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

.

Verwijderd

.

Verwijderd

VIA KT133. Snelle AMD proc, op meeste borden RAID en op meeste borden relaxte multiplier overclocking. Plus geen dreiging van het overduidelijk Intel gepushte Rampbus.
Pagina: 1