Toon posts:

KX7 pakt dividers niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Low,

heb echt geen geluk deze keer. Derstrx m'n XP gemold, en nu zit ik dus met het probleem dat ie de dividers niet wil aanpakken.
De divider staat op 5:2:1 momenteel, met FSB op 170, maar m'n PCI loopt op 43 nu, op zich geen probleem, maar alles boven die 43 is wel een probleem.
Als ik goed kan tellen zou ie met die divider op 35~36 MHz moeten lopen, maar dat doet ie dus niet.
Ik zou hem kunnen flashen, maar ik heb geen cleane bootdisk :( (en draai enkel 2k momenteel)
Iemand any ideas?

Verwijderd

Volgens welk prog weet je dit . Mijn KX7 pakt de 5:2:1 divider perfect , Sandra kent em niet , maar ie is er wel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 00:35 schreef real_raichu70 het volgende:
Volgens welk prog weet je dit . Mijn KX7 pakt de 5:2:1 divider perfect , Sandra kent em niet , maar ie is er wel
Volgens Sandra dus.
Maar wa Sandra zegt doet er niet zo toe, hij hangt gewoon bij alles boven de 170, en dat had ik op m'n vorig mobo ook (8K7A+), wat dus wil zeggen dat m'n PCI out of spec loopt, iets wat niet zou mogen aangezien ik de divider op 5:2:1 heb gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Zou er anders iemand de files voor een cleane bootdisk kunnen doormailen aub?

kris_verhulst@eurodaq.com

Verwijderd

Tkan aan je 3COM NICS liggen ....

Maar ie hoort et gewoon te pakken , 183Mhz draait ie hier nu no problemo

Ie kan nog hoger , maar dis is met m'n mem@hoogste timings en dat wil ik zo houden .

Verwijderd

Topicstarter
Heb net bios 9k geflasht, geen succes, ie pakt em nog altijd niet.
7M ga ik nu meteen proberen.
En ik weet zeker dat de PCI out of spec is, want m'n SB hapert en m'n NIC gaan eruit bij +172FSB, exact dezelfde situatie als op m'n Epox, die niet over die 5e divider beschikte. Dit stinkt echt wel :'(

Verwijderd

Topicstarter
Draai nu BIOS 7M, zelfde resultaat :'(
Iemand tips ofzo?
Misschien bordje gewoon terugsturen?
Zijn er beta BIOSsen voor de KX7?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens met WCPUID op welke PCI bus je PC nu loopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kun je niet checken met CPUID, of jij hebt een andere versie...
bij de memclock zet ie zelfs niets.
Maar, ik denk dat ie het nu wel haalt, heb m'n memtimings op hun laagste gezet, FSB op 175, ongeveer 20 keer enter gedrukt op die divider (kwestie van zeker te zijn dat ik hem geselecteetrd had :)) en nu zit ik toch al een 20-tal minuten erop te werken. CPU Stability loopt in de achtergrond en heeft nog geen errors gereport, 3DMark loopt ook zonder problemen. Kdenk dat het wel goed komt nu :7

Vermoedelijk lag het dus aan de memtimings, maar wat ik niet begrijp, is waarom m'n SB dan exact hetzelfde gedrag vertoonde als op m'n Epox :? Nu overigens niet meer, ie speelt flawlessly audiofiles :)
Als ie er sffs uitcrasht kom ik jullie nog wel even lastigvallen :P
Pagina: 1