Toon posts:

Windows xp netwerk prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel probleempje. En ik zal het kort houden.

2 windows xp machines. Hardware doet er niet toe want i-net en lan werkt voor de rest wel. Het probleem is dat beide stations een eigen (windows-client) naam hebben en zijn ingedeeld in de zelfde groep. Ik kan echter beide stations alleen benaderen als ik het ip adres intik.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in mijn netwerk omgeving gewoon de stations namen kan zien in plaats van de hele tijd ip's in te moeten vullen???? (klinkt een beetje Noob, maar ik ben niet zo goed in bondige probleem omschrijvingen)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Krijg je je ip adres via een DHCP server??
Zoja.. kan zijn dat ie de Netbios over TCP/IP niet doorgeeft...

Probeer dan eens om Netbios over TCP/IP hard aan te zetten bij de Advanced opties van je TCP/IP instellingen van je adapter..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
thanx! dat was 'm!

'k weet nie of dat in het zelfde draadje mag, maar ik had nog een hierop relevante vraag. Bestaat er ook een soort van programma die je hele windows netwerk continue afscant op gedeelde mappen/ printers en die afscant op ip en niet op hostnamen??

• Krypt
Urhmm. scant op IP.. hmmm..
Donnow; meestal brult zo'n pakket met een broadcast over het netwerk en komt het toch bij alle machines in het segment aan, en de browserlist wordt ook uitgelezen..

Probeer Hyena eens, misschien doet dat wat je wilt..

ff snel gezocht: http://www.systemtools.com/hyena/download_frame.htm

Pvouput live

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

sorry niet echt goed gelezen (stom stom stom maar uzllen het maar op de tijd houden :7 )

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Krypt
Als je een eigen dynamic DNS servertje hebt draaien dan ben je idd zo klaar ja... denk niet dat ie die heeft..

Pvouput live

Pagina: 1