Toon posts:

Netscape 7 Preview Release

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las bij toeval net dat Netscape 7 Preview Release 1 uit is. Ik ben hem nu aan het downloaden.
De interface ziet er niet anders uit, dus ik ga ervan uit dat er onder de motorkap iets veranderd is :) . Heeft iemand al informatie gevonden mbt de nieuw ondersteunde javascript functies / css methoden / xml support?
Ik kon hier nergens een thread vinden over Netscape 7 en ik denk toch dat dit wel eens interessant zou kunnen zijn.

De installer is hier te vinden.

[edit]
Ik ben nu eens even een beetje aan het rondbrowsen geslagen en ik moet zeggen dat deze Netscape versie wel veel en veel sneller is dan versie 6. Ik krijg het idee dat ie zelfs sneller is dan MSIE 6. Er zitten nog wel wat bugs in (in dit reply venstertje krijg ik bijvoorbeeld scrollbars aan beide zijden, en ik zie geen cursor.
Verder heeft NS7 ook een 'quickload' functie (=>icon in je systray) waardoor het opstarten wat sneller wordt. Ik heb alleen nog niets kunnen vinden over hoe goed / brak NS7 bestaande, W3C conforme websites interpreteert.

Verwijderd

een advies, gebruik liever Mozilla :)
Is veel stabieler
Is sneller
Netscape maakt gebruik van mozilla code, alleen je krijgt echt helemaal niets voor terug, draait heel zwaar op mijn pctjeh......
Als je mijn nick gebruikt en daarop een zoekactie neemt, vind je een draad die daar uitgebreid overgaat!

Maar doe het niet zou ik zeggen....

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

NS 7 preview == Mozilla 1.0 + AOL zut
Ik gebruik liever Mozilla 1.1a; die heeft veel betere DHTML performance. In SA heeft wel een draadje over NS7 gestaan geloof ik...

Intentionally left blank

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 27 juni 2002 00:28 schreef Telefoongids het volgende:
een advies, gebruik liever Mozilla :)
doe ik zeker.. :)

Toch ga ik um wel ff testen denk..

www.jurgroessen.nl

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Im moet zeggen dat ik nu ik NS7 een klein weekje heb, hem wel lekker vind werken!!!
Bugs kijk ik snel doorheen...;)

Trying is the first step towards faillure...

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 00:21 schreef FoOL het volgende:
Heeft iemand al informatie gevonden mbt de nieuw ondersteunde javascript functies / css methoden / xml support?
linkje

De ondersteuning voor XML gaat heel ver, als je het linkje volgt kan je er alles over lezen. Javascript is ook W3C conform. Qua CSS is Netscape/Mozilla de absolute winnaar.
Er zitten nog wel wat bugs in (in dit reply venstertje krijg ik bijvoorbeeld scrollbars aan beide zijden, en ik zie geen cursor.
probeer eens F7 als je gaat typen, werkte bij mij iig :) Twee scrollbars zie ik niet (Moz 1.1)
Ik heb alleen nog niets kunnen vinden over hoe goed / brak NS7 bestaande, W3C conforme websites interpreteert.
Heel goed, zo niet als beste.

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Op donderdag 27 juni 2002 08:54 schreef Shadow3333 het volgende:

Qua CSS is Netscape/Mozilla de absolute winnaar.

Opera 6 doet et ook niet slecht volgens mij... deze is jammergenoeg niet in de test opgenomen...

Trying is the first step towards faillure...

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 09:22 schreef _.Luke._ het volgende:

Opera 6 doet et ook niet slecht volgens mij... deze is jammergenoeg niet in de test opgenomen...
oh nee?

1. Netscape 6 (Moz 1.0 RC 3): 35.5 points
2. Opera 5 & 6: 28.5 points
3. Explorer 5 Mac: 24 points
4. Konqueror: 23.5 points
5. Explorer 6: 18.5 points
6. Explorer 5.5 Windows: 17 points
Explorer 5 Windows: 17 points
8. Explorer 4 Windows: 13.5 points
9. Explorer 4 Mac: 11.5 points
10. Netscape 4: 5.5 points

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Die PR is al paar weken uit voor zover ik weet en maakt nog gebruik van een Mozilla 1.0 beta. Dus crisp heeft gelijk, gebruik gewoon de laatste 1.1 alpha, daar is zijn veel (dhtml) performance problemen in verholpen.
Op donderdag 27 juni 2002 08:42 schreef _.Luke._ het volgende:
Im moet zeggen dat ik nu ik NS7 een klein weekje heb, hem wel lekker vind werken!!!
Bugs kijk ik snel doorheen...;)
Yup.. richting IE6 ;)
Pagina: 1