2 SCSI controllers op 1 bus: gaat dat lukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Ik heb nu een onboard AIC7870P chippie in mn Digital server, een 10MB/s rommelchippie (iig wel op het Narrow kanaal). Ook heb ik nog een LSI Logic 860 controller liggen, en zoals je al kunt raden: geen BIOS.

Nu is mn bootdrive dus een SCSI drive, en bevalt het me niet echt zoals het nu is (U-SCSI schijf aan die adaptec).

Aangezien het nogal moeilijk is om een BIOS van een Digital te modden, dacht ik aan het volgende:

AIC7870P (T) -> LSI860 -> HDD

als dat mn SCSI bus zou zijn, die AIC7870P boot de boel, en vervolgens wordt linux gestart zonder support voor die Adaptec en met support voor die LSI controller, zou die controller dan gewoon mn /dev/sda overnemen van mn Adaptec chipset, of krijg ik dan grote problemen?

Ik kom op dit idee nav mensen die met dual-headed SCSI systemen werken: twee computers aan 1 SCSI bus. Moet het ook met 2 controllers aan 1 bus kunnen toch?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't zou kunnen als je 1 controller een andere ID kunt geven en je de termination goed krijgt...
alleen dan moet je de software wel wijs moeten maken dat ie maar 1 controller mag gebruiken ofzo...

(iig 't 'lijkt me niet de handigste oplossing... makkelijker lijkt me om op een klein trager schijfje je bootblock te zetten en de rest op de sneller schijven/controller aan te sluiten)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Dus gewoon een oude 200MB seagate pantserwagen gebruiken als /boot zou beter zijn :P

En hoe je linux wijsmaakt dat ie de AIC7870P vergeet: gewoon geen support meecompileren.

Edit: krijg ik ineens een idee: Mn Digital heeft een Phoenix BIOS, kan je daar niet met CBROM mee klooien?