[W98]NIC krijgt geen contact

Pagina: 1
Acties:

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Gegroet.

Ik heb hier 6 PCs staan:

PC1 - K6-2 400 (Server)
PC2 - Athlon XP 1600+
PC3 - Athlon 700 (TB)
PC4 - K6-2 400
PC5 - Athlon TB 1400
PC6 - K6-3 450

op PC1 is geinstalleerd Sygate 3.11 met DHCP server. PC2, PC3, PC5 en PC6 kunnen allemaal gebruik maken van DHCP en gewoon internetten. Alleen PC4 kan dat niet. Die krijgt een time-out en een standaard IP toegewezen.

* Alle PCs zitten op een 10/100 Mbit HUB (8 ports)
* Alle PCs hebben een Realtek 8139 10/100 NIC

Ik krijg PC4 niet op het netwerk, wat ik ook probeer. De volgende pogingen heb ik al ondernomen:

* Netwerk kabel van PC4 vervangen (met eentje waarvan ik zeker weet dat hij werkt)
* NIC van PC4 vervangen (met eentje waarvan ik zeker weet dat hij werkt)
* NIC handmatig op 10HALF, 10FULL, 100HALF en 100 FULL gezet.
* handmatig IP adres toegekent met juiste gateway
* Windows helemaal schoon geinstalleerd (PC4 dus)
* Ander hub gebruikt
* NIC in een ander PCI slot gezet
* PCI timing enzo aangepast in de BIOS van PC4
* Nieuwe BIOS in PC4
* Crosslink kabel tussen Server (PC1) en PC4
* Verschillende driver versies gebruikt voor de NIC (wel opnieuw schone ghost eroverheen voordat ik de driver veranderde)

De NIC in PC4 word wel herkend en netjes geinstalleerd. Ik kan niets pingen en lijk wel helemaal geen verbinding meer te krijgen. De lampjes op de NIC en op de HUB gaan we branden als ik de PC aanzet.

De specs van PC4:

TYAN Trinity AT100 Mobo
K6-2 400 MHz CPU SS7
128 MB PC100 RAM
Maxtor 20GB HDD 5400 UDMA66
Asus V3800 AGP 32 MB (nog geen drivers van geinstalleerd)
Creative Sound Blaster Pro 2.0 (standaard drivers van windows)
Realtek 8139 10/100 NIC

Wie heeft er nog suggesties? Ik heb ff geen idee namelijk. Wat kan het zijn?? :?

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

oeps, niet goed gelezen........

maarre,
geef de nic eens zelf een ip-nummer en laat hem zichzelf pingen; alzie antwoordt zijn iig je drivers goed

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op de hub op een andere poort aansluiten. Al weet ik bijna zeker dat je dat ook al hebt geprobeerd...

Edit: Je had hem zelfs op een andere hub geprobeerd. En rechtstreeks op één van de andere PC's mbv. cross-kabel.

Laat maar. Excuses :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

* _WgV_ zou pc4 het raam uit schoppen

#StopBurningStuff

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 02:41
zet hem eens op irq 5. heb in een grijs verleden zonder al te veel kennis eens een weekend aan zo'n kaartje gespendeerd. geen conflicten, maar toch niet werken. alleen op irq 5 was hij te gebruiken.

Verwijderd

Reset config data! :D
doet wel eens wonderen :)

• Stuff

Stuff

*ploink*

Topicstarter
* NIC kan zichzelf pingen, dat gaat goed

* Ik zal IRQ 5 eens proberen, wellicht dat dat helpt. Hij heeft iig op het moment geen IRQ conflicten volgens windows. Maar dat ga ik zeker eens proberen.

Ik zal dan gelijk ff Reset Config data doen.

iig bedankt voor de opties, ik zal eens kijken of het helpt. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Stuff

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Alle bovenstaande oplossingen geprobeerd, maar hij krijgt nog steeds geen IP adres van mijn DHCP server en ik kan nog steeds geen verbinding maken met andere PCS.

Ik heb wel geprobeerd om Win2K erop te zetten. Het vreemde is dat hij dan wel een IP adres krijgt van de DHCp server. Alleen kan ik verder niets doen. Het pingen naar andere lukt niet, internetten lukt niet en het netwerk browsen werkt ook niet.

Ik dat systeem nu in iedergeval gestript en een ander systeem gebouwd met andere overgehouden onderdelen en deze werkte wel in een keer. Heel vaag probleem en ik heb ook geen idee waardoor het kwam. Maar anyways, het probleem is al opgelost.

in iedergeval hartelijk bedankt voor al jullie suggesties.

Pagina: 1