Promise ATA133 TX2

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:46
Heb hier 2x de Promise Ultra ata133 tx2 liggen.. Nou wil ben ik normaal aardig aan het overklokken, maar op de een of andere manier willen allebei deze kaarten niet op de 140Mhz lopen.. Is het algemeen bekend dat dat zow is of niet?? :?

Ik krijg de volgende fouten:
- Bij opstarten van win2k een explorer fout.. Hij sluit explorer af, en dan weer op.. :?
- Hij wil bv de via 4 in 1 drivers dan niet installeren, omdat hij de files niet kan vinden.. (heeft die dan ook met sommige andere files)

Zet ik me fsb op 133 dan is hier geen sprake van, en lijkt het allemaal goed te lopen.. Vind het maar vreemd..

Verdere sys:
- AMD Athlon XP 2000+
- Alpha pal8045T koeler + 80mm fan
- 512mb ddr-sdram 133mhz cas 2,2,2
- Abit KR7A VIA KT266A / VIA VT8233
- Leadtek Winfast A250 Ultra TD,GF4 Ti4600,128Mb DDR
- Promise Ultra ata133 TX2 IDE-controller
- 2x Maxtor DiamondMax Plus D740X 60Gb 7200rpm U-ATA133 Liquid Bearing
- SoundBlaster Audigy Player, PCI Retail
- Creative PCWorks FourPointSurround
- 12x Pioneer dvd-speler
- 12x Plextor re-writer
- 56x AOpen CD-Rom
- 3Com 3C905C-TX-M
- Chieftech Dragon, DA-01-W (Bigtower)
- 420Watt Flower Power voeding
- 2x 19" Iiyama Vision Master pro 450 (diamatron)
- Microsoft Natural keyboard
- Logitech muis (met laser)
- Labtec Verse-514 (microfoon)

Zow om het maar volledig te maken ;)..

| I've got permission to color outside the lines |

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Je hebt een 420W voeding, moet genoeg zijn, maar post je waardes toch maar eens.
Verder is koeling natuurlijk ook belangrijk.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan denk ik toch dat je kaartjes het gewoon niet aankunnen :?

• BenJoep
Op woensdag 26 juni 2002 23:31 schreef internetinfo het volgende:
Je hebt een 420W voeding, moet genoeg zijn, maar post je waardes toch maar eens.
Verder is koeling natuurlijk ook belangrijk.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan denk ik toch dat je kaartjes het gewoon niet aankunnen :?
Euh heb net die promise controller erin hangen.. Daarvoor never nooit geen probs.. :( En die foutmeldingen wijzen toch wel op iets met hd's ofzow lijkt me.. Vandaar deze topic, maar vroeg me af of meer mensen probs hebben met wat hogere mhz'en.. Ik vind de 140 nog niet erg hoog namelijk..

Koeling is wel okey.. Zitten nog 2 80mm fan's in als outtake, enneuh op me hd's zitten ook nog is koelers.. :)

• internetinfo
Op woensdag 26 juni 2002 23:35 schreef Joep het volgende:

[..]

Euh heb net die promise controller erin hangen.. Daarvoor never nooit geen probs.. :(
Voordat je die controller erin had gezet, toen kon je wel gewoon op 140 draaien?

Ja? Antwoord wordt al duidelijker, hij kan het gewoon niet hebben.

• BenJoep
Op woensdag 26 juni 2002 23:37 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Voordat je die controller erin had gezet, toen kon je wel gewoon op 140 draaien?

Ja? Antwoord wordt al duidelijker, hij kan het gewoon niet hebben.
Tjah heb er 2 en beide hebben het probleem, vandaar de vraag of ze in het algemeen er niet goed tegen kunnen ;)..

• internetinfo
Op woensdag 26 juni 2002 23:37 schreef Joep het volgende:

[..]

Tjah het er 2 en beide hebben het, vandaar de vraag of ze in het algemeen er niet goed tegen kunnen ;)..
Pin me er niet aan vast, maar ik zeg "Ja" :)

Hetzelfde met netwerk kaarten, als je die op een hogere fsb laat lopen worden ze ook vervelend:vastlopers.

Nog even iets (ik hoop niet dat ik nu heel GoT achter me aan krijg): Als die controllers er echt niet tegen kunnen, laat hem dan gewoon lekker op 133 staan. Met jou systeem is dat weinig/geen verschil in je prestaties IMO.

• BenJoep
Op woensdag 26 juni 2002 23:41 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Pin me er niet aan vast, maar ik zeg "Ja" :)

Hetzelfde met netwerk kaarten, als je die op een hogere fsb laat lopen worden ze ook vervelend:vastlopers.

Nog even iets (ik hoop niet dat ik nu heel GoT achter me aan krijg): Als die controllers er echt niet tegen kunnen, laat hem dan gewoon lekker op 133 staan. Met jou systeem is dat weinig/geen verschil in je prestaties IMO.
Is ook weinig verschil met cpu idd, maar met mem speed kan je het wel degelijk merken ;).. Maarjah denk dat ik hem nog maar ff zow laat staan jah.. Zal wel zien.. Als ik nu nog probs ervaar dan moet ik het ergens anders gaan zoeken..

• internetinfo
Op woensdag 26 juni 2002 23:45 schreef Joep het volgende:

[..]

Is ook weinig verschil met cpu idd, maar met mem speed kan je het wel degelijk merken ;).. Maarjah denk dat ik hem nog maar ff zow laat staan jah.. Zal wel zien.. Als ik nu nog probs ervaar dan moet ik het ergens anders gaan zoeken..
Je moet het natuurlijk ook helemaal zelf weten ;)

Als het na een tijdje wel gewoon lukt, moet je het ook gewoon doen.

edit:

Waarom zijn wij de enige twee die in dit topic posten :D

• BenJoep
Op woensdag 26 juni 2002 23:48 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Je moet het natuurlijk ook helemaal zelf weten ;)

Als het na een tijdje wel gewoon lukt, moet je het ook gewoon doen.
Ik bedoel dus op normale 133Mhz draaien, maar zijn er ook mensen met dezelfde ervaring of hoe zit het :).. Het betere gokwerk dat het die controller is kan ik ook doen.. :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan toch altijd nog je athlon unlocken, zodat je niet meer je fsb hoeft te verhogen? Btw, een moederbord met een AGP/PCI fix is erg handig :).

• BenJoep
Euh hij doet nu ook moeilijk in als ik hem niet overklok, het doet me nu toch denken aan de hd's die gaar zijn ofzow.. Want hij wil nu nog wel is blijven hangen in de bios van de promise controller, komt er een 8 in beeld, en doet die niks meer..

Heb de hd's al gecontroleerd met maxtor proggie en die zouden goed zijn.. Ik snap er echt helemaal niks meer van..

Pagina: 1