Nieuwe monitor LG of Ilyama?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort een nieuwe 19 inch monitor wil aanschaffen, wilde ik graag weten welke beter is LG (FL900,-/1000,-)
of Ilyama (FL1300,-/1400,-).
Een vriend van mij zegt namelijk dat de LG beter is in de meeste test en omdat hij er zelf een heeft.
Wie kan mij helpen?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Tha_LeX
  • Laatst online: 24-05 06:46
Ik heb ook een 17 inch LG monitor en hij bevalt me prima, nog nooit een probleempje mee gehad

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
ik zoek nog steeds de website van LG... zodat ik de specs kan vergelijken

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Ik heb ook een LG dus...

Nee serieus, de iiyama's zijn net iets beter, maar prijs/prestatie komen de LG's zeker als beste naar voren.
Dat is ook de reden dat ik een LG genomen heb (ook 19") na heel wat testen gelezen te hebben.

Verwijderd

Ik ben sinds een half jaar trotse bezitter van een IIyama Vision Master Pro 450 (a901ht). Ik kan alleen maar zeggen: Heeeeeerlijk :P
1600 x 1200 bij 92 Hz... wat een ruimte op de desktop, en zeer scherp beeld.

Ikzelf vind beeldkwaliteit altijd erg belangrijk, geef er wat meer aan uit. Dan spaar ik wel bij de processor o.i.d. Die kun je toch overklokken :)

Verwijderd

.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:03

The Legend

*Plop*

De website van LG = http://www.lge.nl

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Ik heb ook de ''Iiyama Vision Master Pro A901HT'' Echt schitterend beeld!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Nog meer mensen die mij kunnen helpen bij een beslissing nemen?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb een Iiyama A901HT (aka Vision Master 450Pro) en ik ben er heel tevreden mee! Ik ken van LG alleen de 17" en die heeft best een mooi beeld.

Ik denk alleen dat de garantievoorwaarden op een Iiyama beter zijn (3jr. on-site garantie). Van LG weet ik dat niet zo maar ik denk niet dat dat ook 3jr. on-site is.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik heb zelf nu de iiyama Vision Master Pro 510 (22"). Ik kan niets zeggen dan.... WAUW !!! maar ja, ik heb geen LG en ook nooit gehad en kan de vergeleiking dus niet maken LG is ongetwijfeld ook goed!

Maar ik zeg je dit: Koop je een iiyama, heb je zéker geen spijt!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 09:39
Ik heb VieuwSonic en die werken ook perfect!!
Ze worden als meest verkocht :) :) :) :)

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik heb een 17" LG Flattron schermpie, en ik ben er erg tevreden over lekker scherp en plat, ik heb 'm mede gekocht omdat ik niet die 2 irri horizontale lijnen over m'n scherm wil hebben (vind ik voortal irri met Word (of notepad, whatever girl) omdat je ze bij een witte achtergrond ERG goed ziet (vind ik). En ow jam het design van iejama zuigt (vind ik) :).

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

ik heb een 900mt , super vet voor 800 piek. en ik draai heel relaxed op 104hz op 1152x864
,zo hou je mooi weer 500 piek op zak voor een vetten video kaart en hebbie toch een goed merk met onsite garantie e.d.

Verwijderd

Neem de LG. Mensen doen wel zo gigantisch stoer over de A901HT, ze vergeten alleen dat deze monitor niet helemaal plat is. De binnenkant van de beeldbuis is namelijk gewoon bol.
Bij de Flatron techniek van LG is zowel de binnenkant als de buitenkant van de beeldbuis plat, dit resulteert in een beeld waarbij je totaal geen reflectie hebt van buitenkomend licht etc.
Garantievoorwaarden zijn hetzelfde, beide hebben 3 jaar onsite garantie(zoals de meeste merken hebben)

• afterburn
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Oppertweaker: Excuse me? De visionmaster pro heeft een NF buis, Natural Flat, en die is dus echt plat. Platter dan de flattron van LG, al scheelt het niet veel. De gewone 19" van Iiyama heeft geen platte buis, maar de Pro dus wel.

Eerst weten waar je over praat voor je je mond open trekt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

ik ben sinds kort een bezitter van de 19" iiyama S900MT1..

ik had eerst de LG995E op het oog vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding, maar toen viel me oog dus op die nieuwe S900 (ook vanwege lage prijs)

Uiteindelijk voor iiyame gekozen, omdat ik exra korting kon krijgen bij memo (780,- betaald) en vanwege de goeie naam.

ik draai nu op 1152x864@85Hz, 1280x1024 worden de letters gewoon te klein.

Had met m'n G400 OEM wel moire problemen, maar zijn nu opgelost door de spelen met de moire control van de monitor.

Clemens

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
LG 19" 915 ft flatron fl 1204,-
iiyama 450 pro diamontron fl 1249,-
(pricewatch)

Maakt in prijs niet zoveel uit, als diamontron/flatron je niet uitmaakt kun je bij beide merken ook ook terecht voor 8 a 9 honderd gulden.
Zelf heb ik geen van beide maar zal waarschijnlijk voor een diamontron gaan kiezen.

suc6

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik erg te spreken ben over LG. Ik heb zelf een 15" Studioworks 57i en nog nooit geen problemen mee gehad in 1,5 jaar inmiddels. Het is in ieder geval wel een lekker duidelijk scherm zonder vervormingen e.d. Laatst zat ik ook bij iemand die had een of andere Yakumo monitor of iets, dat was toch zo'n onscherp ding, de focus klopte voor geen meter en dat voor een 17"!!!

Maar ik zou zeggen ga voor de LG, een absolute aanrader.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

De meningen op dit forum zijn nogal verdeeld.
De 1 heeft liever LG, de ander een Nachtjapon.

Iemand die een LG heeft, zal eerder LG aanraden dan de Nachjapon.

Stap gewoon een pc winkel in, waar ze allebij de monitoren hebben.
Is niet noodzakelijk, maar wel handig.

Tjek dan zelf wat JIJ het beste vindt.

Zelf heb ik een Nachtjapon, en die bevalt me prima.

And The Only One

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 08:17 schreef qbits het volgende:
maar zal waarschijnlijk voor een diamontron gaan kiezen.[/quote]Waarom, wat is er mis met flatron beeldbuizen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

neem een Iiyama, heb een A702HT wel es waar maar daar ben ik erg tevree mee, zelf wou ik een A201HT kopen maar goed ik kreeg mijn halfjaaroude iiyam niet kwijt dus heb mijn A702HT.
waarom Iiyama, mooi beeld, donkere kleuren (echt zwart (zo zij es een vriend van mij go wat is je monitor donker terwijl hij een CTX had en niet echt een mooi zwart scherm kreeg nu hij een Sony heeft denkt hij er anders over)). O ja neem anders een mooie Sony 19" kost maar fl 1600,- en mooi dat ie is.
maar goed dat zal je waarschijnlijk te duur vinden.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sony en Iiyama, dat scheelt toch niet veel van elkaar, ze gebruiken toch allebei dezelfde beeldbuis(sony).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Nee hoor, FrankGuthrie, Sony gebruikt haar eigen Trinitron buizen en Pyama gebruikt Mitshubishi's Diamondtron buizen. Ze zijn qua opzet wel best wel hetzelfde...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:24
Haal een Belinea 17" 103040 of een Belinea 19" 106030, goedkoop en goed. Ik heb zelf een 17" Belinea 103040 en kan lekker op 1600*1200 Quaken met 86kHz. Deze kost maar 575 gulden.
19" kost volgens mij 850 gulden.
Woon je in Limburg? Haal de monitoren dan uit Duitsland (Aken)

• Laurent
  • Niet online
0

Verwijderd

kheb een vision master pro 450 19" iiyama en nog 2 vision master pro 17" gehad laatst, het is zo fijn als je pappie een bedrijf heeft en ze stappen over op flatscreen schermpjes :)

En ik moet zeggen die monitoren zijn zo scherp en goed ben er onwijs blij mee. En ze zijn echt heel gunstig geprijst. Had eerst een Sony maar die haalt het er echt niet bij, niet kwa scherpte en nie kwa resolutie en vernieuwingsfrequentie.

Maar dit is allemaal persoonlijk mening, ik raad je aan om is naar die monitoren te gaan kijken en dan een oordeel te vellen.

Verwijderd

Een platte monitor is uiteraard wel zo fijn (vind ik). En meestal is het wel vrij naar om een monitor op z'n maximale opgegeven resolutie te draaien en die is bij de LG 1600x1200.

Bij de IIYama 1920x1440. (Alhoewel ie bij mij ook 2048*1536 wilde, maar op 60Hz is dat helemaal niet fijn).

En op 1600x1200 heb je bij de IIyama erg mooi beeld. En hij kan hoger dan 85Hz. Ik vind een witte achtergrond en 85Hz namelijk wel te laag.

Nem0

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19
Heb een Iiyama Vision Master Pro 410, in één woord geweldig! :)
Scherp beeld, hoge reso's op hoge Hz'en.
Wat wil een man nog meer? :)

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Dus de Ilyama is over het algemeen genomen scherper?
(Om de prijs gaat het niet aangezien ik hem toch voor de inkoop kan krijgen).
Tot wat voor resolutie & refreshrate gaan de Ilyama (Visionmaster Pro) en de LG (995E)?
Weet iemand dit?

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 05-06 15:09
Zo te horen kun je het niet fout doen.. Er is niemand die niet tevreden is met zn monitor..
Zelf zou ik voor een iyama gaan als je een flattron/diamondtron wilt hebben en voor een lg als je dat niet wilt...

Verwijderd

Eerst wil ik graag ff wat verduidelijken in een Beter/Goed gefundamenteerde Post.

Sony en IIyama hebben NIET de zelfde beeldbuis. Sony heeft een sony beeldbuis. IIyama een beeldbuis van Mitshubishi.

Een review van Iiyama a901HT moni.
www.anandtech.com/showdoc.html?i=1082

Van lg moet je zelf zoeken. VERGELIJKEN DUS. en niet gaan roepen dat je EIGEN moni zo`n schitterend beeld heeft. Beetje subjectief he?

Goed, Als je toch voor Inkoopsprijs moni`s kan regelen, haal een sony E400 (19 Inch Flat). prijs kwaliteit is ruk, Maar Sony heeft wel een superieur beeld. Daar betaal je dan ook voor. Mocht je voor prijs kwaliteit blijven dan zit je bij IIyama en LG.

Veel succes, laat ff weten wat je gekocht hebt, en wat je ervaringen zijn, post evt nog wat links naar reviews. Heeft de rest er ook wat aan :)

Verwijderd

-=OFFTOPIC=-

Hehehehe, de belinea 103040 werd eerder in deze topic genoemd!!!!

Deze vindt ik dus echt zwaar zuigen. Ik heb hem zelf ook, en boven de 1024*768 geeft het baggerbeeld (=onscherp, wazig, etc). Hoe ben jij trouwens op 1600*1200 gekomen op 86hz????. Dat kan die hele monitor niet eens aan. 1600*1200 draait hij hooguit op 65hz, als je deze resolutie uberhaupt aan krijgt. Kijk maar eens op www.belinea.nl

Verwijderd

Ik was ook van plan de vmpro te kopen van iyama maar nu ben ik wel gaan twijfelen, ik wil graag kwaliteit(vooral omdat ik veel met photoshop of max bezig ben) dus kwam ik uit op de sony e400 of de g400, maar ik weet niet wat het verschil is en of ze echt mooi vlak zijn. Wie kan mij helpen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 08:08 schreef clemens het volgende:

ik draai nu op 1152x864@85Hz, 1280x1024 worden de letters gewoon te klein.[/quote]Volgens mij heb jij slechte ogen ;), ik heb op mijn 17" 1280x960 en zou op een 19" 1600x1200draaien. Het lettertype kun je groter instellen BTW (als je windows hebt).
Pagina: 1