Toon posts:

CD's worden heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd in me (Pioneer) dvd-speler in me pc doe, dan komen de cd's er heet uit. Kan dit verder schade of moet ik met de speler terug naar de winkel.
Mijn cd-brander heeft t kort geleden ook begeven. Kan dit samenhand hebben met de dvd-speler?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dit is volgens mij redelijk normaal,
Die dingen draaien toch wel met een behoorlijke speed in de ronte

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Dat heb ik ook met mijn pioneer DVD speler, ik heb zo'n slot in ding. Ik neem aan dat het niet echt veel kwaad kan, maar een beetje airflow in je kast kan geen kwaad.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:16 schreef StarTAC het volgende:
Dat heb ik ook met mijn pioneer DVD speler, ik heb zo'n slot in ding. Ik neem aan dat het niet echt veel kwaad kan, maar een beetje airflow in je kast kan geen kwaad.
Er hangen 2 ventilatoren in de kast... 1 voor 1,4 ghz en 1 voor 2 ghz... en de cpu is 1,5 ghz.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Maakt niet uit hoor, dat is heus wel getest. Waarom zouden ze anders zulke snelle drives maken als de CD's smelten oid?

• StarTAC
Op woensdag 26 juni 2002 23:17 schreef GrAwL het volgende:
Er hangen 2 ventilatoren in de kast... 1 voor 1,4 ghz en 1 voor 2 ghz... en de cpu is 1,5 ghz.
Dat zijn cpu fan's? Ik bedoel case fans, 80mm fans of groter. Niet voor je processor, maar om de lucht in de kast zelf te verversen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:19 schreef internetinfo het volgende:
Maakt niet uit hoor, dat is heus wel getest. Waarom zouden ze anders zulke snelle drives maken als de CD's smelten oid?
misschien dat de drive kapot is... ik heb m al een half jaar en t valt me nu pas op dat die dingen (zo) heet worden

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:20 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Dat zijn cpu fan's? Ik bedoel case fans, 80mm fans of groter. Niet voor je processor, maar om de lucht in de kast zelf te verversen.
nee, geen case fans, maar 1 van de cpu fans hangt gewoon los in de kast de lucht te verversen

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 23:16 schreef StarTAC het volgende:
Alsof die lucht dan dwars door je CD-speler gaat :z

Het maakt echt niks uit. Als je weet hoe warm ze worden bij het branden, weet je ook dat ze tegen een beetje hitte tijdens het spelen kunnen...

• internetinfo
Op woensdag 26 juni 2002 23:20 schreef GrAwL het volgende:

[..]

misschien dat de drive kapot is... ik heb m al een half jaar en t valt me nu pas op dat die dingen (zo) heet worden
Ik kan je verkeerd begrijpen hoor, maar waarom zouden de CDtjes warmer worden als de drive kapot is?
Als de drive kapot is, zou je juist zeggen dat de speed langzamer wordt en dat de warmte juist afneemt :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:21 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Ik kan je verkeerd begrijpen hoor, maar waarom zouden de CDtjes warmer worden als de drive kapot is?
Als de drive kapot is, zou je juist zeggen dat de speed langzamer wordt en dat de warmte juist afneemt :?
\

ja of dat da ding nie meer weet waar de grens ligt en da ding al n gek rond gaat spinnen...

maarja.. t zal weer wer tussen me oren zitten :+

• StarTAC
Weet je toevallig je Case temp? Kijk of deze lager wordt als je je kast open laat staan, of als je er extra casefans bij doet. Een goede casefan heeft veel meer cfm's (luchtverplaatsing) dan een cpu fannetje.

iRacing Profiel

• internetinfo
Op woensdag 26 juni 2002 23:22 schreef GrAwL het volgende:

[..]

\

ja of dat da ding nie meer weet waar de grens ligt en da ding al n gek rond gaat spinnen...

maarja.. t zal weer wer tussen me oren zitten :+
Denk het :D
Het zou wel kunnen dat hij harder rond gaat draaien, maar dan zou je ook leesfouten moeten krijgen omdat de laser er niet voor gemaakt is.

Als je een CD echt hard wil laten spinnen moet je eens een lege CD-R in een gewone CD speler doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:23 schreef StarTAC het volgende:
Weet je toevallig je Case temp? Kijk of deze lager wordt als je je kast open laat staan, of als je er extra casefans bij doet. Een goede casefan heeft veel meer cfm's (luchtverplaatsing) dan een cpu fannetje.
me case temp ligt meestal rond de 30 graden...

• StarTAC
Op woensdag 26 juni 2002 23:21 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Alsof die lucht dan dwars door je CD-speler gaat :z

Het maakt echt niks uit. Als je weet hoe warm ze worden bij het branden, weet je ook dat ze tegen een beetje hitte tijdens het spelen kunnen...
Nee de lucht gaat niet door de cdrom speler, maar warme lucht gaat omhoog, en dat is juist de plaats waar je cdrom speler zich bevind. Dus het helpt echt wel als je ervoor zorgt dat er zo min mogelijk warme lucht in de kast blijft.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:24 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Als je een CD echt hard wil laten spinnen moet je eens een lege CD-R in een gewone CD speler doen :)
ja of een dvd in n normale cd speler.. maargoed ik breng mensen hier op verkeerder ideeën >:)

• StarTAC
Op woensdag 26 juni 2002 23:24 schreef GrAwL het volgende:

[..]

me case temp ligt meestal rond de 30 graden...
Dat is idd niet echt zorgwekkend. Extra casefans lijkt mij niet echt nodig.

iRacing Profiel

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
warmte is niet erg hoor...

als je naar de site gaat voor product specs dan staat erbij wat de bedrijfstemperaturen zijn e.d

Verwijderd

vaag dat lijkt me normaal opzich....

• internetinfo
Op woensdag 26 juni 2002 23:28 schreef willempiet het volgende:
vaag dat lijkt me normaal opzich....
Waarom is het dan vaag?

Beetje nutteloze reply :{
Pagina: 1