[SB128pci] Hoe krijg ik deze werkend in DOS?

Pagina: 1
Acties:

• Brabrabra
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 18:01

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Ik heb een Sound Blaster PCI128 en die wil ik graag in DOS werkend hebben. Ik heb op de Creative site via Drivers een zipfile gedownload, maar daar zit alleen een file in die dostest.ecw heet. Ik weet niet wat ik hier mee moet.

Of hoef ik alleen maar SET BLASTER = iets in te typen? Zo ja, wat voor waarden moeten daar precies achter?

Ik heb al gezocht met de search, maar ik weet nog niet echo wat ik moet...

Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
moet je toch die wdm drivers voor hebbe?

• Brabrabra

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:13 schreef dave01 het volgende:
moet je toch die wdm drivers voor hebbe?
Wat voor drivers? :z

Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Letterlijk van de Creative Driver download section:

The DOS test waveset is located in the waveset directory of the installation CD.

The DOS test waveset is the smallest waveset we could make that includes ONLY the instrument necessary to playback the MIDI notes for APTEST.EXE. It is designed to fit on a boot floppy disk with the other necessary files to test the sound card in MS-DOS Mode.

Dus pak je CD-ROM er bij zou ik zeggen en kijk ff in de map \waveset
misschien dat daar een setupje bij zit of een readme

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Brabrabra

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:15 schreef dreeke het volgende:
Letterlijk van de Creative Driver download section:

...

Dus pak je CD-ROM er bij zou ik zeggen en kijk ff in de map \waveset
misschien dat daar een setupje bij zit of een readme
Had ik al gekeken, staat alleen dat ene filetje, dostest.ecw...

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~ng/sbpci/sbpcidos.zip

Dit zijn de dos drivers en instructies, die werken voor de CT4810 versie.

• Brabrabra

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 23:19 schreef zhothaqquah het volgende:
http://www.xs4all.nl/~ng/sbpci/sbpcidos.zip

Dit zijn de dos drivers en instructies, die werken voor de CT4810 versie.
Dankje, ik zal es ff tsjekken :)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 23:19 schreef Brabrabra het volgende:

[..]

Dankje, ik zal es ff tsjekken :)
De bestanden komen van ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/audio/common/dos vandaan en de waveset van ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/audio/common/wavesets

Je moet alleen nog in sbpci.ini de plek waar de wavesets zijn en de te gebruiken IRQ, poort en DMA veranderen. Van de laatste zijn de default waarden 5, 220 en 1 en zijn dus standaard.

Dan in de autoexec.bat de volgende environmentvariabelen toevoegen, waarbij sbpci de plek is waar de bestanden zijn geplaatst. sbinit.com moet voor smartdrive geïnstalleerd zijn, omdat het anders niet opstart.

SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T6
SET SBPCI=C:\SBPCI
C:\SBPCI\SBINIT.COM

Ik denk dat de 8MB waveset ook wel gebruikt kan worden i.p.v. de 2MB waveset, maar kan geen verschil in dos horen.

Het heeft mij zes maanden gekost om hier achter deze info te komen. Deze bestanden werden niet bij mijn soundblaster pci128 (oem versie) bijgeleverd.

Wat het resultaat betreft, het kraakt minder dan de onboard sound van mijn moederbord, maar ik ben nog niet geheel tevreden erover. Al kan ik eindelijk mijn ouwe spelletjes weer met geluid draaien.

Eigenlijk zoek ik een betere kaart dan deze die goeie dos ondersteuning heeft en goed geluid geeft.
Pagina: 1