Nieuwe PC aanschaffen, advies AUB.....

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik dacht zelf aan:
Aopen kastje
Abit KA7 gewoon=non-raid
T-bird 800
128MB PC133
Maxtor 20GB @ 7200rpm IDE
Iiyama of LG 17" monitor
Geforce 2 mx, ik weet nog niet welke, en jij?
DVD drive'je
Als student is prijs WEL een kwestie, maar ook kwaliteit.... kan iemand helpen om het plaatje wat scherper te maken?

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
prima toch

Verwijderd

Heb zelf een Asus v7100 GeForce 2 MX met TV Out en bevalt prima. Lekker te tweaken.

Waarom geen RAID? Is toch maar een paar tientjes extra?

Als je geld wil sparen, pak een 5400 toeren schijf. Maakt ook nog eens minder herrie. Heb zelf een IBM 20 GB ATA100 5400 toeren en die draait prima eigenlijk.

Qua monitor zou ik altijd voor iiyama gaan, al wil ik persoonlijk op beeldgebied heel veel. Als je geld wil sparen pak je een LG.

Mijn kast is een HX08 (vond ik mooier dan HQ08) en da's een prima ding. Lekker stevig, ruim en groooot :P)

Verwijderd

Ik zou een thunderbird 900mhz pakken, scheelt niet veel met 800 en is toch weer 100mhz extra. Ik wacht nog steeds tot de prijzen gaan dalen, dat schijnt deze week te gebeuren en dan zal 800 en 900 al helemaal niet veel meer schelen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de prijs omlaag wilt krijgen: ASUS A7V of ABIT KT7 met een Duron700 (of hoger als je het na de nieuwe release haalt) en omhoog die hap naar 900.
Sowieso nog niets gezien dat niet redelijk draait op een D600 (ja Q3@1600x1200x32:+), dus met 900 zit je vlpg. goed. Hoger en je stoot je toch steeds weer op de Ram snelheden. Pas met de AMD760 en DDR is dat opgelost, maar goedkoper zal het niet zijn>:)

Oslik blyat! Oslik!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ZIet er goed, zoiets adviseer ik ook aan een huisgenoot(= ook student).

Wel met IBM harde schijf en ik zou de hercules nemen. Ik ben er alleen nog niet uit of er bij die hercules mx-jes verschil zit in geheugensnelheid.

Verwijderd

Hercules gf2mx:volgens de specs wel
oem 7ns
retail 5,5ns
Volgens het geruchten circuit zijn ze bijde even goed overclockbaar wat duid op zelfde specs. Maar dat kan uiteraard ook door extra cooling komen. mx heeft namelijk geen cooler, kan er uiteraard wel een zelf opzetten.
Ik zelf zou Elsa pakken of Abit van de mx, kijk vooral bij het aanschaffen of je tv out wil, Dvi, software e.d. Meeste hebben toch het standaard specs van Nvidia overgenomen, en overclocksoftware voor de mx is overal verkrijgbaar en uit ervaring kan ik zeggen ook goed.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
een KA7 is een Slot A je moet de K7T hebben
Pagina: 1