WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

Sitecom NIC wil niet installeren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil sind kort een met een netwerkkaart 2 PC's voor zien van internet en heb daarvoor een Netwerkkaart van sitecom gekocht.

Echter als ik hem aangesloten heb (PCI) krijg ik bij installatie de foutmelding dat er geen LANBOARD aanwezig is. Hierdoor krijg ik de kaart niet geinstald.:(

Ik draai Windows XP.Ik heb een ASUS A7V333 moederbord met AMD 2100+.

Wie kan mij vertellen waar dit aan kan liggen. In mijn oude pc (PACKERD&Bell) doet ie het zonder problemen ook daar werk ik met Windows XP.

Al vast bedankt

Edwin

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik denk dat je iets in het bios moet omzetten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

En als je een ander PCI-slot probeert?
Op woensdag 26 juni 2002 22:52 schreef Supercop1973 het volgende:
Edwin
[topic=309815/1/500]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere PCI sloten geprobeerd en ook al 2 kaarten. 1 van het merk Sitecom en 1 van het merk Edimax. Op beide zit echter dezelfde chip of zoiets van realtek 8139.

Echter krijg ik elke keer dezelfde melding dat de drivers van REALTEK 8139 niet kan installen??

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Realtek 8139? Zit die niet native in winxp? Anders gezegd, *moet* je dat ding nog wel installeren? Die foutmelding kan nl. ook goed betekenen dat er geen tweede Lanboard/Realtek/whatever geinstalleerd kan worden; zoals algemeen bekend is kunnen computers niet tellen.

Staat er (zonder dat je modem het doet) ook altijd al zo'n icoontje met twee beeldschermpjes in je tray? Of nog beter: wat staat er over het ding in je hardwarelijst vermeld?
damn, waar zat dat ding in xp ook al weer :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 12:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je boot zie je dan wel dat er een netwerkkaart is gedetecteerd door je bios. Dit is dus vlak na je post waar je bios laat zien welke kaarten ern in zitten

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
TSjaaa....heb wel een beetje verstand van pc's maar niet zo heel veel.

Het opstarten gaat zo snel daar kan ik echt niet veel in lezen....als ik in windows Xp zit geeft hij elke keer aan dat er een ethernetcontroller gedecteeerd is en dat hij drivers wil installen. maar ja die realtek 8139 wil ie dus niet installen.

Bij de Chello netwerkkaart van 3com had ik helemaal geen problemen dat plug and play.

Verwijderd

Ik heb ook die zelfde sitecom kaartjes met die realtek chip ze zien er erg el cheappo uit maar werken bij mij onder XP en onder win2K net zo goed(zelfde prestatie)als mijn erg dure 3Com kaart en mijn zeer intresant(5 ledjes aan achterzijde,zie je dus veel van)uitziende SMZ nic.
Ze worden allemaal netjes door windows herkend en werken met een driver uit XP vandaan.Alleen 2 dezelfde kaartjes in een PC geeft bij mij wel problemen met die sitecom dingen terwijl die 3Coms daar geen last van hebben.
By the way ik gebruik Asus P3bf bord en een Asus TUSL2-c bord en nog een Asus socket7 bordje(type weet ik zo gauw niet bejaard model)

Heb je hem al van PCI slot gewisseld XP configureert hem dan nmlk opnieuw en maakt een nieuwe LAN verbinding aan.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 12:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 27 juni 2002 09:29 schreef Supercop1973 het volgende:
TSjaaa....heb wel een beetje verstand van pc's maar niet zo heel veel.

Het opstarten gaat zo snel daar kan ik echt niet veel in lezen....als ik in windows Xp zit geeft hij elke keer aan dat er een ethernetcontroller gedecteeerd is en dat hij drivers wil installen. maar ja die realtek 8139 wil ie dus niet installen.

Bij de Chello netwerkkaart van 3com had ik helemaal geen problemen dat plug and play.
Wat je kan doen is een flop in je systeem stoppen en hopen dat de comp daar vanaf wil booten zolang het geen bootflop is geeft het systeem een melding en blijft het systeem "hangen" Dan kan je rustig kijken wat hij allemaal detecteert. Maar als je windows zegt dat hij een nic heeft gevonden zou het goed moeten gaan. Heb je geen irq conflict ergens

Verwijderd

Topicstarter
IRQ??? ik heb er wel eens van gehoord maar waar kan ik dat checken of ik zon probleem heb?

Indien er in de BIOS wat veranderd zou moeten worden wat zou dat dan zijn??

Nou ja ...ik hoor het wel weer

al vast bedankt
Pagina: 1