[Router] Verzend probleem

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik heb sinds kort een E-Tech dsl/cable router en nu kan me zus op haar pc niks meer verzenden via mIRC (dcc) en via msn dus via een directe verbinding.

Op mijn computer doet ie het wel want ik heb bij de de DMZ (Demilitarized Zone) Host Setup mijn ip ingesteld maar er kan er maar 1 zo ingesteld worden.

Extra info: DMZ host setup:
This feature will open all ports for incoming and outcoming data to and from one LAN computer, for purposes like Internet gaming, Video Conferencing and other services that should be fully exposed to the public network. Please note that providing unrestricted access to one of your LAN computers by setting up a DMZ Host, automatically disables the built-in Firewall of this router, possibly creating a serious security risk to ALL your LAN computers. Please setup your DMZ Host and its server applications in the most secure way and if possible, install a fully configurable software firewall. If possible, use the Virtual Server for a more safe and secure way of hosting a server for public services. Setting 0 sets the DMZ Host to inactive and enables the built-in Firewall of this router.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk, maar wat is je probleem nou?

Zusjes hebben geen MSN nodig toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Het probleem is dat ze nu niks meer kan verzenden wat ze juist wel wilt !

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Dit zal erg lastig worden omdat bij bestandjes versturen (MSN/DCC) de andere partij een poort op jouw ip (= router)pakt, die staan nu allemaal 'doorgelinkt' naar jouw computer (de DMZ) en dus niet naar je zussie....

kortom zover ik weet is het niet mogenlijk voor haar om dit te verzorgen. Vertel d'r maar dat email ook een goede oplossing is.

Mistakes are proof that you are trying...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
kun je niet op een of andere manier je nat poorten mappen?

TheS4ndm4n#1919

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:57

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

dmz is eigenlijk meer bedoeld om een webserver in te hangen. zet jezelf ook gewoon achter de router en ga even poorten forwarden.

meestal staat een beschrijving hiervan wel in je documentatie. het enige nadeel is dat je alle poorten even moet weten maar met google kom je een heel eind denk ik :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Op donderdag 27 juni 2002 09:28 schreef sh4d0wman het volgende:
dmz is eigenlijk meer bedoeld om een webserver in te hangen. zet jezelf ook gewoon achter de router en ga even poorten forwarden.

meestal staat een beschrijving hiervan wel in je documentatie. het enige nadeel is dat je alle poorten even moet weten maar met google kom je een heel eind denk ik :)
Nee DMZ is juist voor programma's die een random reeks aan incoming ports opent. Een webserver zit slechts op 1 poort en kan je door sturen via NAT.

Wat ik niet helemaal snap is het verzenden... Normaal gesproken zou zenden wel gaan vanaf achter een router, maar ontvangen wat moeilijker.

Het is zaak om nu achter de poorten van de gebruikte programma's te komen en die te forwarden naar jouw zusje.

Je kan het vaak in de documentatie vinden van het stukje software zelf, of op de support pages. Wil je echter zelf op zoek gaan, open dan het proggie dat je gebruikt en typ dan in een dosbox "netstat -a" (zonder quotes) en kijk naar alle listening ports. Daar staan dan (onder vele andere) de poorten waar dat proggie naar luistert.

Alleen ik meen dat MSN idd een random port range gebruikt. Dus of je daar succes hebt dat betwijfel ik.

Probeer overigens ook ff de firmware te upgraden. En de documentatie van een router fabrikant is vaak ook aardig om door te lezen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

goh de oplossing wordt weer ver gezocht hoor }:O

Ik denk dat de oplossing vrij simpel is, ik kan namelijk normaal vanachter mijn FreeSCO-bak ook niet senden via DCC. Echter, wanneer ik in de mIRC-opties even bij "Connect >> Local info" de Lookup method verander (ongeacht waar die nu op staat) en daarna reconnect, kan ik prima senden enzo...

try it :)

Hoi

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

daar mee heb je MSN nog niet gefixed :)

lees dit is door zou ik zeggen:

[topic=184484/1/25]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

vreemd, ik heb hier nergens geen problemen mee.

Ik heb de port-range ingesteld en het juiste ip van de betreffende pc ingevoerd in "virtual servers" en alles draait als een kogel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op woensdag 26 juni 2002 23:32 schreef BackSlash32 het volgende:
Leuk, maar wat is je probleem nou?

Zusjes hebben geen MSN nodig toch?
Voor die discussie hebben ze de HK uitgevonden ;)

Dat die nu down is, is jammer voor je >:)
Pagina: 1