Toon posts:

nieuwe webcam, windows schokt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds een dag of 2 een webcam (labtec webcam, zou dezelfde zijn als een logitech webcam). De webcam zit op de usb poort en heeft zichzelf geinstalleerd. Nou wil het zo zijn dat ik sinds ik die webcam geinstalleerd heb mijn hele pc iedere minuut ofzo een keer schokt. Dingen die ik dan tik komen later wel in beeld, maar alles staat even "stil". Erg irritant. Nog irritanter is dat dit op den duur (tot de onvermijdelijke reboot) steeds regelmatiger gaat gebeuren, tot er met de pc werkelijk niet meer te werken valt. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, m'n bios opnieuw irq's uit laten delen (ik heb namelijk een oud VIA mainboard dat wel eens problemen op wil leveren met usb) en alle via drivers en usb filters/patches geinstalleerd. Ik heb overigens wel een el cheapo tv-kaart erin zitten en ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft.

Iemand idee'en wat ik zoal nog meer kan doen?

Verwijderd

heb je die webcam altijd aangesloten?
als je die tv-kaart er uit haalt, zijn er dan nog problemen?

Verwijderd

Topicstarter
sterker nog, ik heb de webcam er nu uitgetrokken en heb die rare schokmomenten nog steeds, maar ik weet zeker dat het gekomen is bij het installeren.

Verwijderd

ik zie "Windows opnieuw geinstalleerd" nog niet in je lijstje staan. Als je helemaal desperated bent en je weet niet meer wat er nou mis is, dan gooi je toch gewoon windows er opnieuw op? tijdens de installatie de webcam gewooon even laten detecteren/installen en hopen dat je pc weer als een tierelier draait :P

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Op donderdag 27 juni 2002 02:59 schreef f0rce het volgende:
ik zie "Windows opnieuw geinstalleerd" nog niet in je lijstje staan. Als je helemaal desperated bent en je weet niet meer wat er nou mis is, dan gooi je toch gewoon windows er opnieuw op? tijdens de installatie de webcam gewooon even laten detecteren/installen en hopen dat je pc weer als een tierelier draait :P
ja...wat moet hij hier nu mee :?

[ontopic]
Kijk eens via start > uitvoeren > msconfig > opstartprogramma's (voor win98) welke progjes er allemaal op de achtergrond draaien. Waarschijnlijk is met de software voor je webcam of tvkaart een toepassing geinstalleerd die op de achtergrond de boel zit te vertragen. Dan kan je altijd even proberen dat progje uit te schakelen in msconfig. Je kan idd het ook eens proberen zonder je tv-kaart erin, om te zien of hij dan ook nog vertraagd.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 02:59 schreef f0rce het volgende:
Persoonlijk vind ik dat echt een slechte optie, ik moet alles weer opnieuw installeren/ je houd vaak meer drek over dan waar je mee begon. Verder vind ik mezelf tweaker/nerd genoeg om dit op te lossen, zo leer je nog eens wat. Ik herinstalleer windows eigenlijk nooit, ook nooit echt het nut van ingezien als je de zaak goed clean houd. Misschien wel een idee om een keer via het netwerk een image te brouwen, maar dat is het dan ook.
Pagina: 1