[RC5] lage mkeys/s

Pagina: 1
Acties:

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Ok ik ben sinds een paar dagen met RC5. Maar nu valt mij op dat mijn Mkey rate laag is als ik ga vergelijken met iemand van school.
ik heb een celeron 1200@1600 en draai een koe onder XP(tualatin core) en haal zo 4.1 mkeys/s. Als ik in mijn taskmanager kijk neemt mijn koe 99% Cpu dus dat lijkt wel ok.
Maar een vriend van mij heeft een TB 1400 en die haalt zeker 5 mkeys/sec of meer zegt hij. ik haal met sisoft 4089 drystone en 2008 whetstone en met de multimedia bench 7946 integer en 9640 floating piont. Mijn vriend haalt met sisoft (veel) minder dus leek het mij dat hij met RC5 ook minder moest halen. Hij draat trouwens Win2000
Mijn koe moet altijd een microbench uitvoeren voordat hij weet welke core hij gebruikt. Hij pakt dan altijd #2 RG class 6.
Mijn vraag is dus of dat er iets in mijn instellingen fout staat waardoor ik een lage keyrate heb? of loopt mijn vriend maar wat te zwammen en is dit een normale keyrate?

Verder vond ik dit oude topic [topic=108703/3/25] maar daar stonden nog maar weinig nieuwe CPU's in (logisch die waren toen nog niet uit).

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 23:07
AMD graast gewoon beter dan Intel. Hoe het komt? Geen flauw idee maar het is gewoon zo :)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:11 schreef Witlof het volgende:
AMD graast gewoon beter dan Intel. Hoe het komt? Geen flauw idee maar het is gewoon zo :)
Tja maar je zou toch verwachten dat als je een hogere score in sisoft haalt dan iemand, dat je die ook met RC5 zeker moet bij kunnen houden.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je kan gewoon een nieuwere versie van de }:O downloaden, desnoods een pre-release. Daar heb ik 5 machines mee draaien, en nog geen errors tegen gekomen.

Juist

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:22 schreef Jeldert het volgende:
Je kan gewoon een nieuwere versie van de }:O downloaden, desnoods een pre-release. Daar heb ik 5 machines mee draaien, en nog geen errors tegen gekomen.
met de pre release vind hij de CPU wel, maar ik ga niets op vooruit verder.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op woensdag 26 juni 2002 22:37 schreef memendo het volgende:

[..]

met de pre release vind hij de CPU wel, maar ik ga niets op vooruit verder.
Alleen dat hij niet elke keer hoeft te benchmarken, wat toch aardig wat tijd kost.

En volgens http://www.teamanandtech.com/speed.asp moet je zo'n 4,4 kunnen halen, dus je zit wel aardig in de buurt.
Ik heb een Cel700@877, en die zou 2,4 moeten halen, maar hij haalt ook maar 2,3 ofzo, dus je zit wel goed.
Die tbird zou 4 mkeys moeten halen.

Juist

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:48 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Alleen dat hij niet elke keer hoeft te benchmarken, wat toch aardig wat tijd kost.

En volgens http://www.teamanandtech.com/speed.asp moet je zo'n 4,4 kunnen halen, dus je zit wel aardig in de buurt.
Ik heb een Cel700@877, en die zou 2,4 moeten halen, maar hij haalt ook maar 2,3 ofzo, dus je zit wel goed.
Die tbird zou 4 mkeys moeten halen.
Kijk daar heb ik wat aan. Die gast zit dus gewoon te fokken.
TnX

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 23:07
Op woensdag 26 juni 2002 22:18 schreef memendo het volgende:

[..]

Tja maar je zou toch verwachten dat als je een hogere score in sisoft haalt dan iemand, dat je die ook met RC5 zeker moet bij kunnen houden.
Bij sisoft heeft je Video-kaart, geheugen, HDD en weet ik allemaal nog meer invloed op het resultaat. Bij RC5 heeft alleen een hogere snelheid van de CPU resultaat tot verbeteringen. Geheugen en video-kaart heeft hier geen enkele invloed op.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op woensdag 26 juni 2002 22:55 schreef memendo het volgende:

[..]

Kijk daar heb ik wat aan. Die gast zit dus gewoon te fokken.
TnX
ik haal met een 1.2ghz tbird 5.1 mkeys ofzo, hij loopt dus niet te fokken

ps: of was het nou iets meer dan 4 :D

dan loopt ie wel te fokken...hum...vaag...ik d8 dat ik iets van 4.8 had..

die vriend van je zou in ieder geval 4.7mkeys halen...

ma ma ma ma ma macron one

Pagina: 1