Toon posts:

En zoals Thorry al zei is 3d mark zo onbetrouwbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[topic=533975/1/999]

Echt wel jammer dat er zulke opmerkingen geplaatst worden.
3DMark2001 is zeker geen onbetrouwbaar programma.

De verschillende uitkomsten qua scores hebben meer te maken met gebruikers die niet goed weten hoe ze met 3DMark2001 moeten omgaan dan dat dit programma onbetrouwbaar zou zijn.

Voorbeeld :
Op woensdag 26 juni 2002 19:11 schreef TheDuke70 het volgende:
Test 1 - 7950
http://service.madonion.com/compare?2k1=3795472

Test 2 - 7966
http://service.madonion.com/compare?2k1=3795518

Test 3 - 7976
http://service.madonion.com/compare?2k1=3795574

0,3 % verschil tussen de 3 testen das betrouwbaar genoeg voor mij.

Waarneer je daarintegen het programm niet afsluit en 2e run erachteraan doet krijg ik wel een groter verschil, scheelt inderdaad zo'n kleine 100 punten

Test 4 - 7885
http://service.madonion.com/compare?2k1=3795641

ps. Videokaart niet overklokt, proc 1200@1275
Op woensdag 26 juni 2002 19:10 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Voor een score hoef je alleen maar de eerste vier games te selecteren :)

3dmark2001 is niet betrouwbaar, gebruik rambooster dan eens om alles uit je geheugen te zappen en bench dan nog eens (ik heb maar 256 en altijd een andere score).
Op woensdag 26 juni 2002 20:04 schreef TheDuke70 het volgende:

[..]

Hehe Rambooster is niet betrouwbaar zal je bedoelen, eerst maak je je geheugen schoon, begint met benchmark maar ondertussen loopt je geheugen gewoon weer vol met DLL's . Doet me denken aan zo'n soort zelfde optie die Tweak XP kent : Dwing Windows om DLL's uit het geheugen te halen.

Das leuk voor een korte periode maar als windows ze weer aanroept staan ze vrolijk weer in het geheugen, terwijl jij aan het benchen ben.

Had ongeveer hetzelfde, ik stop alle niet nodige processen van windows XP en kom uit op 14. Nog geen minuut later waren het er weer 17 zonder er iets voor te doen. Dit waren onder andere spoolsv.exe, devldr32.exe en ctfmon.exe. Als ik op dat moment terwijl windows ze weer aan het laden is aan het benchen ben, tja dan moet ik er ook niet gek van opkijken als ik constant andere scores krijg.

Denk dat je het daar eerder moet zoeken dan in de onbetrouwbaarheid van 3DMark2001
Komt uit het topic :

[topic=431930]

ps. over auto-updates bijvoorbeeld nog maar niet te spreken die door benches heen (ongemerkt door de gebruiker overigens) automatisch worden gestart om bijv. de laatste virus definities files of windows update binnen te halen.

Een 123 antwoord heb ik (nog) niet voor Exterminator maar ik zou eerst wel eens enkele dingen willen weten.

Maar ja topic is weer dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
la ma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:35 schreef [Airwolf] het volgende:
Als je nou ffies de search had gebruikt, dan kwam je uit bij het volgende topic.

[topic=532678/1/100]

Daar had je op de user zijn naam geklikt en zag je dit topic:

[topic=532708/1/50]

En dan had je gezien dat je dit topic helemaal voorniets heb gemaakt.

En had je niet zolang hoeven typen en quoten wat je nu heb gedaan.
Huh ? Blijkbaar begrijp jij me niet helemaal. Ik was helemaal niet op zoek naar Topics, ik vraag me af waarom topic dicht moet.

[topic=533975/1/999]

Daarbij verbaas ik mij nogal dat dat Adjes (er was er nog een) zulke opmerkingen plaatsen als :

En zoals Thorry al zei is 3d mark zo onbetrouwbaar als de pest

of

3dmark is onbetrouwbaar zoals je in de FAQ kunt lezen, vandaar dat deze discussie weinig nut heeft.
[topic=530440/1/999]

Vandaar bovenstaande uitleg (wat overigens niet veel meer is dan wat knippen en plakken uit een andere topic) want blijkbaar kunnen sommige adjes ook niet goed uit de weg met 3DMark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:35 schreef [Airwolf] het volgende:
la ma
np

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 26 juni 2002 23:05 schreef TheDuke70 het volgende:

[..]

np
Mja ik d8 dat je wat anders bedoelde vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Och, je manipuleert 3DMark alleen maar en krijg je oneerlijke scorevergelijkingen.
Ik vergelijk het gewoon met cheaten in een game :)

p.s. Ik run meestal 3DMark niet voor de score, maar voor eem stabiliteitstest van mijn systeem :P ( Leuke tool als je je PC OC'ed heb :) )

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 00:02 schreef Vinnie het volgende:
Och, je manipuleert 3DMark alleen maar en krijg je oneerlijke scorevergelijkingen.
Ik vergelijk het gewoon met cheaten in een game :)

p.s. Ik run meestal 3DMark niet voor de score, maar voor eem stabiliteitstest van mijn systeem :P ( Leuke tool als je je PC OC'ed heb :) )
Waar slaat dit in GODSNAAM op ? Waarom zou ik manipuleren ? Dan heb ik toch alleen mezelf ermee ? Doe eens effe normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande instellingen heb ik moeten uitzoeken om zover te komen. Geen cheat of wat dan ook.
Op woensdag 26 juni 2002 01:05 schreef TheDuke70 het volgende:
- Laatste driver geinstalleerd : Detonator 4 Versie 29.80
- Niveau mipmap-detail gezet op : Beste prestatie
- Klokfrequenties gezet op : 240/500@260/580MHz *
- Fast Writes Enabled in Videobios
- Extra cooler geplaatst gewoon voor de bestaande cooler/heatsinks.
- Bios geoptimaliseerd waarvan oa. MEM instellingen.
- Alle overbodige processen gekilled uit taakoverzicht.

* per 5 Mhz core en per 10 Mhz mem exact uitgezocht hoever ik kon gaan. (betekende ongeveer 20 keer 3Dmark draaien voordat ik het wist. Om dan nog maar niet te spreken over de verschillende Detonator driver versies en kleine schommelingen die 3Dmark met zich meebrengt).

In verband met FSB 150 en overklokken processor (1200@1350 9x150) de voltages aangepast :
175v@1.85v CPU Core Voltage
3.5v@3.65v 3.3V Voltage
2.45@2.85v DDR Voltage

En dan 3DMark2001se Build 330 gedraaid. (Vooral niet een 2e keer 3Dmark achter elkaar draaien maar programma opnieuw opstarten. Is altijd langzamer, is mijn persoonlijke ervaring)

En daarna vergeten om na het benchmarken de Klokfrequenties weer terug te zetten en na enkele uren RTCW, SOF II, Q3 maar overklokt laten staan.
En dan blijkt er niemand tot (nog toe en met dezelfde Video Kaart) ongeveer 1450 MHz er voorbij te kunnen.

Geen voltmods ect. gewoon goed koelen en tweaken.

http://service.madonion.com/compare?2k1=3788288

[afbeelding]
3DMark2001se Build 330 score 8647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:14 schreef TheDuke70 het volgende:

[..]

Waar slaat dit in GODSNAAM op ? Waarom zou ik manipuleren ? Dan heb ik toch alleen mezelf ermee ? Doe eens effe normaal.
Rustig maar :) Kben ook maar een mens ( tenminste dat hoop ik ;))
Ik bedoelde vooral wat hier beneden staat. Als je dingen weglaat ofzoiets dergelijks dan manipuleer je de score gewoon drastisch.
Op woensdag 26 juni 2002 19:10 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Voor een score hoef je alleen maar de eerste vier games te selecteren :)

3dmark2001 is niet betrouwbaar, gebruik rambooster dan eens om alles uit je geheugen te zappen en bench dan nog eens (ik heb maar 256 en altijd een andere score).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 00:21 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Rustig maar :) Kben ook maar een mens ( tenminste dat hoop ik ;))
Ik bedoelde vooral wat hier beneden staat. Als je dingen weglaat ofzoiets dergelijks dan manipuleer je de score gewoon drastisch.
[..]
o hehe, las het blijkbaar met donkere bril hehe. Je had me wel tuk voor een sec. hehe >:)

Nee wat hij bedoelt is dat je inderdaad alleen maar de eerste 4 tests hoeft te draaien voor een uitslag en gelijk heeft die, waarom alle tests ? Omdat die dan zou crashen ? Nou dat heb ik al eens bewezen maar met alle plezier weer hoor.
[topic=374563/1/150]
Als je aan het testen ben is het verdraaid handig (zeker als je verschillende tests achter elkaar doet) om overbodige tests uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:28 schreef TheDuke70 het volgende:

[..]

o hehe, las het blijkbaar met donkere bril hehe.

Nee wat hij bedoelt is dat je inderdaad alleen maar de eerste 4 tests hoeft te draaien voor een uitslag en gelijk heeft die, waarom alle tests ? Omdat die dan crashed ? Nou dat heb ik al eens moeten bewijzen maar met alle plezier weer hoor.
Als je aan het testen ben is het verdraaid handig (zeker als je verschillende tests achter elkaar doet) om overbodige tests uit te zetten.
Moet je ook niet doen als het nacht is :P

Achjah, het "kan" idd. Maar als scoreresultaat op internet zetten en vergelijken met andere GoT-ers enzo lijkt me niet zo mooi :o

Ik kan ook bepaalde tests uitzetten om een mooiere score te krijgen van me Voodoo5, maar dat doe ik gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 00:32 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Achjah, het "kan" idd. Maar als scoreresultaat op internet zetten en vergelijken met andere GoT-ers enzo lijkt me niet zo mooi :o
Das puur persoonlijk natuurlijk maar om een voorbeeld te geven, ben ik begonnen met 5540 en zit nu op 8600. Oftewel mijn spellen gaan een flink stuk soepeler dan voorheen en dat allemaal gratis en met dezelfde kaart! Daarnaast moet je het natuurlijk leuk vinden om te tweaken anders heb het idd niet veel zin.
Op donderdag 27 juni 2002 00:32 schreef Vinnie het volgende:

Ik kan ook bepaalde tests uitzetten om een mooiere score te krijgen van me Voodoo5, maar dat doe ik gewoon niet.
Hehe nee dat kan je niet. De eerste 4 tests samen worden een score. Al draai je alle tests heb je toch een score alleen van de eerste 4 tests. joeiw snap nu ? Je kan er geen mooiere score of wat van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:43 schreef TheDuke70 het volgende:
Das puur persoonlijk natuurlijk maar om een voorbeeld te geven, ben ik begonnen met 5540 en zit nu op 8600. Oftewel mijn spellen gaan een flink stuk soepeler dan voorheen en dat allemaal gratis en met dezelfde kaart! Daarnaast moet je het natuurlijk leuk vinden om te tweaken anders heb het idd niet veel zin.
Mjah, van 3200 naar 4200 was ook wel leuk om te zien na een OC ;) ( zelfde videokaart jah ;))
Hehe nee dat kan je niet. De eerste 4 tests samen worden een score. Al draai je alle tests heb je toch een score alleen van de eerste 4 tests. joeiw snap nu ? Je kan er geen mooiere score of wat van krijgen.
Whoops, x-cuse moi dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Paar dagen verder ...
Graag had ik toch wat reacties van de Adjes gezien (en topic is nog steeds dicht). Anders heeft dit zo weinig zin dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp wilde je een discussie starten in een draad op OC, die is gesloten? Dus je mag hier vragen waarom die draad dicht ging, inhoudelijke 3Dmarks discussies of whatever horen hier niet thuis (anders gezegd, die draad die je noemde die gesloten is wordt hier niet voorgezet).

De sluitmessage van die draad was IMO duidelijk genoeg.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 12:56 schreef TgF het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wilde je een discussie starten in een draad op OC, die is gesloten?
Ja

Dus je mag hier vragen waarom die draad dicht ging, inhoudelijke 3Dmarks discussies of whatever horen hier niet thuis
Dat was ook niet de opzet. Zoals ik hierboven al zei (effe lezen aub, wordt wel lang idd) verbaas ik mij over opmerkingen van adjes omtrent 3DMark, en geef ik daar dan ook een reactie op gericht aan de Adjes met wat onderbouwing.
(anders gezegd, die draad die je noemde die gesloten is wordt hier niet voorgezet).
Dat wordt het ook niet want de topic starter heeft een probleem met FSB in combinatie met een 3DMark score (en heeft die naar mijn weten nog steeds).

Maar als anderen hier dan ook gaan reageren (dus ik neem aan dat hier niet alleen de adjes kunnen reageren) geef ik natuurlijk wel een reactie.
De sluitmessage van die draad was IMO duidelijk genoeg.

:?
Nou niet dus, en vandaar deze onderbouwde topic gericht aan jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan stel ik voor dat de betreffende FAQ schrijver een toelichting doet waar de conclusie op gebaseerd is dat 3DMark onbetrouwbaar zou zijn (ik kan daar niet echt over oordelen).

Feitelijk is dat dus je vraag: "waarom zou 3DMark onbetrouwbaar zijn?" zoals in de FAQ staat aangegeven.

En ja, niet alleen Adjes en Modjes kunnen hier reageren, maar dat had je al door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 16:35 schreef TgF het volgende:
Dan stel ik voor dat de betreffende FAQ schrijver een toelichting doet waar de conclusie op gebaseerd is dat 3DMark onbetrouwbaar zou zijn (ik kan daar niet echt over oordelen).
Hee cool, dat zou inderdaad mooi zijn. Zo had ik het nog niet bekeken. Als hij een toelichting kan geven graag.

Feitelijk is dat dus je vraag: "waarom zou 3DMark onbetrouwbaar zijn?" zoals in de FAQ staat aangegeven.
euh... Ja :) (effe denke maar daar komtwel op neer denk)
En ja, niet alleen Adjes en Modjes kunnen hier reageren, maar dat had je al door ;)
Ja, ik had in eerste instantie zoiets verwacht dat alleen de topicstarter in combinatie met Adjes zouden kunnen babbelen of zo maar weer wat geleerd *D
Pagina: 1