Adaptec 19160 en promise ata100 op P2B-f

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een vriend van me heeft in zijn pc(ASUS p2b-f) een adaptec 19160 scsi controller, en een promise ata100 controller. Het geheel is gevuld met een scsi schijf en nu 2 ide. De pc boot op een ide schijf, en die start dan windows door op de scsi. Maar die scsi schijf komt op de een of andere manier altijd achteraan te staan, de f in dit geval. Nu is dat niet zo erg, maar nu moet er een ide hdd bij, maar dan boot windows niet meer. In de bios van het mobo kan je alleen kiezen of i eerst van ide of van scsi moet booten(ide staat dan voor de onboard controller, scsi voor de ata100 controller en de scsi). Als er nu een schijf bij komt kan i de f niet meer vinden. In de bios van de scsi controller kan je zoveel instellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en in de ata controller kan je volgensmij niets instellen(ikzelf heb een highpoint en heb daarin ook een bios waar ik in kan stellen hoe of wat i moet booten). Is zoiets er ook bij de promise? Of kan ik op de een of andere manier instellen dat i enkel van de scsi kaart boot? Of dat de promise niet boot? Heb gezocht op promise en niet booten, maar krijg dan enkel dingen waar i dus doet wat wij hier willen bereiken, niet booten van de ata.

I, for one, like Roman numerals

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SCSI en Promise kaart omdraaien :)

Klinkt lullig, maar kan toch helpen.
In de bios kies je als boot device SCSI, dir promise wordt ook als scsi gezien, en nu misschien wel als eerste, als je ze omdraait ziet ie eerst de scsi.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Def_P
  • Niet online
De kaarten omwisselen, of in andere pci sloten maakt niets uit. De adaptec word altijd als laatst gevonden.

Verwijderd

Hoihoi

Ik heb ook een Asus moederbors een TUSLC2 met een celeron 1200 erop geprikt. Ik kan in mijn bios prioriteiten toekennen aan de pci sleuven d.w.z. ik kan aan PCI slot 1 een hogere prioriteit toekennen dan een slot 2 en verder. Kun jij dit niet (bios update)? Daarna de SCSI kaart in slot 1 en voila. :9

Verwijderd

Dat is de controller die maf doet ales er fiverse dinegene wegebrirueen ediz uih fuedh .

hang si fasdu ber anelkisuntra fa die evleale ekjet preao hangg sing, angkire fang do ganegegre do.

efajet?

• Def_P
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:35 schreef rogier126 het volgende:
Hoihoi

Ik heb ook een Asus moederbors een TUSLC2 met een celeron 1200 erop geprikt. Ik kan in mijn bios prioriteiten toekennen aan de pci sleuven d.w.z. ik kan aan PCI slot 1 een hogere prioriteit toekennen dan een slot 2 en verder. Kun jij dit niet (bios update)? Daarna de SCSI kaart in slot 1 en voila. :9
Ik heb zelf sinds kort ook een tusl2-c(had de p2b-f), maar naar wat ik heb begrepen is dat prioriteit niet de volgorde van initialiseren maar de voorrang die eventueel gegeven moet worden als er meerdere pci kaarten tegelijk aanvragen willen doen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Probleem is volgende mij vrij makkelijk op te lossen. (Niet als je schijven vol data staan uiteraard)

Windows (<> NT/2K/XP) zet de alle primary partition in de volgorde die het kan vinden. Volgens mij kan je door alleen de IDE bootpartitie en de (WINDOWS) partitie op de SCSI schijf primary te maken en de rest als extended partitie(s) in te richten ervoor zorgen dat ie de bootpartitie als C schijf ziet en de SCSI primary partitie als D.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Def_P
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 21:34 schreef Papillon het volgende:
Probleem is volgende mij vrij makkelijk op te lossen. (Niet als je schijven vol data staan uiteraard)

Windows (<> NT/2K/XP) zet de alle primary partition in de volgorde die het kan vinden. Volgens mij kan je door alleen de IDE bootpartitie en de (WINDOWS) partitie op de SCSI schijf primary te maken en de rest als extended partitie(s) in te richten ervoor zorgen dat ie de bootpartitie als C schijf ziet en de SCSI primary partitie als D.
Deze theorie had ik ookal bedacht, maar alle schijven staan redelijk vol(op de nieuwe na). En wat ik dan ook niet snap is, een nieuwe hdd bevat nog geen partitie, dus zou i ook niet in het bootproces moeten voorkomen, maar dat doet i wel. Dus zal een extended ook wel in de boot zooi mee doen, of denk ik verkeerd?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat voor windows gebruik je dan?

In NT/2K en XP kan je in de storage manager (datgene voor partitioneren (ik ben geen windows kenner)) zo opgeven met wek drive letter een partitie/schijf moet opkomen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1