Een vriend van me heeft in zijn pc(ASUS p2b-f) een adaptec 19160 scsi controller, en een promise ata100 controller. Het geheel is gevuld met een scsi schijf en nu 2 ide. De pc boot op een ide schijf, en die start dan windows door op de scsi. Maar die scsi schijf komt op de een of andere manier altijd achteraan te staan, de f in dit geval. Nu is dat niet zo erg, maar nu moet er een ide hdd bij, maar dan boot windows niet meer. In de bios van het mobo kan je alleen kiezen of i eerst van ide of van scsi moet booten(ide staat dan voor de onboard controller, scsi voor de ata100 controller en de scsi). Als er nu een schijf bij komt kan i de f niet meer vinden. In de bios van de scsi controller kan je zoveel instellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en in de ata controller kan je volgensmij niets instellen(ikzelf heb een highpoint en heb daarin ook een bios waar ik in kan stellen hoe of wat i moet booten). Is zoiets er ook bij de promise? Of kan ik op de een of andere manier instellen dat i enkel van de scsi kaart boot? Of dat de promise niet boot? Heb gezocht op promise en niet booten, maar krijg dan enkel dingen waar i dus doet wat wij hier willen bereiken, niet booten van de ata.
I, for one, like Roman numerals