Router en download snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
FF een vraagje,

Kan een router de download snelheid beinvloeden..
Dan met name die van ftp's??

kep btw een Sitecom DC-201 (incl. 4p switch dus)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hoe bedoel je beinvloeden :?

Zelf regelen, of dat het door je router langzamer word ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kan wel, maar dan moet je wel een hele oude router hebben die 'sitecom' van jouw moet geen probleem zijn

downloads worden beperkt door de uploads van anderen... check of je niet ergens nog een kazaa/edonkey achtige tool hebt draaien.

of mischien is je router wel brak :?

A wise man's life is based around fuck you

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
Op woensdag 26 juni 2002 21:37 schreef Pizzaman het volgende:
Hoe bedoel je beinvloeden :?

Zelf regelen, of dat het door je router langzamer word ?
Het laatste..

Die router heeft ook een ingebouwde firewall en ik dacht dat die misschien door het nog es extra te checken de download snelheid naar beneden haald.

(ik weet wel dat ie voordat ie verbinding maakt eerst iets checked want bij bv Outlook verbind ie wel gelijk maar het duurt een stuk langer voordat ie echt gaat dl-en)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Kan je die firewall niet tijdelijk uitzetten en zo een test doen :?

Maar hoe meer schakels er tussen zitten hoe langzamer het wordt :?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het zou kunnen dat je pign wat hoger wordt maar voor download maakt dat echt helemaal niks uit

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach die electronica in dat ding werkt waarschijnlijk wel op een 100 maal hogere snelheid dan jou verbinding aankan, dus denk niet dat je het erg merkt.
Hooguit dat je wat meer latency hebt, maar dan praat je volgens mij ook over nanoseconden, als je kijkt dat een ping van hier naar amerika soms is 60ms heen en terug is (en dan gaat ie toch wel door een hoop routers) dan zal dat toch best meevallen.

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Zo'n thuis routertje (edimax, linksys, etc) heeft wel degelijk effect op je download snelheid. Zelf heb ik de Linksys router, en die heeft een max snelheid van 3,2 Mbit down (Nog altijd meer dan mijn inet verbinding). en kan max 10 sessie simultaan aan. Bij eventuel meerdere sessie gaat hij om en om schakelen en dan zakt mijn snelheid helemaal in elkaar...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb zelfde router en ben online gamer (cs er) dus ping en snelheid zijn heel belangrijk voor moi :)

ping / stabiliteit zijn het zelfde als voor ik router had, nog steeds 40 ping met chello en null loss en choke.

en download speed meet ik ook nog steeds zelfde als voor ik em had.

en die firewall die der inzit, das gewoon de NAT wat ze der mee bedoelen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1