Toon posts:

[CM] standen voor je computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat even te fantaseren over mijn casemod die ik wil gaan maken. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk niet 1 stand wil hebben voor mijn computer.
-Als ik mp3s luister of divX kijk, dan wil ik mijn kast niet horen (duz ultra silent mode) en ik hoef ook geen fancy lichtjes die knipperen enzo...
-Als ik gewoon druk aan het werk ben mag hij best wel wat meer geluid maken (duz bv koeler op 12 v)
- En op een lan wil ik iedereeen zien :9~ duz moet alles uit de kast worden gehaald...

Is het mogelijk om 1 knop op je kast te maken die een soort van voorgeprogrameerde standen mogelijk maakt. Duz 1 schakelaar waarmee je je presets kan regelen ?
(een schematje en wat tipz zouden leuk zijn ;))

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 21:36 schreef ChiMero het volgende:
ik zat even te fantaseren over mijn casemod die ik wil gaan maken. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk niet 1 stand wil hebben voor mijn computer.
-Als ik mp3s luister of divX kijk, dan wil ik mijn kast niet horen (duz ultra silent mode) en ik hoef ook geen fancy lichtjes die knipperen enzo...
-Als ik gewoon druk aan het werk ben mag hij best wel wat meer geluid maken (duz bv koeler op 12 v)
- En op een lan wil ik iedereeen zien :9~ duz moet alles uit de kast worden gehaald...

Is het mogelijk om 1 knop op je kast te maken die een soort van voorgeprogrameerde standen mogelijk maakt. Duz 1 schakelaar waarmee je je presets kan regelen ?
Nou je zou toch gewoon van alles in een schakeling kunnen bouwen, dus bijvoorbeeld voor de LAN/patser-stand de CCFL en de fan op 12v, op de idle-stand alleen de fan op 5v, enzo.

Verwijderd

Tja, tuurlijk kan dat. Neem een PLD'tje, een stel switches (Fets of torren) en hang daar je elektronica achter. Dan kun je alles maken zoals je het zelf wilt. Dat is de mooiste en meest compacte manier.
Of met een meerstandenschakelaar, dan schakel je dat ding op wat je wilt gebruiken, in combinatie met wat relais of zo. Use your fantasy!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op woensdag 26 juni 2002 21:36 schreef ChiMero het volgende:

heb je geen Natuurkunde op school gehad, daar leerde ik m'n schemaatjes maken :?

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

anders laat je alle schakelingen door de comp uitvoeren via de lpt poort je kan dan met 31 knopjes een systeem van 255 schakelingen aansturen dan kun je dus gewoon met een schakelaar een boolean regelen
geen gedoe met je soldeerbout :+

Verwijderd

En anders meerdere schakelaars naast elkaar,
alles naar beneden is Silent,
alles naar boven is patser/bluffer.

Verwijderd

je kan toch gewoon alles apart schakelen

en daaroverheen nog bijv een knop om al het licht uit te doen?

alle minpolen dus bijv.

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

jll

haha ja en voor je lan/patser stand zou ik dan iets maken dat je dus met een ab die actie kan in schakelen :9~

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Verwijderd

Je maakt een BayBus, met 3 standen schakelaars of met draaiknoppen. En als je DIvX kijkt zet je alles op uit en zo verder naar alles aan op een LAN.

Verwijderd

als je nog een deurtje hebt, kan je het nog fancier maken door ook nog eens allemaal coole ledjes erbij doen om de standen aan te duiden. lekker standaard :P maar goed ;)

OF, je maakt zo'n hele grote knop ergens, zo eentje waarvoor je eerst zo'n ding omhoog moet doen voordat je bij de switch komt waar dan van dat geel-zwart afbakening omheen zit, waarmee je dan alles in 1 keer regelt... ehh ja, alle minpolen dus op die knop -> alles aan of uit :9

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53
Heb ik al tijden in gebruik
Schakelaar helemaal links casefans aan/uit
Middelste schakelaar: 5 of 7 volt.
schakelaar rechts: waarde schakelaar midden (5/7 volt) of 12 volt.

5 volt 's nachts, 7 overdag en 12 als het echt een keer moet, overklokken ofzo..

fototje:
klik me

de 0 standen zijn natuurlijk wel altijd 5 volt voor de zekerheid, ik heb nl alles in serie staan.. dit is dus

2 fans voeding, southbridge, cpu, geforce, 3 casefans.

Is zo makkelijk zelfs mijn vriendin kan het :)
en als ik 's nachts aan het edonkeyen ben hoor ik werkelijk niets! echt relax
Pagina: 1