[ECCP] multiprocessor probleem :?

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
zo, weeres wat anders dan /31 >:)

ff serieus:
ik heb naar aanleiding van het laatste artikel over ECCP op de frontpage van t.net die eccp client geinstalleerd, en ik heb een pc met 2 procs (dual 450mhz).
maar het rare is dat die wazige rekenaar slechts 50% van elke processor gebruikt (dus niet 100% van één proc, of whatever, gewoon per proc 50%)
dat vind ik dus niet genoeg.
die instellingen wat betreft processor prioriteit helpen daar nix bij.
Ik kon het in de UTFS niet vinden, evenals de RTFM...
dus hoe kan ik de eccp client beide cpu's laten gebruiken ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Bij Dual processor zie je in je taskmanager inderdaad 50% staan als eccp (of rc5) op 1 processor draait. Dan staat 1 processor dus wel gewoon voor 100% te rekenen.

100% bij de taskmanger betekend dus van het totaal. Dus om het duidelijk te maken, stel dat je een quad machine zou hebben, met op iedere processor eccp (of rc5) dan geeft taskmanager 25% aan per processor, 4x 35% maakt samen 100%

DPC Team ColdFusion

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 21:27 schreef Mar het volgende:
Bij Dual processor zie je in je taskmanager inderdaad 50% staan als eccp (of rc5) op 1 processor draait. Dan staat 1 processor dus wel gewoon voor 100% te rekenen.

100% bij de taskmanger betekend dus van het totaal. Dus om het duidelijk te maken, stel dat je een quad machine zou hebben, met op iedere processor eccp (of rc5) dan geeft taskmanager 25% aan per processor, 4x 35% maakt samen 100%
euhm... ???
ik zie dus in het windows XP Performance grafiekje bij elke processor een rechte lijn van 50%, dus niet per proc een lijn van 100% zoals ik het wil...
want dat is dus de ware 100%, die heb ik wél eens gehad met de rc5-koe...

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 21:24 schreef BaatZ het volgende:
zo, weeres wat anders dan /31 >:)

ff serieus:
ik heb naar aanleiding van het laatste artikel over ECCP op de frontpage van t.net die eccp client geinstalleerd, en ik heb een pc met 2 procs (dual 450mhz).
maar het rare is dat die wazige rekenaar slechts 50% van elke processor gebruikt (dus niet 100% van één proc, of whatever, gewoon per proc 50%)
dat vind ik dus niet genoeg.
die instellingen wat betreft processor prioriteit helpen daar nix bij.
Ik kon het in de UTFS niet vinden, evenals de RTFM...
dus hoe kan ik de eccp client beide cpu's laten gebruiken ?
welke windows versie ??

Hier heb ik alsvolgt :

Windows 2000 server
2 x P3 - 1000
2 clients , ecc1 ,ecc2
start van allebei de clients de commandline op.
en zet in taskmanager/taakbeheer de affinity/affiniteit voor de client respectievelijk ecc1 op proc 1 en ecc2 op proc2.

zo werkt het bij mij prima,
hopelijk heb je wat aan de info ;) (of iemand anders)
ik gebruik overigens deze client, http://ucsub.colorado.edu/~brazier/programs/eccp109w.zip
let op deze commandline uitvoering staat standaard op de prioriteit normal ipv idle }:O

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Mar, je vergeet iets. Hoe je dit oplost :P

Je moet gewoon de client in een tweede map nogmaals installeren en dan van daar uit ook runnen.

Niet gewoon kopieren want dan werken beide processors aan hetzelfde en dat is niet wat je wilt :)

Vergeet ook niet beide clients in je startup groep te zetten :)

Welkom bij DPC-ECCp BaatZ

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 21:32 schreef KoW het volgende:
Mar, je vergeet iets. Hoe je dit oplost :P

Je moet gewoon de client in een tweede map nogmaals installeren en dan van daar uit ook runnen.

Niet gewoon kopieren want dan werken beide processors aan hetzelfde en dat is niet wat je wilt :)

Vergeet ook niet beide clients in je startup groep te zetten :)

Welkom bij DPC-ECCp BaatZ
Dank voor uw hartelijke welkom & uitleg, maar tis niet echt gebruiksvriendelijk om dat zo aan te pakken, wel ?
kan multiproc support er niet ff ingecodeerd worden of zo ?
edit:

Als ik een extra client wil installeren kan ik niet kiezen voor welke directory ik dat wil doen :( en dus kan ik er niet 2 installeren :(
heb ook al geprobeerd of dit schijf afhankelijk was (vanaf meerdere fysieke discs gerund) maar dit werkt dus ook niet...
hoedoe :? ??

[edit2]
ik heb nu dus die shit op me andere (1.3ghz) computer gegooid, en daar kan je wel kiezen voor directory, zelfde OS (winxp PRO).
't wordt je dus wel moeilijk gemaakt om degelijk mee te doen :'(
[/edit2]

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

....4x 35% maakt samen 100%
:? :o :+

Ja zo lust ik er ook nog wel 1!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Mar

Mar

TCF

Op woensdag 26 juni 2002 21:34 schreef BaatZ het volgende:
Dank voor uw hartelijke welkom & uitleg, maar tis niet echt gebruiksvriendelijk om dat zo aan te pakken, wel ?
kan multiproc support er niet ff ingecodeerd worden of zo ?
edit:

Als ik een extra client wil installeren kan ik niet kiezen voor welke directory ik dat wil doen :( en dus kan ik er niet 2 installeren :(
heb ook al geprobeerd of dit schijf afhankelijk was (vanaf meerdere fysieke discs gerund) maar dit werkt dus ook niet...
hoedoe :? ??

[edit2]
ik heb nu dus die shit op me andere (1.3ghz) computer gegooid, en daar kan je wel kiezen voor directory, zelfde OS (winxp PRO).
't wordt je dus wel moeilijk gemaakt om degelijk mee te doen :'(
[/edit2]
1. Dit is een relatief klein (en jong) project, dus vandaar dat voor alle OS-en / systemen geen kant en klare clients zijn, tis soms even zoeken en hulp vragen aan een mede DPC-er :)

2. De snelste clients zijn hier te vinden:
Statsaholic-client http://www.statsaholic.com/eccp/index.php?page=clients
Ken's G6-client http://ucsub.colorado.edu/~brazier/programs/
P4-client (al hoewel P4 zeer slecht blijft scoren bij eccp) http://ecompute.org/eccp109/

3. Er is een Multiprocessor client te vinden op de site van ND: http://www.nd.edu/~cmonico/eccp109/software.html en dan kiezen voor de eccp109-130sv.zip
Opmerking: al die clients (ook de multi-processor client) op deze site zijn niet zo snel.
Op mijn Dual-systeem draai ik in /eccp/1/ de statsaholic client en in map /eccp/2/ de CLI-versie van de ND-site. Daarmee kun je veel meer dp's bereken dan de standaard multiprocessor-client. (en helaas 2x de Statsaholic client starten gaat niet....

4. Als je eenmaal de files hebt in een map kun je eccp zo op een andere PC zetten, kopieer daarvoor alleen deze vier files (de rest wordt vanzelf weer aangemaakt):
eccp109ws.exe (of andere gebruikte .exe)
cygwin1.dll
userinf.txt
eccp109.ini

5. Voor nog meer info / help mail of ICQ me, dan help ik je verder

DPC Team ColdFusion

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Mar, hebben jullie op school zeeuwse boeken gehad :?
Bij ons uit de 'normale' boeken, hebben we geleerd dat 4x35%= 140%

>:)

http://www.teamcoldfusion.nl

• Mar

Mar

TCF

Op donderdag 27 juni 2002 10:24 schreef reggy het volgende:
Mar, hebben jullie op school zeeuwse boeken gehad :?
Bij ons uit de 'normale' boeken, hebben we geleerd dat 4x35%= 140%

>:)
oooow :)
Maar euhm reggy wanneer fix jij je Iccontje nu eens, staat al weken een kruisje :(

DPC Team ColdFusion

Pagina: 1