Toon posts:

even over die "oude 486 spellen" forum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is die forum in godsnaam gesloten??
Anton, denk je soms dat die sites illegaal zijn?? nou mooi niet hoor!! deze sites zijn hardstikke legaal en he tgeld wordt hier verdiend door de sponsors. Als je ze weer edit vind ik je een heel zielig persoon die misbruik maakt van zijn "powers" in dit message board. Wil je een paar goede adressen naar abandonware sites, stuur me een E-mail ( fragman11@cyberdude.com ) en ik geef ze. (ik post ze maar niet hier want ze worden toch verwijderd.. zielig :p

Verwijderd

Je hoeft Anton niet aan te vallen, dit zijn blijkbaar gewoon de regels die gelden op dit forum, daar hebben we ons gewoon aan te houden. Zolang er nog geen juridische duidelijkheid is over abandonware, spelen we het hier safe.

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Hé fragman, ehhh persoonlijk aanvallen is hier ook verboden ;) (no offence ofcource)

Enne Angel eyes, ben jij toevallig ven van Ace of Base? Jouw nickname draagt dezelfde naam als een nummer van hen nml :)

Good, bad, I'm the guy with the gun!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59
Nog meer off-topic:

Angel Eyes is een vrij oud jazz nummertje, staat o.a. op de soundtrack van Leaving Las Vegas (daar door Sting). Het nummer van Ace of Base ken ik niet...

omniscale.nl

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:07

winnie

de poes...

Dit onderwerp is al meerder malen aan bod geweest. Voor alle duidelijkheid: Abandoware bestaat als zodanig niet. Er is tot nu toe geen enklele softwaremaker, die een kant-en-klaar programma ter download aanbiedt. Zelfs van quake en doom mag ja alleen de source bewerken en zul je nergens (afgezien van de sharewareversie een speelbaar volledig spel vinden, wat van de makers (in dit geval ID-software) mag worden gedownload.
Wat nu als het produkt niet meer wordt verkocht? In dat geval is het nog steeds illegaal om het spel ter download aan te bieden. De maker heeft ALLE rechten op het produkt, dus de maker mag beslissen wat er mee gebeurd. Waardoor je weer in bovenstaande situatie (er is geen maker die iets aanbiedt) komt. Juridisch gezien, bestaat er dus ook geen abandoware.
Het blijkt ook wel uit de faq op één van de sites, waar expliciet gesteld wordt, dat het aangeboden spul NIET legaal is.
Aangezien policy van GoT is om geen illegale spullen hier aan te bieden, kan een thread dus gesloten worden als er een link met illegale content staat.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er is tot nu toe geen enklele softwaremaker, die een kant-en-klaar programma ter download aanbiedt[/quote]Wil niet vervelend zijn hoor, maar een paar maanden geleden is het spel 'One Must Fall 2097*' als freeware uitgegeven door de ontwikkelaars daarvan. Dit is maar een voorbeeld die ik ken, er zullen er vast veel meer zijn.

[edit]
OMF2097 is hier te downloaden.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:07

winnie

de poes...

Vraag ik me toch af waarom het hier voor 29 dollar wordt aangeboden: www.epicclassics.com/. Nou ja, misschien bestaan er wel vrijgegegevn spellen. Alhoewel ik het eigenlijk pas echt geloof als ik een persbericht van epic zelf zou zien.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op deze site (van de ontwikkelaars van OMF2097, niet van Epic), staat het volgende:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Q: Where can I get One Must Fall 2097?
A: One Must Fall 2097 has been classified "Freeware". You can get it from some of the sites listed in our cool links section...[/quote]

Verwijderd

Nu jullie toch bezig zijn... :
Weet iemand waar Budokan (van EA) te d/len is?? Dat is inmiddels ook al behoorlijk oud.. Anybody??

Verwijderd

Topicstarter
[lijfspreuk]Ik val niemand aan, ik wijs alleen maar op de feiten. (als het wel zo over kwam was het niet de bedoeling)[/lijfspreuk]

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 00:14 schreef FRaGMaN het volgende:
Waarom is die forum in godsnaam gesloten??
Anton, denk je soms dat die sites illegaal zijn?? nou mooi niet hoor!! deze sites zijn hardstikke legaal en he tgeld wordt hier verdiend door de sponsors. Als je ze weer edit vind ik je een heel zielig persoon die misbruik maakt van zijn "powers" in dit message board. Wil je een paar goede adressen naar abandonware sites, stuur me een E-mail ( fragman11@cyberdude.com ) en ik geef ze. (ik post ze maar niet hier want ze worden toch verwijderd.. zielig :p[/quote]Maak je maar geen zorgen hoor knul, het is illegaal op een paar uitzonderingen na zoals One Must Fall 2097 omdat dat spel door de makers zelf tot freeware is gebombardeerd.

Die sites halen inderdaad hun geld uit de banners op die site maar wat heeft dat te zeggen?

Voor nog meer duidelijkheid FRaGMaN:

(genomen uit de FAQ van 1 van een alom gerespecteerde abandonwaresite)

But isn't abandonware illegal?
Unfortunately, yes. Despite the fact that publishers no longer derive revenues from these games since they have stopped selling them (and any revenues from retailers that still sell them were gained a long time ago, at the time of sales), it is illegal to distribute them so long as copyright holders have not released them into the public domain, and 75 years after the games' release have not elapsed. For more in-depth information on this issue, please read the excellent feature <a href="http://www.mobygames.com/featured_article/feature=7/">article</a> on abandonware at MobyGames.

Deze thread mag dus ook wel weer dicht.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

irritante lui die vragen of een thread gesloten kan worden :(

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

AntonT

One Ton!

Tnx Theeboon...

Nu hoef ik verder ook nix te zeggen ;).

BTW, als je me wilt spreken staat er onder dat icoontje met vraagtekentje een Email-adres en kan je een post in "Lieve Adjes" kwijt... Op dit stukje forum kom ik niet zo vaak :o

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 07:21 schreef cuylfrits het volgende:
Enne Angel eyes, ben jij toevallig ven van Ace of Base? Jouw nickname draagt dezelfde naam als een nummer van hen nml :)[/quote]Nee, ik ben gelukkig;) geen fan van Ace of Base.

Mijn nick komt uit de western The Good, The Bad & The Ugly.

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Gelukkig maar ;)

Mijn vriendin is er namelijk helemaal gek van.... Vooral DAT nummer.... :(

Ach ja, voor de rest is het een schat van een meid....... :)

Good, bad, I'm the guy with the gun!

Pagina: 1